oem parkkitutkan sensorit, irroitus / korjaus
Valvoja: ffp jäsenet
oem parkkitutkan sensorit, irroitus / korjaus
Haulla ei löydy jo paikallaan olevien sensoreiden irrotuksesta ja korjauksesta hyviä kuvia. Google kertoo vian olevan melko yleinen. Ainoa tähän mennessä on ranskalaisten asennus. Mutta juuri tuossakin itse sensorin kuva on erittäin epäselvä. Voisiko joku kertoa, miten tuollainen lähtee irti? Pitääkö irroittaa (taka)puskuri tarkistaakseen yksittäinen liitin takapuolelta? Kysymys koskee Volkkarin V-korimallia.
Katsoin VCDS:llä, että vasen sisempi takapuskurin sensori antaa vikakoodin. Nyt olisi tarkoitus saada se irti rikkomatta mitään.
Katsoin VCDS:llä, että vasen sisempi takapuskurin sensori antaa vikakoodin. Nyt olisi tarkoitus saada se irti rikkomatta mitään.
Yksi sensori pitäisi minunkin käyttää irti B7 A4 avantista. Irrotukseen joutunee irrottamaan puskurin, mutta eikös tuon saa takaisin paikalleen ulkopuolelta työntämällä?
Vetokoukun asennus edessä ja samalla vois kurkata että onko vika liitoksissa vai joutuuko vaihtamaan uuden sensorin. Jos joutuu vaihtamaan niin tilaa sitten ja tökkää paikalleen kun tulee eikä tarvitse pitää puskuria irti osatilauksen takia.
Vetokoukun asennus edessä ja samalla vois kurkata että onko vika liitoksissa vai joutuuko vaihtamaan uuden sensorin. Jos joutuu vaihtamaan niin tilaa sitten ja tökkää paikalleen kun tulee eikä tarvitse pitää puskuria irti osatilauksen takia.
Mitenkäs jos irroitan -09 touranista etupuskimen, joka sisältää myös park assist- toiminnon tutkineen? Joutuuko jotain koodailemaan, meneekö kalibroinnit pieleen jne.
Miten siis (jos mahdollista) tulee toimia, ettei ongelmia tule irroituksesta tai jopa siitä, että kruisailee tovin ilman koko puskinta?
Miten siis (jos mahdollista) tulee toimia, ettei ongelmia tule irroituksesta tai jopa siitä, että kruisailee tovin ilman koko puskinta?
Yritin ottaa tänään puskurin irti ja ei ole mun juttu kyllä. Ja kun ebaystä tilattu anturi oli maalattu marmorilta saatavalla spraymaalilla ja lakalla (22,80€/150ml pullot) ja anturi vaihdettu niin huomasin, että toinenkin anturi oli ehtinyt mennä pimeäksi eikä tutka toimi siis vieläkään. Puskurissa on irrallinen sisäosa, joka lähtee ehjänä jos lähtee. Jetassa ei ole samanlaisia pultteja kuin golfissa takakontissa kiinni puskurissa(?). Rikkinäisen anturin voi kokeilla laittamalla autoon virrat päälle, pakki päälle ja menee kokeilemaan paljaalla sormenpäällä antureita. Nämä anturit toimiessaan värisevät, rikkinäinen ei. Antureita löytyy Ebaysta n. 35euron hintaan posteineen Brittein saarilta hakusanoilla parking sensor Jetta, Golf, Tiguan ja osanumerolla myös. Marmorilla toista sataa/ kpl. Pienosien maalaus maalaamoissa oli oman kyselyni mukaan 85-115euroa/ x kpl:tta.
Korjausedit:
tuolla sprayduolla saa hyvän pinnan aikaiseksi tällainen tumpelokin, suosittelen. Toinen rikki mennyt anturi sattui olemaan laitimmainen oikea, ja ainakin Jetassa on hinaussilmukalle muovissa aukko. Tästä aukosta sai käden ujutettua sisälle, anturi irti ja liittimestä irti. Uusi tilalle ja jo taas toimii. Vielä 2 vaihtamatta, eiköhän ne ensi viikolla simahda nekin. Tässä jotain kuvia 1, 2, 3. Kakkoskuvassa näkyy nuo kynnet, joilla anturi on kiinni puskurissa, niitä pitää vääntää ylöspäin ja toista alaspäin ja painaa vaikka peukalolla anturia ulkoapäin niin se irtoaa. Kolmannessa kuvassa uusi anturi, toisen rivin viimeiset 3 numeroa eri kuin vanhassa, en tiedä mitä eroa kun toimii kuitenkin. Vanhoista antureista otin anturin pään ympärillä olevan kumitiivisteen uusiin.
Korjausedit:
tuolla sprayduolla saa hyvän pinnan aikaiseksi tällainen tumpelokin, suosittelen. Toinen rikki mennyt anturi sattui olemaan laitimmainen oikea, ja ainakin Jetassa on hinaussilmukalle muovissa aukko. Tästä aukosta sai käden ujutettua sisälle, anturi irti ja liittimestä irti. Uusi tilalle ja jo taas toimii. Vielä 2 vaihtamatta, eiköhän ne ensi viikolla simahda nekin. Tässä jotain kuvia 1, 2, 3. Kakkoskuvassa näkyy nuo kynnet, joilla anturi on kiinni puskurissa, niitä pitää vääntää ylöspäin ja toista alaspäin ja painaa vaikka peukalolla anturia ulkoapäin niin se irtoaa. Kolmannessa kuvassa uusi anturi, toisen rivin viimeiset 3 numeroa eri kuin vanhassa, en tiedä mitä eroa kun toimii kuitenkin. Vanhoista antureista otin anturin pään ympärillä olevan kumitiivisteen uusiin.
Joko minulta puuttuu yhdestä anturista tuo kumitiiviste tai sitten se on huonosti paikallaan. Tämä anturi antaa myös välillä turhia ilmoituksia. Voisko se tiiviste olla jotenkin huonosti vai puuttuukohan kokonaan? Eli mahtuuko se olemaan lytyssä tjsp?
Voisikohan tuonne työntää ulkokautta o-rengasta? Mikä kohta tuossa anturissa siis tunnistaa esteen?
Kun se anturi jotain muka tunnistaa, niin ei siinä luntakaan näy. Tunnistaako se siis sieltä tiivisteen luotakin jotain jäätä?
Voisikohan tuonne työntää ulkokautta o-rengasta? Mikä kohta tuossa anturissa siis tunnistaa esteen?
Kun se anturi jotain muka tunnistaa, niin ei siinä luntakaan näy. Tunnistaako se siis sieltä tiivisteen luotakin jotain jäätä?
jos siellä ei tiivistettä ole niin se anturi varmasti heiluttamalla kolisee reiän reunoja vasten, tiivisteen kanssa se on hyvin keskitetty ja paikallaan. Vähän se tiiviste voi litistyä, mutta ei se ihan mutkalle minusta voi mennä. Oletko katsonut vcds onko vikakoodia? Kai tuollainen voi mennä rikki kertomallasi tavalla.. Kokeile sulattaa anturin kohta jos se auttaisi.
Se lähtee toimimaan heti, kun on käyty esim autotallissa lämmittelemässä. Ihmettelin vain että se huutaa vaikka lunta tai jäätä ei näy anturin päällä.
Alkoi melkeistä heti huutelee kun lunta tai pakkasta sai osakseen. nyt taas ei ole huudellut turhia, vaikka lunta tai pakkasta onkin. Johonkin väärään paikkaan pääsee varmaan vettä/lunta .
Sensori ei ole reiässään löysästi.
Ei ole vcds piuhaa.
Täytyy kokeilla työntää o-rengas väliin.
Alkoi melkeistä heti huutelee kun lunta tai pakkasta sai osakseen. nyt taas ei ole huudellut turhia, vaikka lunta tai pakkasta onkin. Johonkin väärään paikkaan pääsee varmaan vettä/lunta .
Sensori ei ole reiässään löysästi.
Ei ole vcds piuhaa.
Täytyy kokeilla työntää o-rengas väliin.
167tkm ja kolmas anturi pimeänä. Tilasin loputkin 2 ebaysta, hinta laskenut kymppiin/kpl ja maalipulloillekin tuli lisää hyötykäyttöä. Näyttäisi siltä, että ainakin Jetasta saa osan antureista vaihdettua pohjalevyjä irrottamalla ja pakoputken vierestä mahtuu myös käsi laitimmaiselle anturille vasemmalla puolella takana. Tuntuu olevan kulutustavaraa nämä nippelit. Jo kaksi aiemmin itse spraylla maalatut ovat kestäneet toistaiseksi, vaikka amatööri maalasikin ne.
Vahvistan kun loputkin nyt vaihdettu; ainakin Jetta dsl saa kaikki takatutkan anturit vaihdettua ilman puskurin irrotusta alakautta. Varttitunti meni kahdessa kun tänään romplasin.
Vielä editiä sen verran, että tutkin rikkinäistä anturia ja siitä oli pullistunut piirilevyä peittävä valettu kuminen pinta. Kumia kun paineli niin anturin sisältä tuli vettä. Viimeisessä vielä ehjässä oli samassa kohdassa kumista haurastunut reuna rikki eli todnäk olisi mennyt hajalle sekin varmasti melko pian.
Vahvistan kun loputkin nyt vaihdettu; ainakin Jetta dsl saa kaikki takatutkan anturit vaihdettua ilman puskurin irrotusta alakautta. Varttitunti meni kahdessa kun tänään romplasin.
Vielä editiä sen verran, että tutkin rikkinäistä anturia ja siitä oli pullistunut piirilevyä peittävä valettu kuminen pinta. Kumia kun paineli niin anturin sisältä tuli vettä. Viimeisessä vielä ehjässä oli samassa kohdassa kumista haurastunut reuna rikki eli todnäk olisi mennyt hajalle sekin varmasti melko pian.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa