Egr-tulppaus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

Egr-tulppaus

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 18.10.2011 17:37

En osannut taaskaan haulla etsiä, vaikka aihetta varmaankin on käsitelty...
eli tuosta AHF-koneesta kannattais ilmeisesti egr poistaa käytöstä, miten kannattais tehdä, ettei tule vikakoodeja? vai kannattaisko jotain supistavaa laippaa vaan käyttää?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.10.2011 20:50

tuollainen löytyi hakusanoilla egr AND ahf ;)

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=57 ... ht=egr+ahf


Mulla on tulpattu peltilaipalla, mutta voipi olla käytännössä parempi vain tukkia se alipaineletku.. Ei nimittäin tosiaankaan meinaa talvella lämmöt riittää koneessa: -20 mittarissa niin sekä kone että kabiini ovat vajaa lämpöisiä pitkälläkin matkalla :)
Alipaineletku on helppo avata vaikka tien päällä, kun kyllästyy palalemaan... Kesäkeleillä sama vaikka on koko egr poissa...
Kaippa se ainut huonopuoli egr:ssä on imusarjan likaantuminen ajan myötä, mutta voihan senkin aika pinellä työllä putsata vaikka jakorempan kanssa samaan tahtiin..

Vekke
-
Viestit: 96
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 20.10.2011 18:52

Siis ei siellä sisällä tarvitse yhtään sen enempää palella kun tukkii vaan keulaa autosta sopivasti. Talvikeleillä voi olla käytännössä kokonaan keulan jäähdytys tukossa jos ajaa rajoitusten mukaan. Eli sen puolesta EGR tukkoon ja keulan jäähdytysaukkoa säätämään sopivaksi.

Talvella myös välijäähdytin on aika turha kapistus. Joissain malleissa jopa aiheuttaa konerikkoja kun kerää vettä tms putkistoon ja coolerin pohjalle.

Jos sitten välillä haluaa soitella vähän kovempaa niin tekee jäähdytykselle säädettävän läpän keulalle.

maxpower05
-
Viestit: 311
Liittynyt: 21.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja maxpower05 » 21.10.2011 19:58

tulppasin letkun ja vaikutuksen kyllä huomas heti ajossa, vetää huomattavasti kevyemmän oloisesti ja pirteemmin punarajalle, tarvii kohta alkaa sitä keulaa tukkimaan, vaikkei vielä näillä keleillä lämpöongelmaa huomaa, kulutusmuutoksesta ei osaa vielä sanoa, vaikkakin mielestäni tietokone näytti reaaliaikaisia kulutuksia n.0.5l vähemmän kuin egr toiminnassa samalla tieosuudella...

Juunass
-
Viestit: 22
Liittynyt: 4.2.2012 15:03

ViestiKirjoittaja Juunass » 14.3.2012 18:45

Vaikka on vanha aihe niin pienenä vinkkinä: alla on noin vuoden ja 30tkm pakopuolelta laipattuna ollut EGR...

http://aijaa.com/008739777032
http://aijaa.com/009739777033
http://aijaa.com/008359777034
http://aijaa.com/007859777035
http://aijaa.com/005579777036

Eli kannattaa harkita sitä tukkimista.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.3.2012 19:46

Mulla olis ylimääräisenä jokunen egr tulppauslaippa. Pari ohkasta ja pari paksua. Paksuihin saa kiinni vaikka ahtopainelähdön tai pakopaine ja pakolämpöanturin. Privaa vaan jos on tarvetta.

Solmurauta
-
Viestit: 20
Liittynyt: 14.11.2008 8:46

ViestiKirjoittaja Solmurauta » 15.3.2012 21:19

Näkyy proturboltakin saavan rosterisia egr-tulppauslevyjä alk. 5e kpl.

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=102139

Sane
-
Viestit: 89
Liittynyt: 13.10.2011 6:47

ViestiKirjoittaja Sane » 16.3.2012 23:00

Mites homma hoituu ATD moottorissa, tarviiko muuttaa jotain ohjelman asetuksia?

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 17.3.2012 10:46

^ Itsellä sama ATD kampe, josta pitäisi saada tuo töhnän tuottaja tukkeeseen. On meinaan imusarja täynnä paskaa. Olen ymmärtänyt kahlattuani näitä aiheita, että ohjelmaan pitäisi puuttua? Siinä näyttää olevan joku ilma-läppä imusarjassa jota ei esim: Ahu:ssa ollut.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 17.3.2012 20:42

ATD tarvii softan, muuten tulee vikakoodia. Se imusarjan läppä on sammutusläppä, ei vaikuta putsausoperaatioon mitenkään.

Omastani purin tänään imusarjan pois ja puhdistelin, eniten aikaa meni imuputken irrottamisessa turbolta, kun ei meinaa millään saada puristettavaa klemmaria auki turbolta tilanpuutteen takia. Omassa oli myös egr jäähdytin, jonka otin kokonaan pois, eli yhdistelin vesiputket toisiinsa ja koko höskä pois konehuoneesta.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 17.3.2012 21:18

Eli kun laittaa softan niin kannatta samalla ottaa tehoja myös. Liekö tuossa se surullisen kuuluisa kaksoismassa kytkin? Alkaako jo 300 nm kohdalla luistaa tai täristää?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 17.3.2012 21:29

Omasta ATD koneesta LTR otti 145hp/300Nm, toimi mainiosti, kytkin on heikko lenkki ja yli 300Nm ei kannata mennä... kulutus laskee matka-ajossa ja kulkee aivan kuin eri laitos. Samalla egr tukittiin softalla. Kaksoismassasta ei murhetta.

s_mbba
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 18.7.2012 13:33

ViestiKirjoittaja s_mbba » 24.7.2012 14:57

Osaako foorumilla joku tukkia tuon EGR softalla ja kyseessä siis ATD kone? Ilmeisesti ecu tarvii ohjelmoida uudelleen? Jos on osaajia niin ottakaa yhtetyttä YV:llä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa