Jetta 1.8 rp tyhjäkäynti ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 1.8 rp tyhjäkäynti ongelma
Elikkäs kylmänä tuntuu kuin saisi liikaa pensaa kun tyhjäkäynti on semmosta poksumista ja epätasasta käymistä. Lämpimänä taasen tuntuu kuin joku katkaisee pensan syötön ja auto sammuu. MIstähän vikaa kannattaa paikantaa? Lämpötila anturi vai lampta?
Sininen "ryypyn" lämpöanturi. lainaus aikaisemmasta viestistä:
Varoiksi ostin sinisen lämpöanturin. Näkyy olevan NTC tyyppiä. n.60 asteen hanavesi näyttää 520 ohm arvoa, Jäävesihaude 5270 ohm.
Autossa oleva anturi pikkupakkasella kylmä kone n.6000 ohm. Kuumana käytettynä 260ohm. Eli en vaihtanut anturia, kun näytti toimivan autossakin oikein.
Oma ongelma ratkesi lambdan vaihtoon. Eli ruisku oli todennäköisesti "vikasietotilassa" ja antoi polttoainetta aina "riittävästi" virheellisen lambda tiedon takia.
Varoiksi ostin sinisen lämpöanturin. Näkyy olevan NTC tyyppiä. n.60 asteen hanavesi näyttää 520 ohm arvoa, Jäävesihaude 5270 ohm.
Autossa oleva anturi pikkupakkasella kylmä kone n.6000 ohm. Kuumana käytettynä 260ohm. Eli en vaihtanut anturia, kun näytti toimivan autossakin oikein.
Oma ongelma ratkesi lambdan vaihtoon. Eli ruisku oli todennäköisesti "vikasietotilassa" ja antoi polttoainetta aina "riittävästi" virheellisen lambda tiedon takia.
Liitäntä löytyy sieltä tuli pellin likeltä, keltainen yksipinninen.
Seuraava ohje on parinvuoden takaisen muistikuvan avulla muodostettu, joten en ota vastuuta, jos rikot auton ;)
Tarvitset w!rd:n linkin mukaisen ledi-kaapelin.
Kaapeli akun plussaan ja toinen pää liittimeen. Sitten toinen suora johto, jonka toinen pää akun miinusnapaan ja toinen pää neljän sekunnin ajaksi kiinni vikakoodi liittimeen.Tämän jälkeen vikakoodit alkaa vilkkumaan, kuten edellä mainitun linkin alla kerrottu.
Ite en tiedä toimiiko toi bensapumpun relehomma, josta linkin takana jutskaillaan. Edellämainitun ohjeen olen lukaissut jostain netin syövereistä, saksalaiselta(?) foorumilta.
Seuraava ohje on parinvuoden takaisen muistikuvan avulla muodostettu, joten en ota vastuuta, jos rikot auton ;)
Tarvitset w!rd:n linkin mukaisen ledi-kaapelin.
Kaapeli akun plussaan ja toinen pää liittimeen. Sitten toinen suora johto, jonka toinen pää akun miinusnapaan ja toinen pää neljän sekunnin ajaksi kiinni vikakoodi liittimeen.Tämän jälkeen vikakoodit alkaa vilkkumaan, kuten edellä mainitun linkin alla kerrottu.
Ite en tiedä toimiiko toi bensapumpun relehomma, josta linkin takana jutskaillaan. Edellämainitun ohjeen olen lukaissut jostain netin syövereistä, saksalaiselta(?) foorumilta.
Joo eipä pelaa vieläkään ja ideat on jo loppu. Jostakin syystä saa liikaa bensaa ja ei polta kaikkea joten työntää loput putkeen ja tästä johtuu paukunta. Mutta mistäpä lähteä vikaa paikantamaan liialliseen bensan saantiin? Tämän hetkisiä vaihto osia on jo lampda,sininen lämpötila-anturi,jakajan kansi, pyörijä, tulpat, tulpanjohdot ja koko ruiskuyksikköä on kokeiltu toisesta autosta sekä alipaineletkuja vaihdettu ym. normaalia tarkastelua. Pakoputkikaan ei vuoda ja auto pelaa muutenkin aivan OK tuota pientä paukuttelua lukuun ottamatta. Tulppia vaihtaessa huomasin että 2 ja 4 pytyn tulpat oli saanut selvästi enemmän ainetta. Muuten ei niin väliä mutta päästöt kusee aivan sata nolla.
Ideoita??
Ideoita??
voi RP!
Lambdan johto. voisko piuha olla murtunut ja sisällä menevä signaali piuha koskettaa maadoitus piuhaa. oireet on röpötys ja erittäin iso bensankulutus.
tai
sytytysennakko pielessä? Nostopumppu sökö?
tai
anteeksi etukäteen, voisko sytytys järjestys olla väärin? 1ja4 vaihtanu esim paikkaa?
tsemppiä =)
Lambdan johto. voisko piuha olla murtunut ja sisällä menevä signaali piuha koskettaa maadoitus piuhaa. oireet on röpötys ja erittäin iso bensankulutus.
tai
sytytysennakko pielessä? Nostopumppu sökö?
tai
anteeksi etukäteen, voisko sytytys järjestys olla väärin? 1ja4 vaihtanu esim paikkaa?
tsemppiä =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa