Ilmajousitettu kakkis golf
Valvoja: ffp jäsenet
Ilmajousitettu kakkis golf
Ostin kuukaisi sitten melko rujossa kunnossa olleen mutta leimatun kakkiksen. Autoa oli maalailtu sprayllä sieltä täältä miten sattuu. Ruostettakin oli kaarimuovien alla, oven alareunassa ja tankinluukun ympärystä. Hitsailin koko laitteen jonka jälkeen tein ruostesuojauksen sekä kotelosuojaukset. Sit pohjat ja maalaus. Väri on ral sävy. Auto on nyt maalattu konehuonetta lukuunottamatta kokonaan. Moottori on aiva vakio 1.6 ja laatikkona 4v. Ennen joulua ois tarkotus heittää ton keulalle täysin läpikäyty ja rakenneltu kaksoisahdettu diesel ja 5v laatikko jotka jäi toisesta projektista ylimääräiseksi. Samalla vaihtuu GTI jarrut ja parempi alusta. Vanteet on itselevitetty ja kokoa 14x8.5" 195/45 renkain, takana 14x10.5" 225/40 renkain. Joo eli tää on tämmönen käyttöpeli eli ei mikään projekti.
Autosta tuli sit projekti...
http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf+MKII/
Autosta tuli sit projekti...
http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf+MKII/
Viimeksi muokannut MK2Jan, 4.2.2012 10:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanteita ei oo painotettu vielä kun ei ne oo ollut kun toisen projektiauton alla kesän. Mitä oon nyt noilla ajellu niin 90-100km/h kohdilla tuntuu etupyörissä pieni tärinä eli menee varmaan 20-50g painoilla. Oli aika kolaus egon päälle vaihtaa talvipyörät origineelikoossa tänään golffiin. On nimittäin hirveän näköinen... Jospa nuo uudemman polon pölärit vähän korjais tilannetta kunhan nyt tulis ensin.
-
- -
-
- -
Kaikki maalit saa irtoamaan ilman kunnollisia pohjia. Noihin muovien maalauksiin on aika hyvä resepti tässä. Rasvanpoisto (muoville tarkoitetulla EIKÄ normaali rasvanpoistajalla) ---> hionta karhunkielellä (harmaa on sopiva karkeudeltaan) kuitenkin mitä hienommalla hio sen parempi ---> rasvanpoisto uudelleen ---> muovitartunta ja sit maalit. Käytin normaaliakryylin sijaan tota motonetin puskurimaalia siksi koska se on valmiiksi tarpeeksi ohutta ettei muovikuvio peity maalatessa ja ettei ollut kokemusta noiden muoviosien maalaamisesta akryyleillä niin ettei pinnasta tule täysin sileä
En saa tänne jostain syystä kuvia suoraan näkyville niin tuolla on uusia kuvia http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf%20MKII/
Ei oo kauheesti kuvia tuon laitosta. Kattoon vaan iso reikä ja sitten noin 50kpl kiinnityspultteja joille joutuu tekee kolot reijän sivuille vingulla ym.. Rätin runko ei ole symmetrinen neliö joten joutuu aika paljon askartelee. Kaikkineensa tosi vittumainen homma. Olen tuommosen rätin laittanut jo kahteen omaan autoon
Olis taas uusia kuvia tuolla http://lowcars.pictures.fi/kuvat/Golf+MKII/
Tässähän on just matkittu omia villejä ideoita, paitsi että olen tohon 3b passattiin miettinyt... Oma rätin laitto jäi siihen, että ei löytynyt mistään tarpeeksi isoa rättiä.
Minkälainen painesäiliö tulee? Entä ohjain?
Mulla ongelmana se, että kuljetan koiria passatilla joten ilmaosat tulee täysin piiloon. Tämän takia laitan niin monta 5-litran kannua kuin mahtuu(tallissa vissiin 8kpl odottaa sovitusta). Onko kompura 440:n? Itsellä niitäkin kaksi, katsotaan nyt saanko molemmat sopimaan...
Ohjaimeksi tulee sekä mekaaniset kytkimet että solenoidit joidenka ohjausta en ole vielä päättänyt. Molemmat siksi, että jos toiset jäätää talvella niin toisilla ehkä pääsee ylös. Solenoidien ohjauksen haluaisin tehdä itse, kun on valmiit niin kalliita, mutta saa nähdä riittääkö aika ja voimat.
Minkälainen painesäiliö tulee? Entä ohjain?
Mulla ongelmana se, että kuljetan koiria passatilla joten ilmaosat tulee täysin piiloon. Tämän takia laitan niin monta 5-litran kannua kuin mahtuu(tallissa vissiin 8kpl odottaa sovitusta). Onko kompura 440:n? Itsellä niitäkin kaksi, katsotaan nyt saanko molemmat sopimaan...
Ohjaimeksi tulee sekä mekaaniset kytkimet että solenoidit joidenka ohjausta en ole vielä päättänyt. Molemmat siksi, että jos toiset jäätää talvella niin toisilla ehkä pääsee ylös. Solenoidien ohjauksen haluaisin tehdä itse, kun on valmiit niin kalliita, mutta saa nähdä riittääkö aika ja voimat.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”