golf 2 1.6 kaasarista------> ruiskuun?
Valvoja: ffp jäsenet
golf 2 1.6 kaasarista------> ruiskuun?
jotenka mikä olis helpoin tapa toteuttaa tuo? jos joku tehny niin kuvia ? joskus taisi jossain olla että golf 3 ruisku kävis kaasarin laipalle pikku muutoksin? entä kaikki letkut ja johdot?
Yks hyvä keino olisi laittaa kokonainen paketti G3:sta.
samaa mieltä kun kuitenki Golf/Vento Mk3 saa 100-200e kun koritha niissä halvoissa yleensä vaa on mätiny niin pahasti. ja siin samallaha kun mk3 kone on menossa kakkisee niin välissä tekee jonku pienehkö vuosi huollon sille koneelle ni joha sil ajelee kauan ilman ongelmia.
Tehty.... aikalailla bolt-on meininkiä
Projektikertomukseni aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378
Projektikertomukseni aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378
sähköistä voin sanoa mitä itse kokenut että kun laitto Mk3 ruisku palikat koneesee niin sähköt sai vetää jonnin verran uusiks kun liittimet oli eri siel sulake taulun takana. mut ei sekään ihan ylivoimainen ollut kun vaa käytti vähä enemmä aikaa =D
(eli aikalailla johtosarjan vaihto oli vain että sai ruiskulle sähköt oikein toimimaan)
(eli aikalailla johtosarjan vaihto oli vain että sai ruiskulle sähköt oikein toimimaan)
Ei mene mk3 pumppu kakkikseen. Tuossa ylempänä linkitetyssä topikissa on kyllä harvinaisen selvästi tehty kaikki. Mk2 uudempiin sähköihin (=sulaketauluun) käy suoraan nuo kolmosen konehuoneen piuhasarjat. Eikä ne aftermarket-pumput oiken toimi nuissa, kun pumpun pitäis samalla imeä ja sitten tuottaa reilu 1 barin paine ruiskulle.
Jees, mäki pettymyksekseni luin alkuinnostuksen jälkeen ajatuksella ja huomasin et kolmosen tankki vaihdettu. Mutta oikein hyvä kuvasarja kyllä, itellä sama homma edessä niin oli kiva lukea ja katsoa hyvät kuvat koko toimenpiteestä, kiitos niistä.
Täytyy ite alkaa metsästämään noita kakkiksen pumppuja..
Täytyy ite alkaa metsästämään noita kakkiksen pumppuja..
Käytännössä helpoimmalla pääset kun vaihdat tankin jostakin ventosta tai mk3 golfista.
Samalla saat uusittua polttoainelinjat huomattavasti helpommin sinne tankille. (Jos tähän siis tarvetta, itselläni oli huomattavasti ohuempaa putkea lattiassa tuolle PN koneelle)
Lisäksi en mene varmaksi sanomaan että onko noissa tankeissa eroa siten että sopiiko kaasarin tankkiin edes mk2 ruiskun pumppu suoraan, saatika että onko noissa muovisissa tankeissa ns. loiskelevyja ruiskukoneisissa tapauksissa.
Tuo kannattaa ottaa huomioon, on meinaan erittäin ikävä ajaa kaasarin tankilla jos tankissa ei ole loiskelevyjä/"pumpulla keruuta". Aina pitää olla vähintään puoli tankkia polttoainetta jos ei halua että alkaa jyrkempien mutkien jällkeen nykimään ja paukuttelemaan (pumppu hörppii ilmaa)
Samalla saat uusittua polttoainelinjat huomattavasti helpommin sinne tankille. (Jos tähän siis tarvetta, itselläni oli huomattavasti ohuempaa putkea lattiassa tuolle PN koneelle)
Lisäksi en mene varmaksi sanomaan että onko noissa tankeissa eroa siten että sopiiko kaasarin tankkiin edes mk2 ruiskun pumppu suoraan, saatika että onko noissa muovisissa tankeissa ns. loiskelevyja ruiskukoneisissa tapauksissa.
Tuo kannattaa ottaa huomioon, on meinaan erittäin ikävä ajaa kaasarin tankilla jos tankissa ei ole loiskelevyjä/"pumpulla keruuta". Aina pitää olla vähintään puoli tankkia polttoainetta jos ei halua että alkaa jyrkempien mutkien jällkeen nykimään ja paukuttelemaan (pumppu hörppii ilmaa)
Ja nämä uudet sähköt tunnistaa siitä, että hätävilkun katkaisin on rattiakselin päällä.
Itsellä oli kaasarikakkiksen tankki 16v:ssä, alle puolella tankilla ei toiminu yhtään kun nostopumppua ei ollu olemassakaan. Laitoin sinne semmosen sitten RP-koneesta ja rupes kulkemaan. Ainut että pa-mittari valehteli, tankki oli tyhjänä ennenku neula kerkisi kunnolla punasellekkaan.
Itekin laittaisin mk3 tankin, varmasti helpommalla/halvemmalla löytyy mitä nuita RP:n pumppuja. Ja niitähän on siis kahdet mk2:ssa.
Itsellä oli kaasarikakkiksen tankki 16v:ssä, alle puolella tankilla ei toiminu yhtään kun nostopumppua ei ollu olemassakaan. Laitoin sinne semmosen sitten RP-koneesta ja rupes kulkemaan. Ainut että pa-mittari valehteli, tankki oli tyhjänä ennenku neula kerkisi kunnolla punasellekkaan.
Itekin laittaisin mk3 tankin, varmasti helpommalla/halvemmalla löytyy mitä nuita RP:n pumppuja. Ja niitähän on siis kahdet mk2:ssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa