Corradoon ahtopainemittari...+lisää tehoa!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

Corradoon ahtopainemittari...+lisää tehoa!

ViestiKirjoittaja VWG60 » 16.11.2011 0:41


Hei!
Sorry tälläinen "alkeellinen" kysymys, mutta missä on oikea ahtopainemittarin "anturin" paikka, eli missä näyttää kaikista oikeimman lukeman..? Lisäksi eikös vakiopaine ole n. 0.7baria ja lastulla, sekä 68mm:n ahdinpyörällä n. 1bar..? Tuohon ahtopaineeseen ei kai voi muuten vaikuttaakaan..? Millä muilla "pienellä" seikoilla saisi jotain 20 hv:tä lisää? Isompi välijäähdytin, putkisto, RS-lähtö..? Mitenkähän tämä viimeksi mainittu asennetaan/toimii? Kertokaa ihmeessä neuvoja/linkkejä, joista voisi halvalla saada näitä "pieniä" viriosia. Dopin tiedän, mutta kenties lisää jostakin muualta..? Tässä iloiset syysterveiset kaikille Corradon omistajille ja hienoja neuvoja antaneille, josta poiki mm. loppukesästä yksi edullinen G60-ahdin Ruotsista! :) Kiitos kaikille! :)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 16.11.2011 9:27

Tuolta kannattaa lukea läpi... Avautuu aika paljon mitä kannattaa tehdä ja mitä hyötyä...

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23636

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

niin, edelleen melko tietämätön...

ViestiKirjoittaja VWG60 » 16.11.2011 23:13


Yleensä täällä on todella auttavia tyyppejä ja hyviä neuvoja, mutta nyt täytyy sanoa, että missä on ne kunnon "yhteenpuhaltavat" jäbät, jotka vois neuvoa selkeästi, eikä lukemalla jotain hel****n vanhoja juttuja. :( Eli edelleen kysyn ahtopaineen anturin oikeaa paikkaa..?
Ja se RS-lähtö..! Mihin ja vaikutukset? Vaparilla ei ainakaan ole mitään merkitystä. Se on suoraan haitariputken päässä. Oisko parempi vakio?

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 17.11.2011 0:38

Edellämainitussa linkissä. Mikä jengii vaivaa kun aina kaikilla kaikkimullehetinyt -asenne, en tajuu.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 17.11.2011 0:45

tuo MXU:n linkittämä topicci kannattaa kyllä lukea ihan huolella läpi mikäli G60 moottori ja pieni vireistäminen kiinnostaa. Sieltä löytyy vastaukset kaikkiin noihin kaipailemiisi kysymyksiin ja lisäksi paljon muutakin.
Vaikka onkin "jotain hel***n vanhoja juttuja" asiat pitävät edelleen paikkansa. Kyseessä on kuitenkin melkoisen vanha viritelmä auton moottoriksi..
Ahtopainemittarille kannattanee ottaa lähtö siitä lyhyestä letkusta väliltä bensanpaineensäädin-imusarja. Tämäkin tieto löytyy tuon kyseisen linkin takaa.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 17.11.2011 9:09

Sitä linkin topiccia kannattaa oikeasti lukea, kuitenkin täällä on niitä jotka on hakannut päätään tuon g-ahtimen kylkeen lähemmäksi kymmenen vuotta siitä kuitenkaan viisastumatta... ...ja ne onnistumiset (ja epäonnistumiset) on aika pitkälle kerrottu tuolla. Löytyy paljon tietoa muutoksista ja mitä ne vaikutti...

Ja mukavampi lukea kun kaikki geen virittämiseen on kasattu yhden topicin alle.

Alkuperäiseen kysymykseen...
20 heppaa lisää; 68 ahdinpyörä ja Dopin lastu, siinä ja tässä tuleeko mut lähelle...

Siitä eteenpäin; ahtimen porttaus, rs-lähtö, rallyen välijäähy hiluineen, isommat suuttimet, 268/276 nokka+säädettävä pyörä, peltisarja, pakoputki ja koneen perinteinen virittäminen (porttaus, venttilit, jne...)

Paluukierron läppä ja isv kannattaa tarkistaa ettei vuoda painetta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa