Alkaa tuo nykyinen 1.9TDI saada pikku hiljaa vaihtua bensakoneelliseen, mutta mietityttää että mikä olisi se fiksuin vaihtoehto.
Pääasiassa harkinnassa ollut 1.8T ja V6 moottorit, mutta myös tuo W8 koneelinen malli kiinnostaisi varustelunsa puolesta.
Auton käyttötarkoitus on ollut kaupunki ja matka-ajo jolloin mukavuus on tärkeä samoin kuin suht. siisti kulutus. Toisaalta ripeyttä pitää löytyä jotta ohitukset yms. onnistuvat sujuvasti.
Rakentelua aina jossain määrin konehuoneen puolella tulee harrastettua, joten peukalo ei ole keskellä kämmentä niissä hommissa.
Mikä noista siis olisi järkevin valinta jos yhdistetään mukavuus, järkevä kulutus tehoon nähden ja mahdolliset remontti kustannukset (+ ehkä rakentelut tehojen piristämismielessä)?
Nykyinen 3BG on neliveto ja niin tulee olemaan seuraavakin.
3BG Passatin vaihtoa mutta mihin?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T koneella ei taida löytyä yhtään neliveto passattia, jos et ihan G60:stä ajatellut. Olettaen viestistäsi että VW merkkistä autoa olit hankkimassa :) Audia saa sitten A4 ja A6 mallia sedanina / farkkuna tuolla neliveto+1.8T yhdistelmällä.
Jäljelle jää Volkkareista siis V6 ja W8 koneelliset ja näistä vapareistahan ei oikein virittämällä paljon tehoa saa lisää (toki paksulla lompakolla onnistuu mikä vaan)
W8 koneessa olisi sitten sitä tehoa / varusteita mukavasti mutta se kulutus on sitte reilumpaa. Toki ero isoimpaan 2.8 V6 koneeseen voi olla kohtalaisen pieni.
Muistelisin jostain lukeneeni että tuon W8 koneen huono puoli on kalliit kiristimet + työläs vaihto? tarve 2kpl ja hintaakin taisi olla 500e kpl..
Jäljelle jää Volkkareista siis V6 ja W8 koneelliset ja näistä vapareistahan ei oikein virittämällä paljon tehoa saa lisää (toki paksulla lompakolla onnistuu mikä vaan)
W8 koneessa olisi sitten sitä tehoa / varusteita mukavasti mutta se kulutus on sitte reilumpaa. Toki ero isoimpaan 2.8 V6 koneeseen voi olla kohtalaisen pieni.
Muistelisin jostain lukeneeni että tuon W8 koneen huono puoli on kalliit kiristimet + työläs vaihto? tarve 2kpl ja hintaakin taisi olla 500e kpl..
Tuotapa en tiennytkään että Passattia ei saa 1.8T + 4Motion yhdistelmällä. Noh aina oppii jotain uutta.
Audien tuntuma ei itseä oikein miellytä niin mieluummin VW:n ajokkia laittaisin alle ja tuo Passatti tosiaan on muuten vallan mukava ajokki mutta alkaa tuo dieselin hinta mennä sille tasolle että parempi vaihtaa bensaan.
Onko noissa tämän ikäisissä V6 koneissa enää mitään valtavia vikoja, kun aikaisemmissa 2.3(?) litraisissa versioissa kansien kanssa ilmeisesti ollut jotain heikkoa?
Ja onko tietoa saako noita kiristimiä tilattua suoraan saksasta halvemmalla tuohon W8-koneeseen?
Audien tuntuma ei itseä oikein miellytä niin mieluummin VW:n ajokkia laittaisin alle ja tuo Passatti tosiaan on muuten vallan mukava ajokki mutta alkaa tuo dieselin hinta mennä sille tasolle että parempi vaihtaa bensaan.
Onko noissa tämän ikäisissä V6 koneissa enää mitään valtavia vikoja, kun aikaisemmissa 2.3(?) litraisissa versioissa kansien kanssa ilmeisesti ollut jotain heikkoa?
Ja onko tietoa saako noita kiristimiä tilattua suoraan saksasta halvemmalla tuohon W8-koneeseen?
Asiaa sivusta ihmetellen, meinaatko todellakin että bensakoneisella BG:llä saisi isojakin säästöjä? Uskoisin rahallisen eron kuroutuvan umpeen 10, max 15tkm vuosittaisella ajolla. W8 kone on oikeasti aikamoinen kertakäyttömoottori, osien saaminen on kohtuu hankalaa, eikä tehoiltaankaan ole juurikaan vireistettyä 1.9tdi:tä kummoisempi. Ajossa toki oma fiiliksensä tuollaisessa kasissa ja moottori pääseekin oikeuksiinsa sopivan avaran putkiston kanssa, mutta muutapa hyvää siinä ei mielestäni juuri olekaan.
p0wer veikin jo jalat suustani. Kuulostaa mielenkiintoiselta syyltä vaihtaa autoa, joskin kuume kun iskee niin jollainhan se on itselle tai ainakin emännälle perusteltava :)
Väittäisin itse niin diissel neliveto 3BG:n kuin 1.8T Audin omistajana, että vaikka ajaisit muutama tuhat kilometriä vuodessa, niin enemmän häviät autoa vaihtaessa kuin nykyisin polttoaine kuluissa. Olettaen että nykyinen menopeli on muutoin kuin käyttönesteen osalta juuri haluamasi. Eli nyt jos lähdet säästömielessä autoa vaihtamaan saa varata väkisinkin tonnin pari, jotta saat vastaavankaltaisen auton (näin se ainakin oman kokemuksen pohjalta valitettavasti tahtoo mennä) Sillä tonnilla parilla vastaavasti kompensoi jo kuitenkin aika monta vuotta nuita polttoaine kustannuksia vaikkei kilometrejä juurikaan kertyisi.
Tämä ei sitten ollut mitään vittuilua,. Itse sortuisin kyllä autokuumeessa ihan samantyylisiin perusteluihin.
Väittäisin itse niin diissel neliveto 3BG:n kuin 1.8T Audin omistajana, että vaikka ajaisit muutama tuhat kilometriä vuodessa, niin enemmän häviät autoa vaihtaessa kuin nykyisin polttoaine kuluissa. Olettaen että nykyinen menopeli on muutoin kuin käyttönesteen osalta juuri haluamasi. Eli nyt jos lähdet säästömielessä autoa vaihtamaan saa varata väkisinkin tonnin pari, jotta saat vastaavankaltaisen auton (näin se ainakin oman kokemuksen pohjalta valitettavasti tahtoo mennä) Sillä tonnilla parilla vastaavasti kompensoi jo kuitenkin aika monta vuotta nuita polttoaine kustannuksia vaikkei kilometrejä juurikaan kertyisi.
Tämä ei sitten ollut mitään vittuilua,. Itse sortuisin kyllä autokuumeessa ihan samantyylisiin perusteluihin.
Kiitoksia kaikille vastanneille ja taitaa tosiaan kallistua siihen että katselen vielä ainakin toistaiseksi miten tuo kustanukset tulevat kehittymään polttoaineiden osalta.
W8 kone oli juurikin sellainen mikä herätti mielenkiintoa mutta taitaa jäädä itsellä hankkimatta myös tulevaisuudessakin nyt saadun tiedon myötä.
tomppa9: Totta turiset noiden kulujen kannalta autoa vaihtaessa jos ei joku ihme tuuri käy ja oikeasti löydä sellaista yksilöä mikä ei ylläreitä mukanaan toisi :D
W8 kone oli juurikin sellainen mikä herätti mielenkiintoa mutta taitaa jäädä itsellä hankkimatta myös tulevaisuudessakin nyt saadun tiedon myötä.
tomppa9: Totta turiset noiden kulujen kannalta autoa vaihtaessa jos ei joku ihme tuuri käy ja oikeasti löydä sellaista yksilöä mikä ei ylläreitä mukanaan toisi :D
Mitä tuosta AFN syncrosta on kokemuksia, niin ainoa asia joka häiritsee on moottorin ruma ääni kiihdytyksissä. Eli aika vähiin jää negatiiviset puolet. En osaa niin sanoa tuosta pumpparista, mut tuosta sai vireistämällä aika rivakan oloisen auton, joka kuitenkin palvelee työmatkaliikenteessä n. 6 litran keskikulutuksella. Tuntuu vaan olevan jatkuvasti pientä laittoa tehtävänä, liekö 40 tkm vuosittaisella ajosuoritteella tekemistä asian kanssa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa