Venton etuiskareiden yläpäät

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

Venton etuiskareiden yläpäät

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 1.12.2011 16:58

Onko normaalia että iskarin ylätuennan lautanen on ilmassa noin 2cm kun auto maassa (ei väljä) ja kun tunkkaan auton keulan ylös niin yläpäät heiluu ihan reilusti??

Alle 40km/h vauhdissa kun rattia kääntää, niin kuuluu klonks, klonks, klonks....ihan kuin jousi pyörisi tms.??

Ja sitten vielä miten on mahdollista että apukuskin etupyörän camperi kulma on päin peetä ja kuskin puolella suht normaali?

Alustana ta technixin coiloverit... :)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.12.2011 17:14

Ja sitten vielä miten on mahdollista että apukuskin etupyörän camperi kulma on päin peetä ja kuskin puolella suht normaali?

Miksi se ei olisi mahdollista? Nehän säädetään erikseen, eikä niillä ole yhteyttä toisiinsa.

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 1.12.2011 17:39

Mistä ne säädetään, en oo kyllä löytäny? :o

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.12.2011 18:03

Iskarin varresta.

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 1.12.2011 20:22

Jaahas...kai se pitää uskoa että siellä säätö on kun muutkin sanoo :D olin vaan katsovinani kun alustan laitoin että ei olis ollu säätö varaa... Mutta entäs nuo yläpäät, onko muilla ollu samoja ongelmia?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.12.2011 20:32

kyllä toi yläpään "väljä" on normaalia, käännät renkaat linkkuun niin ei paljo tyhjää jää kun se lautanen kallistuu =)

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 1.12.2011 20:41

Ok.. tuntuu vaan oudolta että ne ois tuoleen.. :o

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 1.12.2011 21:40

Jos 95--> udempi, niin ne yläpäänkumit saa sinne väärinpäin. Silloin rako on jotain 2-3cm. oikeinpäin ollessa n 1cm.

Kuva

Eli tuo kuvan nro 32. Jos purkaessa ei katsonut kuinkapäin se siellä oli, niin kumin muoto hämää helposti laittamaan sen väärinpäin.

T. kerran niiin tehnyt ;)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 1.12.2011 22:09

Jaahas...kai se pitää uskoa että siellä säätö on kun muutkin sanoo :D

Löysäämällä iskarin alapään pultit pystyy säätämään sitä kulmaa.
Mutta eipä tuota oikein itse kohdallaan tarkkaan saa, joten vie se pirssi pyöräkulmien säätöön jonnekin pajalle. Samalla sitten tulee myös aurauskulmat kohdalleen.

r3ap3r
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.1.2009 17:10

ViestiKirjoittaja r3ap3r » 2.12.2011 15:22

Ahaa.. eli pitääpä lähtee purku hommiin ja kattoo onko se kumi väärin päin :) Kiitokset vastauksista!

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 9.12.2011 2:26

Vähän OT, -96 passatissa oli kerran camberit silleen et kuskin puolella yli 3° negatiivista ja vänkärin puolella about aste positiivista. Meinas vähän oja kutsua ku ratista päästi irti.

Aiheeseen:
Miten muuten Golf 3 / Ventossa muuttuu pyöränkulmat madaltessa? Taakse lisää camberia ja aurausta(?) mutta miten edessä? Eikö alapallonivelen siirtäminen tukivarressa myös muuta camberia?

Edit: niinjoo ja oliko VR6:ssa jäykemmät yläpään laakerit? Millä VAG:n art.nrolla mahtais löytyä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 66 vierailijaa