Jetta 1.8 rp tyhjäkäynti ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jörppä12
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2011 17:24

Jetta 1.8 rp tyhjäkäynti ongelma

ViestiKirjoittaja jörppä12 » 7.12.2011 13:08

Elikkäs kylmänä tuntuu kuin saisi liikaa pensaa kun tyhjäkäynti on semmosta poksumista ja epätasasta käymistä. Lämpimänä taasen tuntuu kuin joku katkaisee pensan syötön ja auto sammuu. MIstähän vikaa kannattaa paikantaa? Lämpötila anturi vai lampta?

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 7.12.2011 13:17

Tulpat, tulpan johdot, tyhjäkäyntimoottori, sytytys pielessä, sytkänkansi, sytkän pyörijä, imuvuoto, jne.
kun laitat hakuun "RP" tai "1.8i yksipisteruisku" ni alkaa löytyy noita eri variaatioita vioista ja niiden selvittelyistä ;) Pikku vikoja ne yleensä on mutta ärsyttäviä :)

jörppä12
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2011 17:24

ViestiKirjoittaja jörppä12 » 7.12.2011 17:43

Tulpat, tulpan johdot, tyhjäkäyntimoottori, sytytys pielessä, sytkänkansi, sytkän pyörijä, imuvuoto <--- Nämä on on jo uusia ja tarkistettu imuvuodot. Tämän foorumin haku palvelun taso ku on mitä on niin en viitsi alkaa puolta päivää etsiskelemään vastausta.

Isto92
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.4.2011 20:01

ViestiKirjoittaja Isto92 » 7.12.2011 18:18

Mittaa sen sinisen lämpöanturin toimivuus tai osta varmuudeksi uusi.. Ei kuitenkaan mahdottomia maksa.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 7.12.2011 18:23

Jep, ensin kokeilet lämpöanturia, kun ei ole kallis.

Ja ainahan sä voit lukea siitä vikakoodit, äläkä väitä ettei voi ;)

jörppä12
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2011 17:24

ViestiKirjoittaja jörppä12 » 8.12.2011 0:02

jaa miten tommosesta vehkeestä voi muka vikakoodit lukia :D

Vorrester
-
Viestit: 14
Liittynyt: 7.2.2010 21:33

ViestiKirjoittaja Vorrester » 8.12.2011 7:20

Sininen "ryypyn" lämpöanturi. lainaus aikaisemmasta viestistä:

Varoiksi ostin sinisen lämpöanturin. Näkyy olevan NTC tyyppiä. n.60 asteen hanavesi näyttää 520 ohm arvoa, Jäävesihaude 5270 ohm.
Autossa oleva anturi pikkupakkasella kylmä kone n.6000 ohm. Kuumana käytettynä 260ohm. Eli en vaihtanut anturia, kun näytti toimivan autossakin oikein.

Oma ongelma ratkesi lambdan vaihtoon. Eli ruisku oli todennäköisesti "vikasietotilassa" ja antoi polttoainetta aina "riittävästi" virheellisen lambda tiedon takia.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 8.12.2011 11:32

KLIK!

Siinnon ohjeet vikakoodien lukuun jos Lontoo vaan sujuu. :D Ja tiedän että siinä lukee "USA only" mutta yhtälailla se on silti toiminut näissä eurovehkeissä.

yoonas
-
Viestit: 78
Liittynyt: 5.6.2009 11:09

ViestiKirjoittaja yoonas » 9.12.2011 9:34

Liitäntä löytyy sieltä tuli pellin likeltä, keltainen yksipinninen.

Seuraava ohje on parinvuoden takaisen muistikuvan avulla muodostettu, joten en ota vastuuta, jos rikot auton ;)

Tarvitset w!rd:n linkin mukaisen ledi-kaapelin.

Kaapeli akun plussaan ja toinen pää liittimeen. Sitten toinen suora johto, jonka toinen pää akun miinusnapaan ja toinen pää neljän sekunnin ajaksi kiinni vikakoodi liittimeen.Tämän jälkeen vikakoodit alkaa vilkkumaan, kuten edellä mainitun linkin alla kerrottu.

Ite en tiedä toimiiko toi bensapumpun relehomma, josta linkin takana jutskaillaan. Edellämainitun ohjeen olen lukaissut jostain netin syövereistä, saksalaiselta(?) foorumilta.

jörppä12
-
Viestit: 15
Liittynyt: 9.11.2011 17:24

ViestiKirjoittaja jörppä12 » 2.1.2012 2:16

Joo eipä pelaa vieläkään ja ideat on jo loppu. Jostakin syystä saa liikaa bensaa ja ei polta kaikkea joten työntää loput putkeen ja tästä johtuu paukunta. Mutta mistäpä lähteä vikaa paikantamaan liialliseen bensan saantiin? Tämän hetkisiä vaihto osia on jo lampda,sininen lämpötila-anturi,jakajan kansi, pyörijä, tulpat, tulpanjohdot ja koko ruiskuyksikköä on kokeiltu toisesta autosta sekä alipaineletkuja vaihdettu ym. normaalia tarkastelua. Pakoputkikaan ei vuoda ja auto pelaa muutenkin aivan OK tuota pientä paukuttelua lukuun ottamatta. Tulppia vaihtaessa huomasin että 2 ja 4 pytyn tulpat oli saanut selvästi enemmän ainetta. Muuten ei niin väliä mutta päästöt kusee aivan sata nolla.

Ideoita??

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 2.1.2012 3:09

voi RP!

Lambdan johto. voisko piuha olla murtunut ja sisällä menevä signaali piuha koskettaa maadoitus piuhaa. oireet on röpötys ja erittäin iso bensankulutus.

tai

sytytysennakko pielessä? Nostopumppu sökö?

tai

anteeksi etukäteen, voisko sytytys järjestys olla väärin? 1ja4 vaihtanu esim paikkaa?

tsemppiä =)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 2.1.2012 22:27

Onhan se sytkä säädetty oikean merkin mukaan? Vauhtipyörällä kaksi merkkiä, 0-kohta on YKK ja terävempi lovi sytkän ajoitukselle. Ja sitten tietysti jakopää, onko kohdallaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa