G2 1,8 16v sammuilee kesken ajon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

G2 1,8 16v sammuilee kesken ajon

ViestiKirjoittaja Evm » 1.12.2011 15:15

elikkäs, sammuu ajossa, tyhjäkäyntii käy kyllä., mutta nyt einään sitäkään.

eli nämä osat on noin 5tkm ajettuja:

tulpat + tulpanjohdot . jakajan kansi ja pyörijä
siirtopumppu
bensan suodin
ilmanputsari

painepumppu kokeiltu painemittarilla, mittari loppui 7 bar, ja neula tuli siitä ylitte.

määränjakajan banjo tyjennetty, määränjakajan kalvo ehyt.

2 eri hall anturia kokeiltu.

kipinä näyttäs silmäräämäsesti nytten heikolta, joten kokeiltu 2 eri sytkä boxia, ei vaikutusta.

bensaa tulee sen verran että sain sylinteritkin jo täyteen sitä kun pumpussa jatkuva virta ja sen lautasenkaa leikin. tulpat kuivattiin sen jälkeen.

kylmäkäynnistys suutin on omalla napilla eli siinäkään ei ole vikaa.

käy noin 2-3 min min pienellä kaasulla ja kylmäkäynnistys suuttimenkaa kikkailulla. ja sitten sammuu ja ei tapahdu enää oikeen mitään, ja seuravan päivän toimii taas samalla tavalla.

ja nyt herää tälläisiä kysymyksiä, määränjakajan luo tulee 3 sähköjohtoa, ja mulla niissä on apikot, että mikä niitten piuhojen tarkoitus on jo päässyt hapettuu liikaa tässä aikojen saatossa, ja kaikkee muuta hauskaa spegulointia otetaan vastaan
(edit, alotus viestiä selvennetty ja päivitetty)
Viimeksi muokannut Evm, 2.1.2012 17:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 1.12.2011 15:26

Se tars ensin sun selvittää häviääkö kipinä vai polttoaine ?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 2.12.2011 8:36

Itsellä oli ihan samoja ongelmia, tiesitkö että kyseisessä autossa on 4 bensasuodatinta?
Ensimmäinen on siellä siirtopumpussa bensatakinssa, seuraava on pohjassa oleva iso suodatin. Kolmas suodatin on pohjan painepumpussa ja se neljäs kriittinen (tästä johtui omassa ongelmat) banjoliittimissä konehuoneessa määräjakajassa. Eli konehuoneeseen tulevan bensalinjan päässä. Banjoliittimen sisällä on pieni suodatin, itse laitoin siihen 8baria kompuralla, musta paska vaan pöllähti. :) Sen jälkeen toimi!

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 2.12.2011 8:50

vai 4 suodatinta, toi on taas niitä asioita mitä en ois halunnut kuulla, mutta, otan töisä tänää nosturil ja katotan noi läpi ja asennan bensanpainemittarin niin alkaa näkemään että pysyyks siel paineet vai ei.

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 15.12.2011 13:44

vähän venähti kun auto ulkon mut onneks tää kevät on jo pitkäl ja lumet sulaneet pois, mutta siit painepumppuu vähän rääkättiin, loppu painemittari 7 bar ne neula pyörii nätist sen yläpuolel, vaikka pidempäänkin pitäis, eli se on ehyt, siirtopumppu vörkkii kans, kun ei kuulu sitä ääntä kun painepumppu haukkaa ilmaa, mutta nyt tos pihalla kun sitä tutkittiin niin vika edennyt siihen asti että ei käy ollenkaan ilman kylmäkäynnistys suuttimen jatkuvaa auki oloa, eli ei saa bensaa nyt tarpeeksi(?)

eli keksiskö ketään mitään?

+ virtalukko ohitettu, siinäkään vika ole.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 15.12.2011 14:21

Tuleeko suuttimista bensaa, jos määränjakajan lautasta nostaa käsin pumppujen pyöriessä ?

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 15.12.2011 18:49

Tarkistitko ne banjojen suodattimet?? Laita vaikka ihan normaalit banjopultit tilalle ja testaa.

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 16.12.2011 11:49

Se banjo sieltä määränjakajanluota on putsattu, mutta kunhan vaan saan jostain käsiini normaalin niin vaihdan sen. Ja saan tossa vkl aikana varmaankin käsiini suuttimien testauspenkin niin pääsen sillä vielä mittailemaan, paljos sieltä pitäs sitä painetta tulla? Ja tuli tossa vielä tylsyys(tyhmyys) päissäni se määänjakajakin avatua ja tutkittua että kalvo ehjän ja o-renkaat myös. Pitää sitä lautasen nostoa koittaa tossa ruokatunnilla kokeilla. Ja kiitosta vinkeistä, eiköhän se vika kohta ala löytyä...

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 16.12.2011 12:18

näin toisen keskustelua lainaten. missä tuo "banjo suodatin" tarkalleen ottaen on? puhdistaisi itsekkin omasta sen..

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 16.12.2011 12:43

Siis se on sillä ilmanputsarinkotelon luonna se bensan paine putki määränjakajalle, 17mm on banjon kanta, ja oisko edestäpäin katsottuna oikealla puolella lähinnä lukko peltiä, koita tosta nyt jotain selvää saada...

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 16.12.2011 13:00

Muistaakseni nuo numerolla 24 olevat pultit.
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... eadda7.jpg

Itselle hain uuden pultin tuohon painelinjan päähän ja sillä pääsi 1,5km kunnes taas sammui. Bussipysäkillä vaihdoin siihen tyhjän pultin ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.

Tuossa vielä uusi pultti ja vanha josta vedetty toi suodatin pois.
http://img.photobucket.com/albums/v103/ ... 8aca7e.jpg

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 16.12.2011 13:12

Joo otan sen banjon koht irti ja poraan sen suodattimen sieltä pois, katotaan mitä sit tapahtuu...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 16.12.2011 13:26

Siis olet purkanut sen määränjakajankin ? Yks suutin pois paikalataan ja tutkimaan, että mitä tapahtuu kun lautasta nostaa.

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 16.12.2011 13:51

Juu purettu ja kasattu ja kirottu... Koitan sitä kohta kun tässä töiltä vaan kerkiää...

sirniemi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.5.2009 16:34

ViestiKirjoittaja sirniemi » 24.1.2012 13:24

Onko PL koneella? Kannattaa mitata saako painesäädin oikeita arvoja, myös ilmamäärämittarin lautasen potentiometrin arvot on hyvä mitata vaikkakin vaikuttaa vain kylmäkäyttäytymiseen. Itsellä sekoili kone miten sattuu, välillä sammu kesken kaikenkin. Ke-Jetronicin sähköt mittailin ja säädin oikeisiin arvoihin niin alkoi toimimaan. Bentleyn kirja kannattaa hommata, jos meinaa pitempään harrastella kakkosta.

sirniemi
-
Viestit: 5
Liittynyt: 1.5.2009 16:34

ViestiKirjoittaja sirniemi » 7.2.2012 20:41

Evm kyseli ja laitetaan vastaus kaikkien näkyville


Bentleyn huolto-oppaan löytää esim Amazonista. Siellä on muun muassa kaiken kattava opastus ke-jetronicin huoltoon, tekniikkaan ja mittauksiin. En nyt suoraan pysty antamaan tarkkoja ohjeita mittauksiin, kun on aikaa kun ite värkkäilin viimeksi ruiskun kimpussa ja dokumentointikin jäi tekemättä.

Potentiometri on kuitenkin se lokasuojen puolella oleva liitin, johon tulee kolme johtoa. Elektrohydraulinen paineensäädin on koneen puolella määräjakajan kyljessä oleva harmaa palikka. Sen mittaukseen on paras rakentaa oma sarja, joka tulee liittimien väliin sillä operaatiossa mitataan paineensäätimelle tulevaa virtaa ja sen muutoksia. Netistä löytyy kohtuu hyvin materiaalia toimintoihin, arvoihin ja mittaustekniikoihin, paineensäädin löytyy nimillä: EHA, electro-hydraulic actuator, eha testing harness ja potentiometriin: air-flow sensor potentiometer. Ruiskusta luonnollisesti hakusanoilla cis-e ja ke-jetronic.

Suosittelen tutustumaan perusteellisesti ke-jetronicin toimintaan, sillä jos ruiskussa jokin mättää, heijastuu se helposti väärinä diagnooseina, hiusten lähtönä sekä ns. pelihousujen repeilynä, ruiskun mittauksilla voidaan myös paikantaa vikoja.

Evm
-
Viestit: 31
Liittynyt: 18.3.2009 17:22

ViestiKirjoittaja Evm » 7.2.2012 21:20

kiitoksia vihjeestä, alan tässä suunnitella miten sen kirjan saa tuolta sivuilta omaan käteen asti, kerkesin jopa suomessa kyseisen kirjan hintaa kauhistella, että huh huh, mut nyt on tulossa(toivonmukaan) ja kun saapuu ni yleismittarikäteen ja ihmettelee...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa