Jelppiä kaivattais - Vento 1.8 abs-moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Jelppiä kaivattais - Vento 1.8 abs-moottori
Kävi silleen että jäi yht'äkkiä kytkinpoljin pohjaan. Menin tiirailemaan konehuoneen puolelta ja vaijeri oli irronnut siitä kumitutista mikä tulee kytkimen tallaan kiinni.
Osaiskohan joku kertoo mikä tuon varaosanumero on tai ees virallinen nimi niin pääsis hakemaan uuden palikan. :D
Nimim. Ikävä ajella ilman kykää kaupungilla!
Osaiskohan joku kertoo mikä tuon varaosanumero on tai ees virallinen nimi niin pääsis hakemaan uuden palikan. :D
Nimim. Ikävä ajella ilman kykää kaupungilla!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Arvaisin että 533 798 105 ja hinta alle kympin?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Polkimen pään kiinnitys vaatii pientä sorminäppäryyttä, taipuisaa selkää ja normaali painoindeksi saattaa olla tarpeen. Jos sulla on automaattisäätöinen, niin siitä en tiedä. Siinä taisi olla joku ihme jäynä ettei automaattikiristys kiristä vaijeria kun se on vielä irti.
Omaani oli vaihdettu käsisäätöinen tilalle ja sen asennus on vaativuudeltaan verrattavissa suunnilleen umpion vaihtoon. En itse asiassa paljoa hehkuta automaattisäätöisestä, koska sitähän tarvii säätää manuaalisäätöisessä noin kymmenen vuoden välein. Säätökin tapahtuu papukaijapihdeillä vaijerin kuorta paikallaan pidellen ja kädellä muovista n. 60 mm Ø säätörengasta pyöritellen.
Omaani oli vaihdettu käsisäätöinen tilalle ja sen asennus on vaativuudeltaan verrattavissa suunnilleen umpion vaihtoon. En itse asiassa paljoa hehkuta automaattisäätöisestä, koska sitähän tarvii säätää manuaalisäätöisessä noin kymmenen vuoden välein. Säätökin tapahtuu papukaijapihdeillä vaijerin kuorta paikallaan pidellen ja kädellä muovista n. 60 mm Ø säätörengasta pyöritellen.
Ettei olis vaan käyny niin että se kytkimen käyttö/irroituspuikko on mennyt läpi paineasetelmasta? Tarvike kytkimissä on usein kehnolaatuinen vastinpinta paineasetelman välitinlevyssä ja kovaksi karkaistu puikko syö siihen reiän. Noissahan on se "nurinperin-kytkin".
Onko kytkimen käyttövivussa vaste tallella vai meneekö vipu laidasta toiseen vailla vastusta?
Onko kytkimen käyttövivussa vaste tallella vai meneekö vipu laidasta toiseen vailla vastusta?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Just vaihdettiin kaverille tuo kumi ja lukituslipare. Se lipare oli yksinkertaisesti mädäntynyt ja tippui johonkin kehäkolmoselle.
Tunkilla saatiin se akseli työnnettyä ihan ylös. Muista lukittaa se automaatti säätö vaikka nippusiteillä kasaan, muuten ei toivoakaan saada vaijeria yltämään.
Osa maksoi muistaakseni vajaa 6€ sis kumi ja lukituspelti.
Tunkilla saatiin se akseli työnnettyä ihan ylös. Muista lukittaa se automaatti säätö vaikka nippusiteillä kasaan, muuten ei toivoakaan saada vaijeria yltämään.
Osa maksoi muistaakseni vajaa 6€ sis kumi ja lukituspelti.
Jelpataan
Ensinnäkin, Sinulla on melko varmasti kytkin kunnossa, kyllä sen kytkin vivun pitääkin kulkea ihan holtittomasti ylös ja alas liikerata tosi pitkä. Kytkin vaijeri on automaatti, mutta siitä näyttää puuttuvan säätömekanismin side, tai sitten olet poistanut sen. Se on sellainen nippusidettä muistuttava muovi jossa reikä keskellä ja päissä soikeat reiät. Tällä siteellä puristetaan se haitarikumi osa kasaan. Siinä muovisessa runko-osassa on nastat johon side lukittuu. Kun haitariosa on puristettu kasaan ja runkokappaletta pyöräytetty noin 90 astetta (käsillä ote muoviosan ala ja yläosasta ja pyöräytä), nyt vaijerin pitäisi antaa löysät ulos. (jostain syystä löysät ei tule pois, mutta kun aikansa yrittää niin tulee). Nyt vaijerin lukitus onnistuu ilman mitään voimatoimenpiteitä. Käy katsomassa jossain kaupassa jossa myydään Golf & Vento korjausopasta 1992–1996 tässä on kuva siteestä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa