Golf III:nen, 1,8 bensakoneinen saamassa voimasiirtoon päivitystä uuden laatikon muodossa.
Onko 020 laatikon asennuksessa jotain erityistä huomioitavaa?
Miten vaihteen siirtäjän kanssa, jotain säätöjä - tarvitaanko?
Entä automaattisäätöinen kytkinvaijeri, pitääkö jotenkin "nollata" ennen asennusta vai senkun vain kytkee siirtovipuun? Itse kytkin ei vaihdu.
Mahtuuko laatikko moottorista irti paikoillaan helposti pois vai vaatikko koneen kallistusta?
Golf III 020 vaihdelaatikon vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ei vaadi mitään säätöjä. Kytkin vaijerista ne pannat kiinni ennen irroitusta. Hyvin mahtuu tulemaan kun takakannakkeen irroittaa. Pois ottaessa pitää perää nostaa hieman ylös, niin sitten se sieltä lähtee.
Viimeksi muokannut ifa, 1.11.2011 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
voi mutta suosittelen kuitenkin tuota lukitsemista. vähän vaikea selittää helposti ymmärrettävästi mitä tarkoitan. mut kuiten vaijeri työnnetään aivan sisään ja vähän voimakkaammin se painahtaa selvästi ja sit vedetään aivan ulos ja tämän jälkeen lukitaan pannalla kiinni. ei välttämättä tarvi pantaa mutta ylimääräisen käsiparin sitten tarvii
"...ja tämän jälkeen lukitaan pannalla kiinni."
Hitsi kun olisi jonkinlainen kuva ko kapistuksesta/operaatiosta.
Onko pannan tarkoitus pitää vaijerin kuori ja itse vaijeri liikkumatta toisiinsa nähden kun vaijeri on irti laatikon kytkimen vivusta?
EDIT: Auttaisiko kuvat...
.. selventämään pantaa/sen merkitystä?
Valkoisella pannalla lukitaan haitariosa mittaansa?
Jos puuttuu voinee homman hoitaa muutamalla nippusiteellä?
Hitsi kun olisi jonkinlainen kuva ko kapistuksesta/operaatiosta.
Onko pannan tarkoitus pitää vaijerin kuori ja itse vaijeri liikkumatta toisiinsa nähden kun vaijeri on irti laatikon kytkimen vivusta?
EDIT: Auttaisiko kuvat...


.. selventämään pantaa/sen merkitystä?
Valkoisella pannalla lukitaan haitariosa mittaansa?
Jos puuttuu voinee homman hoitaa muutamalla nippusiteellä?
No olihan homma vaijerin kanssa, ennen kuin hokasi sen toimintaperieaatteen ja nollauksen sekä tietty kun vaijeri irtosi polkimen päästä....
Asennettu laatikko toimii ok, mutta vaihteensiirtomekanismissä joka on vanhasta laatikosta, on klappia (metallinen u-kappale joka on laatkikon kannattimessa apurunkoon koneen takana) sen verran että 1:nen ja pakkin kytkennässä haastetta.
Onko 020 laatikon/Golf III vaihteensiirtomenanismissa jotakin säätö mahdollisuuttaa siirron kohdalleen osuttamsta varten?
Asennettu laatikko toimii ok, mutta vaihteensiirtomekanismissä joka on vanhasta laatikosta, on klappia (metallinen u-kappale joka on laatkikon kannattimessa apurunkoon koneen takana) sen verran että 1:nen ja pakkin kytkennässä haastetta.
Onko 020 laatikon/Golf III vaihteensiirtomenanismissa jotakin säätö mahdollisuuttaa siirron kohdalleen osuttamsta varten?
Ota vaihdekepin suojapussi auki ja tarkasta että ykköstä laittaessa liukupinnan ja vastinpalan väliin jää pikkuisen rakoa. Jos ei jää, niin ensihoito on pyörittää vastinpalan epäkeskosäätöä eri asentoon, jos on vielä pystyy.
Jos epäkeskossa ei ole varaa niin, ykkönen sisään, kepiltä konehuoneeseen tulevan tangon päästä (siis konehuoneen puolelta) pultti löysälle ja keppi sopivaan asentoon. Aika pieniä liikkeitä saa suorittaa, mutta kyllä se löytyy. Ymmärrät kyllä kun kerran teet.
Ja vinkiksi: Vaihda ne mekanismin puslat ja tangot samallaa uusiin, suosittelen originaaleja, motonetin versiot saa lämmittää saunassa, ennen kuin uskaltaa asentaa.
Jos epäkeskossa ei ole varaa niin, ykkönen sisään, kepiltä konehuoneeseen tulevan tangon päästä (siis konehuoneen puolelta) pultti löysälle ja keppi sopivaan asentoon. Aika pieniä liikkeitä saa suorittaa, mutta kyllä se löytyy. Ymmärrät kyllä kun kerran teet.
Ja vinkiksi: Vaihda ne mekanismin puslat ja tangot samallaa uusiin, suosittelen originaaleja, motonetin versiot saa lämmittää saunassa, ennen kuin uskaltaa asentaa.
Ota vaihdekepin suojapussi auki ja tarkasta että ykköstä laittaessa liukupinnan ja vastinpalan väliin jää pikkuisen rakoa.

Löytyi ... http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3126584-THE-MK2-gear-shift-linkage-repair-guide ... linkistä.
Tuosta vasemmalla olevasta metalli ja kepin ympärillä olevasta pyörestä rinkulasta on kysekkö?
Jos ei jää, niin ensihoito on pyörittää vastinpalan epäkeskosäätöä eri asentoon, jos on vielä pystyy.
Millä epäkesko, siis oletuksella että em on se, liikkuu/kääntyy?
Käsin, työkalulla/pihdeillä tms?
(auto tällä hetkellä sadan km päässä eikä pääse tutkimaan sitä).[/quote]
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 51 vierailijaa