Caddy mk1 1.8 GT 8v -> 16v GTI

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

Caddy mk1 1.8 GT 8v -> 16v GTI

ViestiKirjoittaja -jokke- » 17.11.2011 16:13

Elikkäs mulla on alkup. Vw Caddy gt kat, vm-90, 1,8l, 8v, 95hp joka pitäis saada päivitettyä 16v GTI:ksi.

Muistelen joskus lukeneeni täältä moisesta, mutten löytänyt aihetta enää.
Tekniikanluovuttajana olisi -85 vuosimallinen GTI jolla jo ajettu lähemmäs 400tkm, mutta kuitenkin käyntikuntoinen. Suunnilleen osaako kukaan sanoa mitähän tulisi kustantamaan moottorin remontointi, tai mitä yleensä noihin ruukataan noilla kilometreillä tehdä(kansi, alakerta, männät)?

Muistinvaraisesti siis swäpin pitäisi onnistua/Saada kilpien väliin JOS lohko on 8venttiilisen, johon vaihdetaan sitten gti:n kampura, männät, kiertokanget, kansi ym.
Jonka jälkeen penkitetetään se 95hp + sallittu tehonousu.
Autohan ei siis ole vähäpäästöinen mutta katalysaattorinen.

Myös ilmeisti tuon kys. cäddyn ruisku on joku economy versio ja se pitäisi päivittää samalla gtin:n vastaavaan. Entä voimansiirto, vaihdelaatikko, kytkin? Sekä muutenkin koko ajatus tuli aika extempore kun sattui sopiva elintenluovututtaja vastaan, että kaikki apu/tieto/taito tervetullutta. Lähinnä juuri että mitä tarvii teoriassa (ja myöhemmin käytännössä) tehdä/vaihtaa..

SUUR kiitokset jo etukäteen, jos joku viitsis ohjeistaa noviisia. =)

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 29.11.2011 0:49

Eikö mitään?

Tuolla olis aika hyvin tietoa, jos vaan tuo enklanti taipuis paremmin.. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?1253124

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.11.2011 8:28

Eiköhän noilla kilometreillä täydellinen kansiremontti ole vähintään edessä. Alakerran kunto riippuu täysin siitä miten öljyjä ja suodattimia on vaihdeltu. Tuurillaan ei tarvitse tehdä muuta kuin vaihtaa varuiksi kiertokangen laakerit.

Tuossa caddyn 95 heppasessa JH koneessa on ihan normi K-Jet kuin 112 heppasessa GTI:ssä. Jotain eroa määräjakajassa on mutta esim. suuttimet on samat 16 venasessa ja tuossa 95 heppasessa joten K-Jetin sielunelämän päälle ymmärtävä saa tuon toimimaan ihan hyvin 16-venasen kannen kanssa.

Itsellä on edessä 9A koneen käyttökunnostus ja laitan sen juurikin JH:n tilalle. KE-jetin tai KE-motronicin kanssa värkkääminen ei innosta niin tilalle tulee Motec. tuon saa ihan naapurista avaimet käteen pakettina niin tuo vie paljon vähemmän aikaa ja hermoja kuin megaruutan kanssa värkkääminen joka varmastikin tulisi halvemmaksi.

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 29.11.2011 15:25

Eikö ruiskuhimmeleitä voi kokonaisuudessaan siirtää plug and play:nä tuosta GTI:stä?
Miten koneen korvakot, vetoakselit, vaihdelaatikko ym mekaniikka/voimansiirto?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 30.11.2011 22:19

Itsellä on edessä 9A koneen käyttökunnostus ja laitan sen juurikin JH:n tilalle.

Voisitko keskeyttää projektin siksi aikaa että saisit rahoja tai vahoja meille kärsimättömille?

http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=20&t=71

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 12.12.2011 17:56

Jos tuo 95hv GT on tehokkain malli niin 20% saa tehot kasvaa eli aina 114 heppaan asti.
KR tai PL 16 venanen ei sillon tule kysymykseen muutakuin omavalmistemoottorina.

Järkevin olis heittää 16v kansi ja alakerran romut siihen nykyiseen lohkoon ja käydä mittauttamassa tehot joidenka siis tulisi olla alle 114hv ainakin paperilla.

Periaatteessa teknisesti 16v gti tekniikka käy kyllä caddyyn kun otat vanhasta moottorista kannakkeet.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.12.2011 21:11

Onhan se Toni.H:lla Caddy 16v kilvissä, poikkeusluvilla(ko? tms...) muistaakseni.
Topic tainnut kadota bittiavaruuteen.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 12.12.2011 23:13

Onkos tuommosessa GT Caddyssä 239mm vai jopa 256mm laikat edessä? Ja onko alustassa muuten mitään ihmeellistä? Onko normi lättäpenkit vai ihan sporttijaggarat?

-jokke-
-
Viestit: 78
Liittynyt: 11.4.2007 23:48

ViestiKirjoittaja -jokke- » 28.12.2011 1:49

Ihan normipenkit(kuskinpenkissä lämmitys :) ), levyjä en ole mitannut. Lienevät samanlaiset kuin muissakin caddyissä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.12.2011 2:04

-90 vuoden Caddyssä kataloogi ei tunne kuin 239x12 mm etujarruja, mutta koska samaa levyä käytetään Golfissa -78...-98, niin ei luulisi olevan kovin vaikeata löytää sopivia isompia jarruja jotka menee heittämällä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa