Boran ovet ei aukea
Valvoja: ffp jäsenet
Boran ovet ei aukea
Ongelmana on, että akku on tyhjentynyt eikä ovet aukea enään. Takaluukku on ainoa minkä saa auki manuaalisesti. Sivuovissa ei ole avaimenreikiä. Takakontin kautta oon yrittäny päästä sisälle mutta ei tunnu onnistuvan. Onkohan tota konepeltiä mahollista saada auki? Tänään yritin, mutta tuloksetta..
Eli ideoita kaivataan, mitenkä pääsee antamaan virtaa autoon..
Eli ideoita kaivataan, mitenkä pääsee antamaan virtaa autoon..
-
- -
Jos et saa virtaa tupakansytyttimen kautta autoon niin jos takaluukussa on valo niin sitten sen johtojen kautta? Auton omaa akkua ei tietenkään tarvi ladata tuota kautta, riittää että saisi jonkun toisen 12v akun/sähkölähteen kiinni auton sähköihin siten, että lukot saisi auki..
muutes - ihan mielenkiinnosta kysyn - onko ovien lukot poistettu itse vai eikö niitä ole ollut tehtaalta lähtien?
muutes - ihan mielenkiinnosta kysyn - onko ovien lukot poistettu itse vai eikö niitä ole ollut tehtaalta lähtien?
-
- -
Päästääkö tupakansytytin virtaa takasinpäin, ettei tarttis puolia takakontin verhoilusta purkaa? Ei se sytytin meinaan lähteny suosiolla siitä irti, niin että piuhoihin ois päässy käsiksi.
Jos siihen pistokkeeseen virta tulee, ei siellä mikään virran menoa estä.
Itse vaihdoin yhteen vanhaan akkulaturiin hauenleukojen tilalle sellasen sytkäripistokkeen. Jos on ollut akkuongelmia olen laittanut laturin sisätilanpistokkeeseen eikä ole talviaikana tarvinnut akkua ladata konepelti auki.
Tietysti tuosta voi j**sustella onko tuo luvallista tai turvallista mutta olen tehnyt ihan omalla luvalla ja omalla vastuulla ;)
En tiiä oliko liian pientä johtoo kun rupes piuha vaan sulamaan ku yritti antaa virtaa sinne. No pitänee huomenna yrittää isommalla piuhalla tai jotain.. Jos ei toimi niin ei varmaan auta muu kun repiä etusäleikkö irti ja yrittää sorkkia vaijeria..
E: Itse en ainakaan ole lukkoja ovista pois ottanut, en tiedä sitten onko edelliset omistajat. Eikä viiti kyseleenkään lähteä ku edellinen omistaja on saksalainen autokauppa :)
E: Itse en ainakaan ole lukkoja ovista pois ottanut, en tiedä sitten onko edelliset omistajat. Eikä viiti kyseleenkään lähteä ku edellinen omistaja on saksalainen autokauppa :)
-
- -
En tiiä oliko liian pientä johtoo kun rupes piuha vaan sulamaan ku yritti antaa virtaa sinne.
Ethän vaan työnnä sitä virtaa liikaa? Tuo oma viritykseni on semmoinen 6,5 A laturi.
Viimeksi muokannut Klonksvaagen, 1.1.2012 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Toisesta akusta vedin piuhat sytyttimeen.
Eipä ihme, kun käryää. Pistä siihen joku pienitehoinen (alle 10 A) laturi latamaan muutamaksi tunniksi. Älä ainakaan nuita aikaisemmassa viestissäsi mainittuja isompia kaapeleita sinne viritä, pientä virtaa...
[Edit]
Eihän siinä oikean tai vasemman ovenkahvan lyhkääsessä osassa vaan ole sellainen pyöreä muovinappi, tai jotain kromihimmeleitä ? Jos on, koita näplätä irti.
[/Edit]
Kesti hetken ennenku sai aikaseks hommata laturin ja jatkojohtoo riittävästi. Mutta nyt on ovet auki. Kävi säkä, että toimi toi takakontin pistoke :)
Penkkeihin tullu pientä homeen alkua, mutta näytti lähtevän kädellä pyyhkimällä pois. Pitänee viimeistellä vielä jollain. Jäähytinnesteetki oli kadonnu..
Penkkeihin tullu pientä homeen alkua, mutta näytti lähtevän kädellä pyyhkimällä pois. Pitänee viimeistellä vielä jollain. Jäähytinnesteetki oli kadonnu..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”