Perustin uuden säikeen kun en viitsi floodia tuota T4 yleisketjua täyteen...
Eli potilas on -95 AAB 2.4d syncro. Moottoritilan pesun jälkeen latausvalo alkoi palaa käynnistyksen jälkeen, mutta alkuun sammui kun autolla hetken ajoi. Parin päivän jälkeen valo muuttui pysyväksi.
Ensihoitona tuli vaihdettua laturin hiilet ja jännitteensäädin. Vanhoissa oli vielä hiiliä aavistus jäljellä. Valo palaa taulussa edelleen.
Kun virrat kääntää päälle, öljynpaineen merkkivalo vilkkuu. Sammuu kyllä kun koneen käynnistää, mutta ilmeisesti tuo vilkkuminen viittaa siihen että kierrosnopeustietoa ei laturilta tule. En ole varma että vilkkuiko vai paloiko valo tasaisesti ennen laturiongelmia, kun tuo laturin valo rupesi temppuilemaan ennen kuin kerkesin edes ensimmäistä tankillista ajaa autolla. Voisko joku vahvistaa että palaako tasaisesti vai vilkuttaako oikein toimivassa autossa?
Toinen hämmennystä aiheuttava asia on se, että jos sen laturiin menevän liittimen, jossa punainen ja sininen karva (W ja D+) nappaa irti, niin latauksen merkkivalo palaa mittaristossa edelleen. Oletin että silloin sammuisi. Viittaako siihen että oikari johtosarjassa vai saako se merkkivalo virran muuta kautta ja vaan tavallaan herätteen sitten laturilta? Jos jollain on ehjässä pohjapelti irti niin vois kokeilla :)
Jotenkin aavistus olis nyt siinä että johtosarjassa olis jotain hämminkiä ja heräte jäis saamatta, mutta ei oikein houkuta ruveta johtovyyhtiä purkamaan ennen kuin ns. helpommat vaihtoehdot on käyty läpi.
T4 laturin pähkäilyä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sunnuntaina loppui taas latailu, merkkivalo syttyi kesken ajon.
Johtosarjaa seurailemalla löysin startin takaa liittimen, jossa on punainen ja sininen karva. En ylettynyt avaamaan ja putsaamaan, mutta nitkuttelun jälkeen seuraavassa startissa laturi taas pelasi, eli saattaisi olla kontaktihäiriön paikka löydetty.
Johtosarjaa seurailemalla löysin startin takaa liittimen, jossa on punainen ja sininen karva. En ylettynyt avaamaan ja putsaamaan, mutta nitkuttelun jälkeen seuraavassa startissa laturi taas pelasi, eli saattaisi olla kontaktihäiriön paikka löydetty.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa