tunnistaako kukaan tätä johtoa(G2 KR)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

tunnistaako kukaan tätä johtoa(G2 KR)

ViestiKirjoittaja hartokki » 14.12.2011 12:30

eli tietääkö kukaan mihinkä tämä johto kuuluu, kun katselin konehuonetta niin tämmöinen johto löytyi sieltä irtonaisena.

Kuva
Kuva
Kuva

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 14.12.2011 12:53

vagcat.com:

"anti-knockin sensor"

"lambda-probe"

???villiveikkaus kuvan perusteella???

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 14.12.2011 13:01

eli tarviiko tuota mihinkään nyt sitten laittaa vai.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 14.12.2011 13:08

noh tota jos auto toimii muuten moitteetta ja päästöarvot on ok, ei nakuta/savuta ja ei vie tajuttomasti gasoo ni antaa olla vaan,
tai sitten se voi olla jonkin lisävarusteen johto jota sinun KR.n ei ole asennettu. :)

heh tutkimusmatka G2 ihmeelliseen maailmaan ;)

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 14.12.2011 13:11

selvä homma, muuten auto toimii todella hyvin paitsi kylmänä kun käynnistää niin niin auto lähtee siis heti kyllä käyntiin mutta sen jälkeen se ei meinaa pysyä käynnissä ilman että kaasulla auttaa, ja se pyörii niinkuin saisi soppaa aivan järjettömästi. mutta hieman kun kone lämpiää niin alkaa pyöriä tasaisemmin jne.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 14.12.2011 13:29

Hei oisko se muuten motin päädystä öljynpaineen anturin johto??

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 14.12.2011 13:57

eikös tuossa ole vain öljynpaineen anturit öljyjalassa? vai onko tuossa muuallakin öljypaineen anturi?

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 29.12.2011 9:57

eihän se vois olla sen kylmäkäynti rikastimen johto. vai mikä se nyt oikealta nimeltään on.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 29.12.2011 12:15

mihinkäs se tulee sitte kiinni? nimittäin tuolla vehkeellä on just kylmäkäynnistys hieman hankalaa :)

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 29.12.2011 13:06

anteeksi. sille taitaakin tulla kaksi johtoa. musta ja vihreä valkoinen.

mutta netistiä löysin yhden kytkentäkaavion jonka mukaan se olisi joku ntc temp sensor.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 2.1.2012 23:03

nyt löysin netistä tämmöiset kuvat josta saa paremmin selvä, merkitsin nuolella mitä johtoa tarkoitan, osaisiko nyt jo joku sanoa mikä tuo on ja mihinkä tulee?
Kuva
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.1.2012 23:08

Tuon näköisiä tulee sylinterinkannen päässä oleviin antureihin.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 2.1.2012 23:10

tässä linkissä näyttäisi olevan kanssa jotain juttua tästä johtosarjasta

http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?p=2088046

ja näyttäisi olevan numero (7) eli eli mihinkäs kohin toi nyt tarkalleen tulee :)

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 3.1.2012 15:46

Se on lämpötila-anturin johto. muistaakseni noita antureita on kolme siellä jakajan ympäristössä ja kaikki ois samanlaisia. Voin käydä myöhemmin ottamassa kuvan.

Edit: No niinhän tuolla linkissä lukikin että 3kpl löytyy antureita...
7 - Blue/white - Temp sensor feed (use one of the 3 on the side of the head)

Tuossa omassa on tuo liitinkotelo rikottu kun on joku tarvikeanturi...
Loogisin paikka tuolle sinivalkoiselle johdolle olis tuo kuvassa oikanpuoleisin.
Kuva

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 3.1.2012 16:28

kiitos Pekka selventävästä vastauksesta ja kuvasta! :), mitenkähän tuo vaikuttaa sitten jos tuo sini/valko johto on irti? kun minulla tuo on ollut irti niin kauan,kuin tuo auto minulla on ollut... tosiaan semmoista ongelmaa vain on että kylmäkäynnistyksessa ei meinaa aluksi pyöriä ilman että kaasulla auttaa, mutta sitten hetken kuluttua kun kone lämpenee alkaa pyöriä tasaisesti ja itekseen ilman kaasulla auttoa
Viimeksi muokannut hartokki, 3.1.2012 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 3.1.2012 16:31

Taitaa mennä tuolle sytkäboksille tuo johto, eli antaa lämpötilatiedon boksille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa