APUVA Golf gti 18.t AGU Ongelma jatkuu...
Valvoja: ffp jäsenet
APUVA Golf gti 18.t AGU Ongelma jatkuu...
Eli ongelmana nähtävästi ilmamäärämittari, mutta ei kehtais 235e laittaa
pelkkään olettamukseen. Eli autoon tuli ensin vikakoodi "lämpötila-anturin jännite matala"
vaihdoin anturin ja vikakoodi poistui. Noh autoon tuli vika, että kävi kolmella pytyllä
ja röpötti ei meinannut pysyä käynnissä ja eikä lähde enää käyntiin. Vikakoodi "ilmamassamittarin jännite liian korkea". Ajoin autolla töihin ilmamassamittarin töpseli irroitettuna, mutta töistä lähdettyäni auto ei enää käynnistynyt. Eli onkohan nyt
vika tuossa ilmamassamittarissa vai voisko vika olla muualla kun ei lähde käyntiin vaikka töpseli irta eikös auton pitäisi silloin mennä vara-arvoilla?? Tietääkös kukaan käviskö tähän jonkun muun ilmamassamittari kun on aika hyvänhintainen tuo omansa??
pelkkään olettamukseen. Eli autoon tuli ensin vikakoodi "lämpötila-anturin jännite matala"
vaihdoin anturin ja vikakoodi poistui. Noh autoon tuli vika, että kävi kolmella pytyllä
ja röpötti ei meinannut pysyä käynnissä ja eikä lähde enää käyntiin. Vikakoodi "ilmamassamittarin jännite liian korkea". Ajoin autolla töihin ilmamassamittarin töpseli irroitettuna, mutta töistä lähdettyäni auto ei enää käynnistynyt. Eli onkohan nyt
vika tuossa ilmamassamittarissa vai voisko vika olla muualla kun ei lähde käyntiin vaikka töpseli irta eikös auton pitäisi silloin mennä vara-arvoilla?? Tietääkös kukaan käviskö tähän jonkun muun ilmamassamittari kun on aika hyvänhintainen tuo omansa??
Viimeksi muokannut ANAVEE83, 13.12.2011 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En jaksa uskoa, että puolat hajoilisi niin kivasti yhtäaikaa, että kone ei enää käynnistyisi. Kolmella jos se käy, niin silloinhan hajonnut puola on helppo metsästää, mutta tuollaisessa tapauksessa vähän hankalampi.
Oliko vaihtamasi lämpötila-anturi alkuperäisosa? Tarvikkeiden kanssa on ollut joskus ongelmia. Ja siis se sininen/vihreä 4-napainen anturi?
Jos vika on MAFissa, niin pitäisi sen ainakin käyntiin lähteä töpseli irroitettuna. Jos haluat MAFin hankkia, niin a) älä osta tarviketta, ne tuppaa hajoamaan b) älä osta käytettyä, koska siitäkään ei tiedä milloin se hajoaa c) kannattaa käydä marmoritiskiltä kysäisemässä vaihto-osana. Oli muistaakseni jotain 110-120 euron luokkaa, kun omaan AGU-moottoriseen GTI:hin ostin aikoinaan...
Ja muiden MAFit ei oikein tahdo käydä. Jos jossain moottorityypissä on käypäinen MAF, niin se on kyllä sitten saman hintainenkin (samalla varaosanumerolla).
Onko vikakoodeja luettu tämän totaalitilttaamisen jälkeen? Ettei olisi nyt jokin asentoanturi tiensä päässä?
Oliko vaihtamasi lämpötila-anturi alkuperäisosa? Tarvikkeiden kanssa on ollut joskus ongelmia. Ja siis se sininen/vihreä 4-napainen anturi?
Jos vika on MAFissa, niin pitäisi sen ainakin käyntiin lähteä töpseli irroitettuna. Jos haluat MAFin hankkia, niin a) älä osta tarviketta, ne tuppaa hajoamaan b) älä osta käytettyä, koska siitäkään ei tiedä milloin se hajoaa c) kannattaa käydä marmoritiskiltä kysäisemässä vaihto-osana. Oli muistaakseni jotain 110-120 euron luokkaa, kun omaan AGU-moottoriseen GTI:hin ostin aikoinaan...
Ja muiden MAFit ei oikein tahdo käydä. Jos jossain moottorityypissä on käypäinen MAF, niin se on kyllä sitten saman hintainenkin (samalla varaosanumerolla).
Onko vikakoodeja luettu tämän totaalitilttaamisen jälkeen? Ettei olisi nyt jokin asentoanturi tiensä päässä?
Ei anna nyt vikakoodeja. Tänään yritti käynnistyä mutta kävi yhdellä pytyllä sen mitä nyt kävi ehkä 5 sekuntia. Lämpötila-anturin ostin motonetistä et ei oo alkuperäinen. Expressauto24.netistä saa kyseisen maffin 85e en tiedä sit tekeekö tuollakaan mitään.
Ja tulpat on ihan hyvät kun tarkistin nekin. Jotenkin tuntus että olis sytkäpuolen vika kun ei tahdo pysyä käynnissä ja kävi ensin kolmella pytyllä ja nyt sitten yhdellä.
Ja tulpat on ihan hyvät kun tarkistin nekin. Jotenkin tuntus että olis sytkäpuolen vika kun ei tahdo pysyä käynnissä ja kävi ensin kolmella pytyllä ja nyt sitten yhdellä.
Jaahas sain auton käyntiin kun vaihdoin tulpat ja testilenkillä ei ilmennyt vikoja.
Noh yöllä lähdin töihin ja pääsin n.200m ja auto sammui ja ei meinannut lähteä
käyntiin mutta sain sitten käyntiin ja kävi kolmella pytyllä. Päivällä sain auton taas käyntiin ja sainkin sen verran autoa käymään että pääsin konehuoneen puolelle ja kun otin maffin pistokkeen irti niin avot auto rupes käymään tasaisesti eli uusi maffi tilaukseen.
Noh yöllä lähdin töihin ja pääsin n.200m ja auto sammui ja ei meinannut lähteä
käyntiin mutta sain sitten käyntiin ja kävi kolmella pytyllä. Päivällä sain auton taas käyntiin ja sainkin sen verran autoa käymään että pääsin konehuoneen puolelle ja kun otin maffin pistokkeen irti niin avot auto rupes käymään tasaisesti eli uusi maffi tilaukseen.
-
- -
- Viestit: 52
- Liittynyt: 3.11.2008 11:47
Joo, vielä kerran pojat: MAF:ksi voi suositella vain ja ainoastaan alkuperäisosaa, jos ei halua olla kokoaikaa vaihtelemassa.
Itse kokeilisin sytytysyksikköä aka. kipinänvahvistinta (se mokkula ilmanputsarikotelon kannessa). Ei ole kallis investointi ja monesti aiheuttaa juuri pätkimisiä, kolmellä käymisiä jne. Eikä jätä vikakoodiakaan hajotessaan...
Tsekkaa puolien johtosarja myös. Monessa 1.8T:ssä johtojen kuoret on lämmön vaikutuksesta kovettunut ja halkeillut ihan pskaksi.
Itse kokeilisin sytytysyksikköä aka. kipinänvahvistinta (se mokkula ilmanputsarikotelon kannessa). Ei ole kallis investointi ja monesti aiheuttaa juuri pätkimisiä, kolmellä käymisiä jne. Eikä jätä vikakoodiakaan hajotessaan...
Tsekkaa puolien johtosarja myös. Monessa 1.8T:ssä johtojen kuoret on lämmön vaikutuksesta kovettunut ja halkeillut ihan pskaksi.
Juu maffi on expressauton kun arvelin sillä kokeilla onko vika maffissa mutta oisko se sitten niin paska, että ei toimi silläkään. Ja sen sytytys mötikän oon jo vaihtanu ja tulpatkin on vaihdettu. Pitää tänään tutkia vielä noi letkut ja johdot jos vika sattuis löytymään sieltä...
Yleensä vika ilmenee sillon kun auto alkaa lämpenemään eli kylmänä käy suht hyvin, mutta mitä enemmän auto lämpeää niin vikakin suurenee...
Yleensä vika ilmenee sillon kun auto alkaa lämpenemään eli kylmänä käy suht hyvin, mutta mitä enemmän auto lämpeää niin vikakin suurenee...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa