Passat Variant B4 -95 ja Golf II -90

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

Passat Variant B4 -95 ja Golf II -90

ViestiKirjoittaja eaglhart » 20.9.2011 19:01

Päivitetäänpä tätä topiccia hieman kun tuli haettua toinenkin VW pihaan. Eli tässä hieman kuvia ja tarinaa tämänhetkisistä kulkupeleistäni.

Alunperin keväällä 2009 ostamani Pasuuna, joka oli sitten saman vuoden syksystä lähtien lähes vuoden ex-vaimon käytössä, kunnes päätyi takaisin minulle kesällä 2010.

Kuva
Kuva

Passat Variant GL 2.0 16V -95
Tekniikka: 2-litrainen, 16-venttiilinen ABF-moottori
Sisusta: vakio (toistaiseksi)
Alusta: vakio (toistaiseksi)
Renkaat: kesä 225/45-17 Cartec 17x7,5” aluvanteilla, talvi 195/50-15 aluvanteilla, toiset kesärenkaat 205/60-15 aluvanteilla
Äänentoisto: asennusta odottamassa JVC KD-R701 -soitin ja Rainbow SAX 265.20 2-tie erillissarja. Diskanteille tehty peilikolmioihin maalausta vailla valmiit asennuspaikat, midbassot ja jakosuotimet tulevat etuoviin. Myöhemmin tulossa myös erillisvahvistin ja subbari.

Viimeisen vuoden kuluessa tehdyt huollot ja remontit
Uusitut osat:
-pakoputken keski- ja takapönttö
-raitisilmasuodatin
-polttoainesuodatin
-moottori- ja vaihteistoöljyt, öljynsuodatin
-sytytystulpat
-öljynpaineanturi
-virtalukon pohja
-takaluukun kaasujouset
-jakohihna+ kiristäjä
-takapyörän laakerit, abs-tunnistinkehät, jarrulevyt ja -palat
-jarrunesteet
-jäähdytinnesteet
-oikean takaoven stopparirauta
-siistit ovipeilit hapettuneiden tilalle

Korjattu/ kunnostettu:
-jarruputket suojattu öljyämällä
-paneelimallinen vapaavirtaussuodatin puhdistettu
-syylärin ja vesipumpun juuren jäähdytysnestevuodot paikattu jäähdyttimenkorjausaineella (katotaan nyt kauanko tuo korjaus kestää)
-askarreltu uusi vesiletku murtuneen tilalle

Lähiaikoina tehtävät hommat:
-alustasarjan asennus (kiinteästi madaltavat jouset, kaasuiskarit)
-etujarrulevyt, -palat, -letkut
-takajarrupalat
-oikea käsijarruvaijeri
-uusien sumuvalojen asennus
-tummien etulokarin vilkkujen asennus
-takaovien ja takakaarten ruostevaurioiden korjaaminen ja maalaus

Pidemmän tähtäimen suunnitelmat:
-ilmastoinnin asennus (osat hankittuna)
-sähkölasien asennus (osa kamppeista löytyy jo, osa vielä hankintalistalla)
-tummat/punaiset takavalot (tehdään normaaleista)


Ja sitten tämä tuore hankinta:

Kuva
Kuva

Golf CL 1.3 -90
Tekniikka: 1.3-litrainen ruisku
Sisusta: vakio
Alusta: vakio
Renkaat: kesä 185/60-14 Melber 6x14” aluvanteilla, talvi 175/65-14 peltivanteilla

”Kolvi” kulkeutui minulle perintönä serkkupojalta, maksoi hakemisen vaivan. :) En ole vielä ehtinyt sen kummemmin miettiä mitä sen kanssa tekis, leimaa on jäljellä lokakuun lopulle saakka, joten ajellaan nyt siihen asti ja mietitään sen jälkeen.

