G60 ahdinta vailla!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

G60 ahdinta vailla!

ViestiKirjoittaja VWG60 » 7.12.2011 19:17

Hei!
Olisko kellään tietoa/vinkkejä mistä vois löytää ehjän G60-ahtimen. Mitä nuo ebayssä olevat n. 100euron vehkeet lienevät? Käytettyjä ne ainakin ovat, mutta...? Myös pelkkä ehjä spiraali riittäis?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 7.12.2011 19:35

dopilta vois löytyä. myös ebay mutta uskoisin hinnan olevan nykypäivänä jotain muuta kuin 100€

jos ei järkihintaan löydy g60 niin vaihtoehto:
http://www.roettele-racing.de/shop/them ... referid=23

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 7.12.2011 20:05

http://ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=160675 ... 62528118c8

Siinäpä olis parikin kpl. Toinen varalle ;)

ps. kaipaan G60:n ääntä ja hauskuutta...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.12.2011 21:37

Myös pelkkä ehjä spiraali riittäis?

Mites se oli, voiko noita spiraaleja vaihtaa ahtimesta toiseen. Jotenkin päässä sellainen tornihuhu, että eivät kävisi. Mutta vaikka en Essolla käykään, niin saattaa hyvinkin olla sieltä lähtöisin tämä muistikuva.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.12.2011 15:36

eikös pellikka ollu kasanu parista ahtimesta yhen ehyen? vai muistanko väärin?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 8.12.2011 18:24

Olen senkin tehny. Ainakii lohkot kävi ongelmitta ristiin. Toinen puoli ahtimesta -89 ja toinen -95 ameriikan corraatosta. Muistaakseni jotain muutakin keräilyerää oli. Tuota toisen puolen lohkoakin olen onnistuneesti kemiallisella metallilla korjannu kun oli paikka joka ei toimintaan voi vaikuttaa.

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

juu... kaikki tieto on tervetullutta...

ViestiKirjoittaja VWG60 » 9.12.2011 3:06


En ihmettele yhtään jos pellikka on korjannu toisen puolen lohkon... mutta kuka antaa takuun sille miten kauan kestää... oli nimittäin ihan sama mielessä ja ehken vielä parempikin idea..?
En kerro sitä ennenkuin olen itse onnistunut "hajoittamaan" yhen G-ahtimen...
jokatapauksessa keskispiraalihan se on jo paskaksi paukahtaa. Tuo autonasentaja, paskakuski ilmoitti kaks ahdinta myytäväksi ja minä varasin ne ekana, mut oharit tais tehdä. :( PS. Vielä ehjän ahtimen lisäks kun sais dopin lastulla ja 68AP:llä sytkän täysin kohdilleen ja viriä jotain... )
Onko kokemuksia RS-lähdöstä, isommasta välijäähdystä, peltipakosarjasta ja kunnon putkistosta? Pääsiskö n. 200hv:n paikkeille? Entä kierroksenrajoitin, miten ohittaa ja kannattaako... ilmeisesti hihnapyörä menee poikki ja taas uutta ahdinta etsimään, vai miten herkkä toi on?

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.12.2011 7:35

Säilytä vaan rajotin, ei uskalla kumminkaan kierrättää kovin kummia. Itellä taitaa reilun 7000rpm olla rajotin, kun en ole vielä sitä tavannu. Ahdin pyörii pikkuhihnapyörällä maksimilukemia noilla kierroksilla, joten viisampi vaihtaa ajoissa isompaa. Vitosella ei oo rajottimesta enää pelkoa :)

Kaikki edellämainitut viritykset pelaa. Hengityksessä on paljo parannettavaa ja putkisto tekee jo paljon pakosarjan kans. Jos olet uutta lastua ostamassa niin kannattais kokeilla SNS-tuningin malleja. Hyviltä vaikuttas ja itsellekin pitää kustomisofta tilata sieltä. Muista virtaava putsari ja ilmanottoputki tai vakiokoppaan virtaavampi putki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa