otsikkohan kertoo jo paljon, eli onko kenelläkään kokemuksia?
tarvitseeko tehdä suuria muutoksia?
ja jos on mukavasti laitettavissa niin mikä ahdin olisi sopiva?
tietenkin joutuisi vaihtamaan pakosarjan, öljyn tulo ja lähtö putket, putki muutoksia hieman.
joutuisiko moottorinohjausta muuttamaan.?
kaikki info tervetulleita.
niin ja tarkoituksena ei ole saada mitään mahdottomia tehoja vaan pääasia on se ahtimen vaihto?
corrado g60:n pakokaasu ahdin?
Valvoja: ffp jäsenet
Tämmöinenhän voisi olla ihan mielenkiintoinen muutos varsinkin jos sen tekisi kunnolla. Niitä turboksi muutettuja G60 kiertopalkintoja taitaa nettiautossa aina silloin tällöin kiertää, eli laatutavoite kannattaa olla kohtuu korkeella jos tämmöiseen lähtee.
Itte lähtisin ratkaisemaan turbon osalta hankkimalla ihan tuollaisen perus kiinakopio valupakosarjan "8v turbo exhaust manifold" vaikka googleen niin löytyy kuva. Sen saa joko T25 tai T3 laipalla. Öljytulo on helppo varastaa ja paluukin helppo laittaa jos lohkosta löytyy takapuolelta paikka paluulle. Jos ei löydy niin ilmeisesti vetävät öljypohjaan?
Turbon valinta ja mitoitus on varmaan mielenkiintoisin vaihe. Suosittelen yksinkertaisuuden takia ihan sisäisellä hukkiksella olevaa mallia. Ehkä joku GT2871, Holset He221W jnejne, vaihtoehtoja on vaikka mitä. Vähän tehotavoitteen ja muiden tukevien osien mukaan se kannattaa valita. Noi turbot taitaa tosin tukee +300hv tehoja, joten voihan sen mitoittaa vähän pienemmäksikin. Turbon saa käytettynä edullisesti, siihen ei kannata heti alkaa tonnia työntämään. Saabeista, nissaneista ym. jää ylimääräiseksi esim. T25/GT25/GT28 ahtimia jotka ovat monesti yllättävän edullisia.
Diesel miehenä en ymmärrä noista bensan moottoriohjauksista ym. mitään, joten joku muu voisi jatkaa tarinaa.
Itte lähtisin ratkaisemaan turbon osalta hankkimalla ihan tuollaisen perus kiinakopio valupakosarjan "8v turbo exhaust manifold" vaikka googleen niin löytyy kuva. Sen saa joko T25 tai T3 laipalla. Öljytulo on helppo varastaa ja paluukin helppo laittaa jos lohkosta löytyy takapuolelta paikka paluulle. Jos ei löydy niin ilmeisesti vetävät öljypohjaan?
Turbon valinta ja mitoitus on varmaan mielenkiintoisin vaihe. Suosittelen yksinkertaisuuden takia ihan sisäisellä hukkiksella olevaa mallia. Ehkä joku GT2871, Holset He221W jnejne, vaihtoehtoja on vaikka mitä. Vähän tehotavoitteen ja muiden tukevien osien mukaan se kannattaa valita. Noi turbot taitaa tosin tukee +300hv tehoja, joten voihan sen mitoittaa vähän pienemmäksikin. Turbon saa käytettynä edullisesti, siihen ei kannata heti alkaa tonnia työntämään. Saabeista, nissaneista ym. jää ylimääräiseksi esim. T25/GT25/GT28 ahtimia jotka ovat monesti yllättävän edullisia.
Diesel miehenä en ymmärrä noista bensan moottoriohjauksista ym. mitään, joten joku muu voisi jatkaa tarinaa.
joo kaverin kanssa tuossa tuumailtiin ajatusta ja vaikutti kiinnostavalta ajatukselta, niin katon minkälaista infoa saan asiaan ja jos paljon tulee apua niin voisin ruveta toteuttamaankin.
joskus olen sellaista kuullut että tulisi päästö ongelmaa tälläisen prokkiksen yhteydessä mut onko vain huhu juttuja.
tuo öljyntulo on helppo ottaa ihan vaikka siittä mistä lähtee laaderillekkin öljyn tulo, mutta paluu on sit eriasia kun sille on kyllä paikka koneen etupuolella, mutta onko vähän tyhmää tehdä niin pitkä paluuputki. eihän sekään paha rasti olisi laittaa sinne öljypohjaan suoraan öljypohja pois ja reikä siiheen ja hitsaa oikealla jengalla olevan holkin niin sehän on siinä.
turbon valinta se ongelma onkin kun itsellä ei niistä ole suurta asiantuntemusta niin siihen tarvisi hieman avustusta.
mites tuo bypass line pitäisikö vaihtaa jostain toisesta vehkeestä tuo kaasuläppä kokonaisuus?cooleria mietin kanssa että olisikohan hyvä sijoittaa se jonnekkin muualle kuin keulaan tulisi meinaan aika pitkät ahtoputket. vaihtoehtonahan voisi olla subaru mallinen ratkaisu eli skuuppi peltiin ja cooleri siihen alle?? nämä on visioita että saa toki neuvoa jos on parempia vaihtoehtoja tai jos muuten vaan ideani on ihan käyttökelvoton.
joku g60 guru voisi valaista vielä siittä motorohjauksesta, että joutuuko vaihtaa fantin pois, tietenkin olisihan se parempi jollain muulla ku fantilla, mutta jos fantti toimii ja ajaa tässä tapauksessa asiansa niin voisin sillä aloittaa?
itsellä olis toinen kone vielä mistä voisin prokkista aloitella mutta koneen kokonaisuus on hieman hämärän peitossa. kyseinen kone oli corrosani sen ostaessa mutta heivasin sen pois ja laitoin tilalle pg:n.
eli myyjän mukaan koneessa piti olla pg:n kansi, 2.0 gti:n lohko ja pg:n alakerta. veiveinä kuulemma olisi s2 kuten myös männät, mutta männät kyllä minun silmään näytti ihan pg:n omilta tulpan reijästä tarkastettuna. syynä koneen vaihtoon oli sellainen että puristuksia rupesin muuten vain mittaamaan niin tuli ylläri, jokaisessa pytyssä oli n.15bar puristukset.
jos sitten tuon koneen purkaisi ja alkaisi siittää kyhäämään turbo prokkista.
joskus olen sellaista kuullut että tulisi päästö ongelmaa tälläisen prokkiksen yhteydessä mut onko vain huhu juttuja.
tuo öljyntulo on helppo ottaa ihan vaikka siittä mistä lähtee laaderillekkin öljyn tulo, mutta paluu on sit eriasia kun sille on kyllä paikka koneen etupuolella, mutta onko vähän tyhmää tehdä niin pitkä paluuputki. eihän sekään paha rasti olisi laittaa sinne öljypohjaan suoraan öljypohja pois ja reikä siiheen ja hitsaa oikealla jengalla olevan holkin niin sehän on siinä.
turbon valinta se ongelma onkin kun itsellä ei niistä ole suurta asiantuntemusta niin siihen tarvisi hieman avustusta.
mites tuo bypass line pitäisikö vaihtaa jostain toisesta vehkeestä tuo kaasuläppä kokonaisuus?cooleria mietin kanssa että olisikohan hyvä sijoittaa se jonnekkin muualle kuin keulaan tulisi meinaan aika pitkät ahtoputket. vaihtoehtonahan voisi olla subaru mallinen ratkaisu eli skuuppi peltiin ja cooleri siihen alle?? nämä on visioita että saa toki neuvoa jos on parempia vaihtoehtoja tai jos muuten vaan ideani on ihan käyttökelvoton.
joku g60 guru voisi valaista vielä siittä motorohjauksesta, että joutuuko vaihtaa fantin pois, tietenkin olisihan se parempi jollain muulla ku fantilla, mutta jos fantti toimii ja ajaa tässä tapauksessa asiansa niin voisin sillä aloittaa?
itsellä olis toinen kone vielä mistä voisin prokkista aloitella mutta koneen kokonaisuus on hieman hämärän peitossa. kyseinen kone oli corrosani sen ostaessa mutta heivasin sen pois ja laitoin tilalle pg:n.
eli myyjän mukaan koneessa piti olla pg:n kansi, 2.0 gti:n lohko ja pg:n alakerta. veiveinä kuulemma olisi s2 kuten myös männät, mutta männät kyllä minun silmään näytti ihan pg:n omilta tulpan reijästä tarkastettuna. syynä koneen vaihtoon oli sellainen että puristuksia rupesin muuten vain mittaamaan niin tuli ylläri, jokaisessa pytyssä oli n.15bar puristukset.
jos sitten tuon koneen purkaisi ja alkaisi siittää kyhäämään turbo prokkista.