Plussat:
-kahdet hyvät renkaat, joista toiset aluvanteilla
-viime talvena uusittu akku
-hyvässä iskussa oleva alusta
-uudehko tuulilasi
-Sonyn 6x9” kaiuttimet hattuhyllyllä

Miinukset:
-kannentiiviste vuotaa, jonka seurauksena moottori ulkopuolelta öljyinen
-jostakin tulee sateella vettä kuskin puolelle lattialle
-ilmeisesti murrosnivel pitää ääntä
-maalipinta haalistunut, jonkin verran kukkaa siellä täällä

Tuolla tekniikallahan vehje lähtee kuin täi tervasta, toisin sanoen ei mihinkään. Ja kun koneella on ajettukin reilut 340 tkm, niin ei sitä viitti alkaa enää laittamaankaan. Eli tekniikan vaihto tähän tulisi kyseeseen jos päädyn pitämään tämän itelläni. Koppa on sen verran asiallisessa kunnossa että vähän sitä kiinnostais alkaa laittamaan. Mutta tällä hetkellä ei ole tallipaikkaa, joten riippuu vähän siitäkin, löytyykö sellainen lähiaikoina. Kiire tuon laitteen kanssa ei ole, kun tosiaan ilmaiseksi sain niin tuumaillaan nyt rauhassa että mitä sen kanssa lopulta tehdään...

Loppuun vielä linkkejä yhteiskuviin Volkkareista:
Volkkarit sivusta
...takaa
edestä...
etuviistosta
ja toiselta puolelta

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 9.10.2011 9:47

Pientä päivitystä. Seuraavat hommat tehty:
-alustasarjan asennus (kiinteästi madaltavat jouset, kaasuiskarit)
-etujarrulevyt, -palat, -letkut
-takajarrupalat
-oikea käsijarruvaijeri
-tummat etulokarin vilkut vaihdettu

Tällä hetkellä kaipaa vielä spacereita, kun edessä nuo 17" vanteet ei yllättäen mahtunutkaan pyörimään uusien levyjen ja palojen kanssa, vaan puolat ottaa satulaan kiinni. Eteen siis haussa 10 mm spacerit, taakse 20 mm. Taakse puhtaasti ulkonäkösyistä. Yhdestä täydestä sarjasta 10 mm spacereita ehdin jo kaupat sopia, mutta ne olikin sitten myyty jollekin muulle ennenkuin ehtivät minulle saakka, liekö joku väärinkäsitys, tai sitten toinen ostaja vaan tarjosi enemmän.
Ja 20 mm spacerit + pitkät pultit melkein sain kans taakse, mutta taisin yrittää tingata liikaa ja myyjä veti kai pussillisen pakasteherneitä nenään eikä enää vastannu viesteihin, vaikka laitoin sitten perään viestiä et voin kyllä maksaa sen millä hinnalla hän ne lupautui myymään. No, c'est la vie, ja köyhän on pakko koittaa ettiä sitä halvinta hintaa millä osat irtoaa. Joskus myyjäosapuolella ei sit huumorintaju riitä, eikä siitä kai moittiakaan voi.

Mutta nyt siis näyttää siltä että spacerit ja pultit on tilattava uutena. Ei voi minkään, man's gotta do what a man's gotta do. Auto pitää saada leimattua ja ajoon, kun ei kaverin autollakaan loputtomiin viitti ajella.

Uusin hankinta on SPL Dynamicsin 4-kanavainen vahvistin, jonka löysin tämän foorumin kautta sopuhintaan. Kaverilta saan hänelle ylimääräistä vaimennusmattoa ilmaiseksi, ja kun sisäverhoukset on etupenkeistä taaksepäin jo valmiiksi purettuna takaiskareiden vaihdon vuoksi, niin samallahan ne vaimennukset kannattaa sinne laitella.

Laittelen kuvia näistä työvaiheista kunhan saan aikaiseksi.

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 15.10.2011 9:46

Hehe, nyt on 20mm lätyt sit osteltu ei muutakun kiinni ja kuvii ku tassut tulloo kaarelle ;)

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 17.10.2011 12:30

Jep, takana on nyt 20 mm lätyt, edessä 10 mm. Näyttää kyl huomattavasti paremmalle noin. :) Kuvia tulee kunhan muutto- ym. kiireiltä ehdin laittamaan.

eaglhart
-
Viestit: 87
Liittynyt: 28.6.2011 22:00

ViestiKirjoittaja eaglhart » 26.3.2012 12:56

Golf tuli sitten myytyä kun ei ole tallipaikkaa eikä näköjään aikaakaan laitella sitä. Passatti on ajossa edelleen, kesärenkaiden vanteet pitäis maalata ennen "uusien" kumien päälle pyöräyttämistä.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa