Olen nyt lueskellut nuo vanhat keskustelut läpi mutta ei ole juurikaan apua ollut.
Vikanahan on kostealla kelillä tapahtuva hemmetin kova nykiminen ja sammuilu. Röpeltää myös kylmänä jonkin verran, lämpimänä toimii loistavasti lukuunottamatta tyhjäkäynnin aaltoilua. Lähtee kylmänä erinomaisesti käymään ja käy hetken ihan normaalisti kunnes jotain kummaa tapahtuu. Yleensä kun sammuu risteykseen niin sen jälkeen ei tahdo käynnistyä mitenkään ja sitten kun saa sahattua käyntiin niin työntää reilusti mustaa putkesta eli saa liikaa gasoa.
Vaihdettuja osia 2kk sisään : Tulpat (ngk), Tulpanjohdot (metallipäillä). Virranjakajankansi ja pyörijä (bosch), Ilmansuodatin, Lambda (delphi), Sininen lämpöanturi (ossca)
Nyt kaivattaisiin hyviä neuvoja kuinka ongelma ratkeaa ,että voisi olla varma jokapäiväisestä töihin pääsystä :)
Mikähän oli se ohmimäärä minkä tuo sininen anturi antaa kylmänä?
Rp koneisessa jetassa käyntihäikkää.
Valvoja: ffp jäsenet
Onko oireet plussakelillä vai nollan tienoilla/pakkasella?
RP:n ominaisuus on jäädyttää 1-pisteruiskun paineensäädin ainakin kovemmilla pakkasilla kun moottorin huohottimesta tuleva kostea höyrypaska putoaa paineensäätimen päälle ja ilmavirta sekä tankista tuleva miinuksella oleva bensa jäädyttää sen ja kylmäkäyntiseos menee rajusti rikkaalle.
Onhan imuilman esilämmitys kunnossa? Sen kunnollinen toiminta vähentää tai jopa poistaa ongelman, Ventoissa ja Golf kolmosissa huohottimen putki on siirretty ruiskun kannessa eri paikkaan jolloin jäätymistä ei pitäisi tapahtua.
Myös viallinen lambda aiheuttaa vastaavaa ongelmaa mutta jos ongelma oli jo ennen lambdan vaihtoa niin ehkäpä vika ei ole siinä.
RP:n ominaisuus on jäädyttää 1-pisteruiskun paineensäädin ainakin kovemmilla pakkasilla kun moottorin huohottimesta tuleva kostea höyrypaska putoaa paineensäätimen päälle ja ilmavirta sekä tankista tuleva miinuksella oleva bensa jäädyttää sen ja kylmäkäyntiseos menee rajusti rikkaalle.
Onhan imuilman esilämmitys kunnossa? Sen kunnollinen toiminta vähentää tai jopa poistaa ongelman, Ventoissa ja Golf kolmosissa huohottimen putki on siirretty ruiskun kannessa eri paikkaan jolloin jäätymistä ei pitäisi tapahtua.
Myös viallinen lambda aiheuttaa vastaavaa ongelmaa mutta jos ongelma oli jo ennen lambdan vaihtoa niin ehkäpä vika ei ole siinä.
Ruiskun puhdistus auttaa myös kun siitä vena-kopasta tulee se huohotin putki joka on aika varmasti huohottanu ruiskun täyteen moskaa. Ota koko ruisku irti, muistaakseni 3 pitkää pulttia ja putsaa se kaasari/ruisku putsausaineella, löytyy vaikka halpahallin hyllystä. Samalla ku koko ruisku on pois paikaltaan ni voi samalla tutkia onko se ruiskun kumijalka ehjä.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa