G2 1,8 16v sammuilee kesken ajon
Valvoja: ffp jäsenet
G2 1,8 16v sammuilee kesken ajon
elikkäs, sammuu ajossa, tyhjäkäyntii käy kyllä., mutta nyt einään sitäkään.
eli nämä osat on noin 5tkm ajettuja:
tulpat + tulpanjohdot . jakajan kansi ja pyörijä
siirtopumppu
bensan suodin
ilmanputsari
painepumppu kokeiltu painemittarilla, mittari loppui 7 bar, ja neula tuli siitä ylitte.
määränjakajan banjo tyjennetty, määränjakajan kalvo ehyt.
2 eri hall anturia kokeiltu.
kipinä näyttäs silmäräämäsesti nytten heikolta, joten kokeiltu 2 eri sytkä boxia, ei vaikutusta.
bensaa tulee sen verran että sain sylinteritkin jo täyteen sitä kun pumpussa jatkuva virta ja sen lautasenkaa leikin. tulpat kuivattiin sen jälkeen.
kylmäkäynnistys suutin on omalla napilla eli siinäkään ei ole vikaa.
käy noin 2-3 min min pienellä kaasulla ja kylmäkäynnistys suuttimenkaa kikkailulla. ja sitten sammuu ja ei tapahdu enää oikeen mitään, ja seuravan päivän toimii taas samalla tavalla.
ja nyt herää tälläisiä kysymyksiä, määränjakajan luo tulee 3 sähköjohtoa, ja mulla niissä on apikot, että mikä niitten piuhojen tarkoitus on jo päässyt hapettuu liikaa tässä aikojen saatossa, ja kaikkee muuta hauskaa spegulointia otetaan vastaan
(edit, alotus viestiä selvennetty ja päivitetty)
eli nämä osat on noin 5tkm ajettuja:
tulpat + tulpanjohdot . jakajan kansi ja pyörijä
siirtopumppu
bensan suodin
ilmanputsari
painepumppu kokeiltu painemittarilla, mittari loppui 7 bar, ja neula tuli siitä ylitte.
määränjakajan banjo tyjennetty, määränjakajan kalvo ehyt.
2 eri hall anturia kokeiltu.
kipinä näyttäs silmäräämäsesti nytten heikolta, joten kokeiltu 2 eri sytkä boxia, ei vaikutusta.
bensaa tulee sen verran että sain sylinteritkin jo täyteen sitä kun pumpussa jatkuva virta ja sen lautasenkaa leikin. tulpat kuivattiin sen jälkeen.
kylmäkäynnistys suutin on omalla napilla eli siinäkään ei ole vikaa.
käy noin 2-3 min min pienellä kaasulla ja kylmäkäynnistys suuttimenkaa kikkailulla. ja sitten sammuu ja ei tapahdu enää oikeen mitään, ja seuravan päivän toimii taas samalla tavalla.
ja nyt herää tälläisiä kysymyksiä, määränjakajan luo tulee 3 sähköjohtoa, ja mulla niissä on apikot, että mikä niitten piuhojen tarkoitus on jo päässyt hapettuu liikaa tässä aikojen saatossa, ja kaikkee muuta hauskaa spegulointia otetaan vastaan
(edit, alotus viestiä selvennetty ja päivitetty)
Viimeksi muokannut Evm, 2.1.2012 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itsellä oli ihan samoja ongelmia, tiesitkö että kyseisessä autossa on 4 bensasuodatinta?
Ensimmäinen on siellä siirtopumpussa bensatakinssa, seuraava on pohjassa oleva iso suodatin. Kolmas suodatin on pohjan painepumpussa ja se neljäs kriittinen (tästä johtui omassa ongelmat) banjoliittimissä konehuoneessa määräjakajassa. Eli konehuoneeseen tulevan bensalinjan päässä. Banjoliittimen sisällä on pieni suodatin, itse laitoin siihen 8baria kompuralla, musta paska vaan pöllähti. :) Sen jälkeen toimi!
Ensimmäinen on siellä siirtopumpussa bensatakinssa, seuraava on pohjassa oleva iso suodatin. Kolmas suodatin on pohjan painepumpussa ja se neljäs kriittinen (tästä johtui omassa ongelmat) banjoliittimissä konehuoneessa määräjakajassa. Eli konehuoneeseen tulevan bensalinjan päässä. Banjoliittimen sisällä on pieni suodatin, itse laitoin siihen 8baria kompuralla, musta paska vaan pöllähti. :) Sen jälkeen toimi!
vähän venähti kun auto ulkon mut onneks tää kevät on jo pitkäl ja lumet sulaneet pois, mutta siit painepumppuu vähän rääkättiin, loppu painemittari 7 bar ne neula pyörii nätist sen yläpuolel, vaikka pidempäänkin pitäis, eli se on ehyt, siirtopumppu vörkkii kans, kun ei kuulu sitä ääntä kun painepumppu haukkaa ilmaa, mutta nyt tos pihalla kun sitä tutkittiin niin vika edennyt siihen asti että ei käy ollenkaan ilman kylmäkäynnistys suuttimen jatkuvaa auki oloa, eli ei saa bensaa nyt tarpeeksi(?)
eli keksiskö ketään mitään?
+ virtalukko ohitettu, siinäkään vika ole.
eli keksiskö ketään mitään?
+ virtalukko ohitettu, siinäkään vika ole.
Se banjo sieltä määränjakajanluota on putsattu, mutta kunhan vaan saan jostain käsiini normaalin niin vaihdan sen. Ja saan tossa vkl aikana varmaankin käsiini suuttimien testauspenkin niin pääsen sillä vielä mittailemaan, paljos sieltä pitäs sitä painetta tulla? Ja tuli tossa vielä tylsyys(tyhmyys) päissäni se määänjakajakin avatua ja tutkittua että kalvo ehjän ja o-renkaat myös. Pitää sitä lautasen nostoa koittaa tossa ruokatunnilla kokeilla. Ja kiitosta vinkeistä, eiköhän se vika kohta ala löytyä...
Muistaakseni nuo numerolla 24 olevat pultit.
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... eadda7.jpg
Itselle hain uuden pultin tuohon painelinjan päähän ja sillä pääsi 1,5km kunnes taas sammui. Bussipysäkillä vaihdoin siihen tyhjän pultin ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.
Tuossa vielä uusi pultti ja vanha josta vedetty toi suodatin pois.
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... 8aca7e.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... eadda7.jpg
Itselle hain uuden pultin tuohon painelinjan päähän ja sillä pääsi 1,5km kunnes taas sammui. Bussipysäkillä vaihdoin siihen tyhjän pultin ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.
Tuossa vielä uusi pultti ja vanha josta vedetty toi suodatin pois.
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... 8aca7e.jpg
Onko PL koneella? Kannattaa mitata saako painesäädin oikeita arvoja, myös ilmamäärämittarin lautasen potentiometrin arvot on hyvä mitata vaikkakin vaikuttaa vain kylmäkäyttäytymiseen. Itsellä sekoili kone miten sattuu, välillä sammu kesken kaikenkin. Ke-Jetronicin sähköt mittailin ja säädin oikeisiin arvoihin niin alkoi toimimaan. Bentleyn kirja kannattaa hommata, jos meinaa pitempään harrastella kakkosta.
Evm kyseli ja laitetaan vastaus kaikkien näkyville
Bentleyn huolto-oppaan löytää esim Amazonista. Siellä on muun muassa kaiken kattava opastus ke-jetronicin huoltoon, tekniikkaan ja mittauksiin. En nyt suoraan pysty antamaan tarkkoja ohjeita mittauksiin, kun on aikaa kun ite värkkäilin viimeksi ruiskun kimpussa ja dokumentointikin jäi tekemättä.
Potentiometri on kuitenkin se lokasuojen puolella oleva liitin, johon tulee kolme johtoa. Elektrohydraulinen paineensäädin on koneen puolella määräjakajan kyljessä oleva harmaa palikka. Sen mittaukseen on paras rakentaa oma sarja, joka tulee liittimien väliin sillä operaatiossa mitataan paineensäätimelle tulevaa virtaa ja sen muutoksia. Netistä löytyy kohtuu hyvin materiaalia toimintoihin, arvoihin ja mittaustekniikoihin, paineensäädin löytyy nimillä: EHA, electro-hydraulic actuator, eha testing harness ja potentiometriin: air-flow sensor potentiometer. Ruiskusta luonnollisesti hakusanoilla cis-e ja ke-jetronic.
Suosittelen tutustumaan perusteellisesti ke-jetronicin toimintaan, sillä jos ruiskussa jokin mättää, heijastuu se helposti väärinä diagnooseina, hiusten lähtönä sekä ns. pelihousujen repeilynä, ruiskun mittauksilla voidaan myös paikantaa vikoja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa