Golf 3:ssa päästöt sekaisin, mistä apu?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

Golf 3:ssa päästöt sekaisin, mistä apu?

ViestiKirjoittaja Lei6 » 28.12.2011 16:46

1,4 ABD Moottorilla oleva Golf 3:sen päästöt kierroksilla (pienimmillään)
co 0,68
hc 106
lambda 1.04

tulpat vaihdedettu ja lambda vaihdettu, vanhalla oli lambda arvo 1,9
joten konttorille ei kannate yrittää.

motonetin yleis katti vaihdettiin reilu vuosi sitten ja silloin päästöt oli kunnossa.

olsikohan katti jos paskana vai mistä alkais etsi vikaa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.12.2011 22:41

voi sekin olla mut mikä oli happi ? jos vuotaa jostain happea (alipaineletkut/ruiskun kumilaippa ym) niin auto korjaa rikkaalle sen takia, joskus menny kaasuläpän sopeutuksellakin pelkästään

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 28.12.2011 22:45

Happiarvo on pari kertaa omassa ollut pielessä vuotavan pakoputken takia.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.12.2011 23:19

sen saa eliminoitua laittamalla vaikka rätti putkeen, se kusettaa anturia... mutta jos sillain viä happea näkyy niin sitten vuotaa alipaineletku tai joku muu...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.12.2011 23:37

Mulle on väitetty että happi sekoittaa mittauksen ja muut arvot ei sen takia pitäisi paikkaansa.

Jo-c
-
Viestit: 211
Liittynyt: 2.12.2007 16:53

ViestiKirjoittaja Jo-c » 29.12.2011 9:51

kyllä näin on että jos happi arvo rupee olee vaikka 2 luokilla niin alkaa vaikuttaa muihin arvoihin. pieni pakoputken vuoto on hyvin mahdollinen syy päästö ongelmaan.

ja tuo lambda arvo jos on kohollaa niin se ei automaattisesti kerro sitä että lambda on särki, vaan se arvo muodostuu muista arvoista kuten co, hc ja o2. näin minä olen asian ymmärtänyt.

annoitko kunnolla runtua autolle ennen päästöjen ottoa.?

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 29.12.2011 13:05

joo katti oli lämmitetty kunnolla, muistelin että ruiskuun on vaihdettu onko se se nyt kaasuläpän asentoanturi vai mikä se on joka on kaasuläpän akselissa kiinni oleva sähköjuttu,
siinä on kiinnitysreijät sellaiset pitkulaiset, joten voiko se vaikuttaa seoksiin jos on tulle vähän eriasentoon?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 30.12.2011 17:55

vaikuttaa....

happi sekottaa koko auton jos se vuotaa esim imusarjasta, päästötesteriä se ei sekota jos pakoputken tukkii rätillä... jos ei tuki niin tietysti näyttää pirusti happea.

kannattaa käydä jossain muualla kun konttorilla sen auton kanssa... ne vaan kattoo ja hylkää

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 31.12.2011 14:46

Lambda-anturihan huomaa laihentuneen seoksen, ja korjaa samantien oikeaksi.

jos pakosarja vuotaa ennen lambdaa, se voi sekoittaa lambdasäätöä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 31.12.2011 14:54

happi sekottaa koko auton jos se vuotaa esim imusarjasta, päästötesteriä se ei sekota jos pakoputken tukkii rätillä... jos ei tuki niin tietysti näyttää pirusti happea.


Miten rätti pakoputkessa auttaa imusarjavuotoisen auton pakokaasujen mittaamisessa? No ei sitten mitenkään, mutta jos pakoputki vuotaa katin jälkeen, niin sitten se auttaa sen vian etsimiseen.

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 31.12.2011 20:28

laitoin golffin uuden katin, co ja hc arvot tosi hyviä, lambda arvo on edelleen n. 1,08, eli menee laihalla, mut kun vanha katti oli ihan musta sisältä niin tuntuis että menee rikkaalla... pitää tutkia pakoputkea jos sieltä imis jostain ilmaa sekaan ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa