Autoni on Passat 3C vm. 06 2.0 FSI moottorikoodilla BVY ja vaihteistona GXV (6-vaihteinen manuaali). Etupään täristämisen syytä etsiessä löysin vian lähtöpaikaksi apukuskin puolen sisemmän murroksen, josta murroksen sisäkehästä oli yhden kuulan kuulapedistä pettänyt karkaisu.
Hakusessa on uusi sisempi murros, joka ei pahanhintainen ole, kun vaihdossa antaa viallisen (n. 140 euroa Laakkosella). Koko vetaria löytyy lähes samaan hintaan purkuosana, jolloin mukana saisi myös varalle uloimman murroksen. Myytävät kokonaiset vetarit ovat aina olleet erivaraosanumerolla.
Vetaria ko. konetyypille löytyy useita kappaleita, mutta murrosta kahta erilaista kts. erot varaosanumerosta. Voiko siis olettaa, että vain itse vetoakselin pituus ja paksuus ovat näissä erilaisia esimerkiksi vaihteiston ja vetotavan mukaan, mutta vetarin tangon päissä samat murrokset?
Omassa vetarissa tarrassa koodi 1Q0 407 272.
Etkan vaihtoehtoisia vetarin varaosanumerot konetyypille:
b>1K0 407 271 DR
b#1K0 407 451 KX
b>1Q0 407 271 A
b#1Q0 407 271 AX
b 1K0 407 272 HN
b#1K0 407 452 MX
b>1Q0 407 272
b#1Q0 407 272 X
Etkan murroksen varaosanumerot edellisille vetareille:
b>1K0 498 103
b#1K0 498 103 X
Mitä nämä Etkan b# ja b> tarkoittavat?
ps. topikkiin ei kannata todeta, että osta uusi älä käytettyä. Tämän viallisen ostamisen vaaran olen siis ”lähes” tiedostanut.
Etkan ja varaosanumeroiden tulkintaan apua?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 77 vierailijaa