G2 gti 16v öljypumppu

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

G2 gti 16v öljypumppu

ViestiKirjoittaja hartokki » 18.10.2011 10:59

onko tuo normaalia että öljypumpun akseli pyörii nihkeästi käsin pyörittäessä. että eihän se vain ole rikki mennyt kun apuakselin laakerit olivat menneet väljäksi niin onko se rikkonut tuon öljympumpun sitten?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.10.2011 12:29

Eipä nuo mitään ikuisia osia ole muutenkaan, että uusiksi vain jos vähänkään haiskahtaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.10.2011 12:58

Motonetissäkin 108,99 €, että ei kai sitä ihan huvikseen vaihtaisi?.. Onko muuten tuo sama mikä 16-venttiilisessäkin:
1,6/1,8 83-> PUMPPU [1983-1992]

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.10.2011 13:56

16V:ssä on oma pumppunsa.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 18.10.2011 15:03

mistä saisi halvalla tuohon ostettua sitten tuon öljypumpun jos ei kerta motonetissä tuohon sopivaa ole?

golffari423
-
Viestit: 238
Liittynyt: 28.12.2009 21:02

ViestiKirjoittaja golffari423 » 18.10.2011 17:33

öljypumpun voi avata ja mitata välykset rakotulkilla.

jos paineet ok niin turha on vaihtaa.

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 18.10.2011 17:39

mutta kun öljynpaineen merkkivalo syttyy heti kun auton käynnistää, eli siis ekaa kertaa käynnistetään autoa koneremontin jälkeen. remontissa vaihdettiin kaikki laakerit ja männärenkaat muttei öljypumppua. koneremontti tuli sen takia kun apuakselin laakerit olivat väljät ja alakerta rupesi kolkattamaan siitä johdosta koska voitelua ei ole ollut. ja sen jälkeen tuo öljypumppu onkin ollut tuommoinen nihkeä pyörittää että meneekö se siitä sitten paskaksi...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.10.2011 18:58

Ei mene tommoisesta rikki. Mutta jos se öljypumppu on päässyt remontissa ihan kuivaksi, kestää hetken että se alkaa pumppaamaan öljyä. Kannattaa aina täyttää se jäykällä kasausöljyllä remontin jälkeen (kuten tietenkin myös laakeripinnat voidellaan kasausöljyllä).

hartokki
-
Viestit: 210
Liittynyt: 28.7.2011 21:02

ViestiKirjoittaja hartokki » 18.10.2011 19:14

selvä homma täytyypä huomenna käyttää öljypohja auki ja antaa öljyä tuolle pumpulle ja pyöritellä sitä akselia käsin ja katsoa rupeeko se vetristymään. mutta palataan huomenna asiaan että mikä on tilanne! :)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 18.10.2011 22:12

Voit laittaa pumppuun "siemenöljyä" myös öljynsuodattimen jalan kautta eli suodatinjalka irti lohkosta ja sinne pumpulta tulevaan kanavaan jotain paksumpaa öljyä. Samalla kannattaa täyttää myös uusi öljynsuodatin valmiiksi niin voitelu alkaa nopeammin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.10.2011 22:21

Ja pyörijä/kansi irti, kun eka kerran pyörittää konetta. Sit vasta kun öpvalo sammuu, niin sit oikeasti käyntiin. Jopa tulpatkin voi ottaa irti, niin pyörii helpommin.
Itse tein vanhasta virranjakajasta, primer systeemin, hammasratas pois alapäästä, runko poikki sopivasta kohti (mista levenee) ja akselin päähän rälläkällä kulmat, että saa porakoneeseen kiinni. Sit vaan porakoneella kierroksia öljypumpulle, kunnes paineet oli ylhäällä.
Tosin se tais mennä Turbo golperon korin/romujen kanssa Kuusankoskelle...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa