En löytänyt suoraan aihetta tähän kysymykseeni niin tehdäänpä kokonaan uusi. Eli kyseessä -02 mk4 golf 1.4 axp koneella. Autossa ei ole minkäänlaista moottorin lämmitintä. Paikallinen paja on ehdottanut säteily lämmitintä kyseiselle koneelle, mutta mitä mieltä te olette tuosta säteily lämmittimestä. Itse olen kuullut melko huonoa kokemusta ettei tahdo kovin hyvin lämmittää, mutta nämä onkin kuulo puheita eikä omakohtaista kokemusta.
Haetaankohan tällä säteilylämmittimellä nyt sitä että öljyt pitäis saada mahdollisimman notkeiksi ettei tule huohotin tukkeutumisia tai muuta mitä näissä ollut "tyyppivikana". Kaverin auto kyseessä niin en osaa sanoa miten pajalla perustelivat tuon lämmitin valinnan, itse veikkaan tuota minkä kerroin.
Moottorin lämmittimistä AXP
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viesti:
Omassa 1.6l AZD koneisessa golffissa on asennettu letkulämmitin. Tuohonkin muistaakseni suositellaan vain säteilylämmittimiä. Hyvin on pelannut tuokin. Ainut on jos lämmittää vain hetken aikaa, niin vesi on vain lämmin siinä ylhäällä missä on lämpöanturitkin ja sitten tulee kylmä vesi kun starttaa. Hetken aikaa ei tiedä motti jaksaako vetää vai eikö jaksa. Pienen kiertovesipumpun melkeen haluaisin tuohon kaveriksi niin lämpeis paremmin jokapaikasta, mutta eipä defalla ole moista tarjota.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”