
Golf V 1.6 huohotusongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Golf V 1.6 huohotusongelma
Eli olisi Golf V 1.6 75kw koneessa huohotusongelma. En löytänyt koneesta kuvaa ilman päällä olevaa suojakantta, mutta jos joku osaisi sanoa mikä anturi/osa sijaitsee suunnilleen ympyröidyn kohdan paikkeilla ja voisi vaikuttaa huohotusongelman ratkaisemiseen? Tai jos joltain löytyy samanlainen kuva ilman suojakantta niin voin näyttää oikean osan. Vikakoodeja ei autosta löydy, joten siitä ei ollut apua..


Taitaa olla huohotusjärjestelmä tukossa ja puskee öljyä sitten jostain läpi.. Vuosi sitten uusittu jo huohotinputki sekä kaasuläppäkotelo. Eräässä liikkeessä sanottiin että pitää vaihtaa puoli konetta ja toisessa sanottiin että tukos olisi noilla paikkeilla missä on ympyröity kohta. Siinä on siis joku osa/anturi jonka nimi pitäisi saada selville ja voiko vika siis johtua siitä?
No se "anturi" lienee huohotinputken lämmitin jottei pakkasilla jäädy? Ettei vaan olisi huohotinputki kuitenkin poikki siitä venakopan ja ilmaputken väliltä? Jokseenkin jokainen tuolla moottorityypillä oleva kone kuolaa enemmän tai vähemmän öljysumua tuosta kohtaa kun ikää/kilometrejä alkaa olla takana.
Ota käydessä öljykorkki auki ja tunnustele huohotuksen voimakkuutta. Jos et osaa arvioida itse, käy jollain verstaalla jolla ei ole euron kiilto silmissä jotta pääsis uutta alakertaa laittamaan.
Kyseessä ilmeisesti BSE-moottori, noissahan on mäntä/männänrengasrikkoja ollut aikalailla, asia selviää kyllä aika aukottomasti puristuspainemittauksella jos vaurio on jo tapahtunut.
Syynä yleensä vuotava suutin, jolloin luonnostaan laihalla (nakutusrajalla) käyvä kone menee entistä laihemmalle kun vuotavan suuttimen sylinteri käy rikkaalla, lambda huomaa tämän ja moottorinohjaus laihentaa seosta, moottori alkaa nakuttaa. Tätä kun sitten kestää tarpeeksi kauan niin joko männänrengas katkeaa tai sitten mäntä murenee laestaan. Lopputuloksena on aluksi epätasaisesti käyvä moottori joka vaurion pahentuessa sytyttää moottorihäiriövalon kun palotapahtuma on jo niin vajaa että tulee palamishäiriöitä tahi katti ei pysty puhdistamaan pakokaasuja riittävästi.
Ota käydessä öljykorkki auki ja tunnustele huohotuksen voimakkuutta. Jos et osaa arvioida itse, käy jollain verstaalla jolla ei ole euron kiilto silmissä jotta pääsis uutta alakertaa laittamaan.
Kyseessä ilmeisesti BSE-moottori, noissahan on mäntä/männänrengasrikkoja ollut aikalailla, asia selviää kyllä aika aukottomasti puristuspainemittauksella jos vaurio on jo tapahtunut.
Syynä yleensä vuotava suutin, jolloin luonnostaan laihalla (nakutusrajalla) käyvä kone menee entistä laihemmalle kun vuotavan suuttimen sylinteri käy rikkaalla, lambda huomaa tämän ja moottorinohjaus laihentaa seosta, moottori alkaa nakuttaa. Tätä kun sitten kestää tarpeeksi kauan niin joko männänrengas katkeaa tai sitten mäntä murenee laestaan. Lopputuloksena on aluksi epätasaisesti käyvä moottori joka vaurion pahentuessa sytyttää moottorihäiriövalon kun palotapahtuma on jo niin vajaa että tulee palamishäiriöitä tahi katti ei pysty puhdistamaan pakokaasuja riittävästi.
Kiitokset hyvästä vastauksesta. Auto siis kävi pienemmässä pajassa jossa todettiin että saattaisi olla tukossa tuosta ympyröidyn kohdan paikkeilta eli ymmärsin että mitään selvää rikkinäistä kohtaa ei ollut. Öljykorkki oli auki ja huohotti aika runsaasti höyryä ilmaan, kone myös käy epätasaisesti ja öljykorkkiin kerääntyy tuommoista vaaleaa mömmöä. Jostain alapuolelta katsoivat että on vuotanut öljyä, mutta pohjasta oli kuitenkin ihan puhdas.
Mihinköhän pk-seudulla olevaan pajaan auto kannattaisi viedä? Auto on päivittäisessä käytössä joten kannattaisiko jättää toistaiseksi parkkiin ennen kuin on korjattu ettei hajoa mitään enempää? Ei viitsisi maksaa muutama satkua pelkästä vikakoodien lukemisesta ja vian hausta, jos saisi vähän osviittaa että mitä kaikkea autoon pitää uusia..
Mihinköhän pk-seudulla olevaan pajaan auto kannattaisi viedä? Auto on päivittäisessä käytössä joten kannattaisiko jättää toistaiseksi parkkiin ennen kuin on korjattu ettei hajoa mitään enempää? Ei viitsisi maksaa muutama satkua pelkästä vikakoodien lukemisesta ja vian hausta, jos saisi vähän osviittaa että mitä kaikkea autoon pitää uusia..
yhden 1.4 moottorisen pitkälti yli 25tkm ajetun mobiilin kanssa korjaamolla vietettyjen hetkien perusteella kehoittaisin kanssa, että tuon suutinpuolen kunnossaolosta varmistuttaisiin ennen kuin huohutuksen kanssa huohotetaan sen enempää. Oire oli epätasainen tyhjäkäynti tyyliin kohta se moottori tulee ulos konehuoneesta. Huohotuspuolen palikkaa vaihdettiin ensiksi ilman että tilanne parani. Syylliseksi paljastui sitten lopulta yksi kuseva suutin. Mitään vikakoodeja ei missään vaiheessa tullut.
Tulipa hankittua samanmoisen rakkine vaimolleni muutama kuukausi sitten ja olen huomioinut myös tuon möhnän kertymisen korkkiin.
Onko tuo kyseisen moottorityypin ominaisuus vai onko jossain vikaa?
Öljyt(Mobil 1) on vaihdettu n.kk sitten, jolloin moottori myös pudistettiin STP cleanerilla.
Sitten toinen "ominaisuus" on tuollainen mieto pörinä, kuin ois pakoputki risa, mut en löytänyt siitäkään mitään äänen aiheuttajaa.
Mites toi suutinpuoli sitten? Tyhjäkäynnillä kone tärähtelee joskus vaimeasti, mutta mistään tdi koneen tärinästä ei ole kyse.
Onko suuttimet minkä hintaisia?
T: Onnellinen kahden VAG:ilaisen omistaja
Onko tuo kyseisen moottorityypin ominaisuus vai onko jossain vikaa?
Öljyt(Mobil 1) on vaihdettu n.kk sitten, jolloin moottori myös pudistettiin STP cleanerilla.
Sitten toinen "ominaisuus" on tuollainen mieto pörinä, kuin ois pakoputki risa, mut en löytänyt siitäkään mitään äänen aiheuttajaa.
Mites toi suutinpuoli sitten? Tyhjäkäynnillä kone tärähtelee joskus vaimeasti, mutta mistään tdi koneen tärinästä ei ole kyse.
Onko suuttimet minkä hintaisia?
T: Onnellinen kahden VAG:ilaisen omistaja
-
- -
- Viestit: 106
- Liittynyt: 18.8.2010 6:42
Jos venttiilikoppa on muovia kuten 2.0tdi:ssä ja 2.0t:ssä niin kerää kosteutta korkin alle vielä helpommin. Kosteus on normaalia varsinkin jos tulee paljon pätkäajoa eikä auto ehdi lämmetä kunnolla. Jos jäähdytysnestettä häviää samalla niin silloin kannattaa alkaa tutkia tarkemmin, mutta yleensä tuo on vain kodenssivettä öljyssä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 39 vierailijaa