golf 2 1.6 kaasarista------> ruiskuun?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

golf 2 1.6 kaasarista------> ruiskuun?

ViestiKirjoittaja vag22 » 4.1.2012 13:40

jotenka mikä olis helpoin tapa toteuttaa tuo? jos joku tehny niin kuvia ? joskus taisi jossain olla että golf 3 ruisku kävis kaasarin laipalle pikku muutoksin? entä kaikki letkut ja johdot?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.1.2012 14:45

Suosittelen Searchia. Ja kyllähän esim G3:sen ykspisteruutan osat käy sun koneen kylkeen kiinni. Yks hyvä keino olisi laittaa kokonainen paketti G3:sta. Sais samasta autosta kaikki tarvittavat osat bensapumpusta ruiskulle asti.

Jonpe88
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.1.2012 0:24

ViestiKirjoittaja Jonpe88 » 4.1.2012 18:16

Yks hyvä keino olisi laittaa kokonainen paketti G3:sta.


samaa mieltä kun kuitenki Golf/Vento Mk3 saa 100-200e kun koritha niissä halvoissa yleensä vaa on mätiny niin pahasti. ja siin samallaha kun mk3 kone on menossa kakkisee niin välissä tekee jonku pienehkö vuosi huollon sille koneelle ni joha sil ajelee kauan ilman ongelmia.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 4.1.2012 20:15

mites tuon mk3 ruiskun laitto tohon että sähköt ja letkut mites menee sit? joo koko tekniikan vaihtohan olis hienoa, mut nyt tarkoitus päivittäää tuo pelkkä kaasutin siis tuoreemmaksi :) kukaan tehny kyseistä???

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 4.1.2012 21:27

Tehty.... aikalailla bolt-on meininkiä

Projektikertomukseni aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 5.1.2012 1:24

mites noi sähköt nyt niinku siis passaa keskenään??

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 5.1.2012 17:16

kukaan ei tästä enempää taida kertoa????

Jonpe88
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.1.2012 0:24

ViestiKirjoittaja Jonpe88 » 5.1.2012 18:18

sähköistä voin sanoa mitä itse kokenut että kun laitto Mk3 ruisku palikat koneesee niin sähköt sai vetää jonnin verran uusiks kun liittimet oli eri siel sulake taulun takana. mut ei sekään ihan ylivoimainen ollut kun vaa käytti vähä enemmä aikaa =D

(eli aikalailla johtosarjan vaihto oli vain että sai ruiskulle sähköt oikein toimimaan)

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 5.1.2012 23:06

mistähän löytäs linkin että näkis mk3 ruiskun sähköt selkeästi?? kiitos.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 6.1.2012 12:15

Passaako tuo mk3:sen tankkiin tuleva bensapumppuyksikkö suoraan mk2 tankkiin ? Mulla olis nyt haalittu mk2 RP monojettihilut ilman pumppuja ja sitten olisi ylimääräisenä ABS-koneisesta mk3:sta se tankin pumppu.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 6.1.2012 14:06

pitääkö tankkiin laittaa bensapumppua, vai riittääkö jos bensalinjaan laittaa konehuoneen päähän sähköisen siirtopumpun??

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.1.2012 14:50

Ei mene mk3 pumppu kakkikseen. Tuossa ylempänä linkitetyssä topikissa on kyllä harvinaisen selvästi tehty kaikki. Mk2 uudempiin sähköihin (=sulaketauluun) käy suoraan nuo kolmosen konehuoneen piuhasarjat. Eikä ne aftermarket-pumput oiken toimi nuissa, kun pumpun pitäis samalla imeä ja sitten tuottaa reilu 1 barin paine ruiskulle.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 6.1.2012 16:29

Kiitos Jak3 täsmennyksestä, kaikki ei vain ilmeisesti jaksa lukea että plug&play meningillä mennään :)

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.1.2012 11:53

Jees, mäki pettymyksekseni luin alkuinnostuksen jälkeen ajatuksella ja huomasin et kolmosen tankki vaihdettu. Mutta oikein hyvä kuvasarja kyllä, itellä sama homma edessä niin oli kiva lukea ja katsoa hyvät kuvat koko toimenpiteestä, kiitos niistä.
Täytyy ite alkaa metsästämään noita kakkiksen pumppuja..

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 7.1.2012 12:01

Käytännössä helpoimmalla pääset kun vaihdat tankin jostakin ventosta tai mk3 golfista.
Samalla saat uusittua polttoainelinjat huomattavasti helpommin sinne tankille. (Jos tähän siis tarvetta, itselläni oli huomattavasti ohuempaa putkea lattiassa tuolle PN koneelle)
Lisäksi en mene varmaksi sanomaan että onko noissa tankeissa eroa siten että sopiiko kaasarin tankkiin edes mk2 ruiskun pumppu suoraan, saatika että onko noissa muovisissa tankeissa ns. loiskelevyja ruiskukoneisissa tapauksissa.
Tuo kannattaa ottaa huomioon, on meinaan erittäin ikävä ajaa kaasarin tankilla jos tankissa ei ole loiskelevyjä/"pumpulla keruuta". Aina pitää olla vähintään puoli tankkia polttoainetta jos ei halua että alkaa jyrkempien mutkien jällkeen nykimään ja paukuttelemaan (pumppu hörppii ilmaa)

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 7.1.2012 12:13

Lisätiedoksi tuossa tutkiskelin että kakkos golffeissa näytti sähköt muuttuvan sulakerasian osalta aika radikaalisti vuonna 89 ELI käytännössä 89 heinäkuun jälkeen valmistettuihin kakkiksiin menee vento/golf 3 sähköt suoraan sulakerasiaan, vanhempiin ei.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 8.1.2012 19:41

Ja nämä uudet sähköt tunnistaa siitä, että hätävilkun katkaisin on rattiakselin päällä.

Itsellä oli kaasarikakkiksen tankki 16v:ssä, alle puolella tankilla ei toiminu yhtään kun nostopumppua ei ollu olemassakaan. Laitoin sinne semmosen sitten RP-koneesta ja rupes kulkemaan. Ainut että pa-mittari valehteli, tankki oli tyhjänä ennenku neula kerkisi kunnolla punasellekkaan.

Itekin laittaisin mk3 tankin, varmasti helpommalla/halvemmalla löytyy mitä nuita RP:n pumppuja. Ja niitähän on siis kahdet mk2:ssa.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 9.1.2012 17:55

saako tolla mk3 tankilla polttoaine mittarin näyttämään kuinka oikein??

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2012 17:56

Samaa pakettia tankki, pumppu ja anturit niin miksipä ei.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 9.1.2012 22:16

Itsellä ainakin näyttää täsmälleen oikein. Täydellä tankilla täyttä ja kun ajaa tyhjäksi ;P niin jo viimeisen valkoisen viivan "alla"


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa