G2 gti 16v öljypumppu
Valvoja: ffp jäsenet
G2 gti 16v öljypumppu
onko tuo normaalia että öljypumpun akseli pyörii nihkeästi käsin pyörittäessä. että eihän se vain ole rikki mennyt kun apuakselin laakerit olivat menneet väljäksi niin onko se rikkonut tuon öljympumpun sitten?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
mutta kun öljynpaineen merkkivalo syttyy heti kun auton käynnistää, eli siis ekaa kertaa käynnistetään autoa koneremontin jälkeen. remontissa vaihdettiin kaikki laakerit ja männärenkaat muttei öljypumppua. koneremontti tuli sen takia kun apuakselin laakerit olivat väljät ja alakerta rupesi kolkattamaan siitä johdosta koska voitelua ei ole ollut. ja sen jälkeen tuo öljypumppu onkin ollut tuommoinen nihkeä pyörittää että meneekö se siitä sitten paskaksi...
Ja pyörijä/kansi irti, kun eka kerran pyörittää konetta. Sit vasta kun öpvalo sammuu, niin sit oikeasti käyntiin. Jopa tulpatkin voi ottaa irti, niin pyörii helpommin.
Itse tein vanhasta virranjakajasta, primer systeemin, hammasratas pois alapäästä, runko poikki sopivasta kohti (mista levenee) ja akselin päähän rälläkällä kulmat, että saa porakoneeseen kiinni. Sit vaan porakoneella kierroksia öljypumpulle, kunnes paineet oli ylhäällä.
Tosin se tais mennä Turbo golperon korin/romujen kanssa Kuusankoskelle...
Itse tein vanhasta virranjakajasta, primer systeemin, hammasratas pois alapäästä, runko poikki sopivasta kohti (mista levenee) ja akselin päähän rälläkällä kulmat, että saa porakoneeseen kiinni. Sit vaan porakoneella kierroksia öljypumpulle, kunnes paineet oli ylhäällä.
Tosin se tais mennä Turbo golperon korin/romujen kanssa Kuusankoskelle...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 62 vierailijaa