1,4 ABD Moottorilla oleva Golf 3:sen päästöt kierroksilla (pienimmillään)
co 0,68
hc 106
lambda 1.04
tulpat vaihdedettu ja lambda vaihdettu, vanhalla oli lambda arvo 1,9
joten konttorille ei kannate yrittää.
motonetin yleis katti vaihdettiin reilu vuosi sitten ja silloin päästöt oli kunnossa.
olsikohan katti jos paskana vai mistä alkais etsi vikaa?
Golf 3:ssa päästöt sekaisin, mistä apu?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
kyllä näin on että jos happi arvo rupee olee vaikka 2 luokilla niin alkaa vaikuttaa muihin arvoihin. pieni pakoputken vuoto on hyvin mahdollinen syy päästö ongelmaan.
ja tuo lambda arvo jos on kohollaa niin se ei automaattisesti kerro sitä että lambda on särki, vaan se arvo muodostuu muista arvoista kuten co, hc ja o2. näin minä olen asian ymmärtänyt.
annoitko kunnolla runtua autolle ennen päästöjen ottoa.?
ja tuo lambda arvo jos on kohollaa niin se ei automaattisesti kerro sitä että lambda on särki, vaan se arvo muodostuu muista arvoista kuten co, hc ja o2. näin minä olen asian ymmärtänyt.
annoitko kunnolla runtua autolle ennen päästöjen ottoa.?
-
- -
happi sekottaa koko auton jos se vuotaa esim imusarjasta, päästötesteriä se ei sekota jos pakoputken tukkii rätillä... jos ei tuki niin tietysti näyttää pirusti happea.
Miten rätti pakoputkessa auttaa imusarjavuotoisen auton pakokaasujen mittaamisessa? No ei sitten mitenkään, mutta jos pakoputki vuotaa katin jälkeen, niin sitten se auttaa sen vian etsimiseen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”