2.0 alakerralla jos tarkoitetaan myös lohkoa on poraus 1.5mm isompi kuin PG:n tai s4 männissä. Jos tarkoitetaan pelkkää kampuraa on isku niin paljon pidempi, ettei kumpikaan mäntä/veivi yhdistelmä mahdu. PG veivi + s4 mäntä taas pudottaa puristuksen alle 7:1 eli ei sekään mahdollinen. Ainut mahdollisuus on 2.0 8v lohko vakio romuineen. Tulpanreijästä et eroa huomaa.
Mutta lohkon kyljessä on moottorikoodi, jonka katsomalla osa arvailusta loppuu.
Digifantti ruiskuna on aivan paska eikä sovellu turbokäyttöön riittämättömän sytytyksen ja ahtopaineen nousuun reagoinnin vuoksi. Itellä Karala sääti Digifanttia päivän eikä auto pelannu siitä huolimattakaan hyvin ja alta viikon ajelun loppuhuipentuma oli sulanut mäntä.
Avaamattomasta PG moottorista ei yli 300hv lukemia ole luvassa. Tehot rajottuu 200-260hv haitariin turbosta ja moottorin ympärillä olevista putkista huolimatta... Erittäin hyvä turbovalinta tuohon moottoriin on Mitsun TD04 t16. Perusteluna: tehotavoite n.250hv, turbon laaja käyttöalue ja aikainen herääminen, edullinen hinta ja saatavuus. Kestävä turbo. Kiinteä hukkaportti.
Mutta lohkon kyljessä on moottorikoodi, jonka katsomalla osa arvailusta loppuu.
Digifantti ruiskuna on aivan paska eikä sovellu turbokäyttöön riittämättömän sytytyksen ja ahtopaineen nousuun reagoinnin vuoksi. Itellä Karala sääti Digifanttia päivän eikä auto pelannu siitä huolimattakaan hyvin ja alta viikon ajelun loppuhuipentuma oli sulanut mäntä.
Avaamattomasta PG moottorista ei yli 300hv lukemia ole luvassa. Tehot rajottuu 200-260hv haitariin turbosta ja moottorin ympärillä olevista putkista huolimatta... Erittäin hyvä turbovalinta tuohon moottoriin on Mitsun TD04 t16. Perusteluna: tehotavoite n.250hv, turbon laaja käyttöalue ja aikainen herääminen, edullinen hinta ja saatavuus. Kestävä turbo. Kiinteä hukkaportti.
joo siis en ole tuon koneen sielunelämään pahemmin tutustunut.
myyjä selitti koneesta ummet ja lammet ja mikään ei pitänyt paikkaansa, eikä sillon vielä ollut juurikaan minkäänlaista kokemusta näistä laitteista kun ikäni olen dieselillä ajanut. siksi olisi ihan tarkoituksena purkaa se kone ja tarkkailla mitä se on syönyt. kyllähän männän eron huomaa pgssä se kuppi männä päällä mitä ässän männässä ei ole.
megaruutta olisi vaihto ehto mutta siihen taas tarvitsisin suurta apua sillä ei ole mitään kokemusta koko ruutasta.
mainittakoon nyt sitten vielä että itsellä ei ole mitää suuria teho tavoitteita vaan rassailun halusta ja kiinnostuksesta asiaan tälläistä suunnittelin.
kiitän kuitenkin neuvoista.
niin tosiaan ei ole tuosta koneen virittäisestä juurikaan minkäälaista asiantuntemusta, että älkää siittä häiriintykö, sillä tekemällä oppii ja se on tässä tarkoitus
myyjä selitti koneesta ummet ja lammet ja mikään ei pitänyt paikkaansa, eikä sillon vielä ollut juurikaan minkäänlaista kokemusta näistä laitteista kun ikäni olen dieselillä ajanut. siksi olisi ihan tarkoituksena purkaa se kone ja tarkkailla mitä se on syönyt. kyllähän männän eron huomaa pgssä se kuppi männä päällä mitä ässän männässä ei ole.
megaruutta olisi vaihto ehto mutta siihen taas tarvitsisin suurta apua sillä ei ole mitään kokemusta koko ruutasta.
mainittakoon nyt sitten vielä että itsellä ei ole mitää suuria teho tavoitteita vaan rassailun halusta ja kiinnostuksesta asiaan tälläistä suunnittelin.
kiitän kuitenkin neuvoista.
niin tosiaan ei ole tuosta koneen virittäisestä juurikaan minkäälaista asiantuntemusta, että älkää siittä häiriintykö, sillä tekemällä oppii ja se on tässä tarkoitus
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa