*Voi poistaa*

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

*Voi poistaa*

ViestiKirjoittaja Mizaa » 5.10.2011 20:27

*voi poistaa*
Viimeksi muokannut Mizaa, 9.10.2011 14:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 5.10.2011 23:01

Päästömittauksen jälkeen ruuvit kireälle vaan, katsastussäädöthän näissä on aina erikseen :) Jossain siellä seosruuvi varmaanki on suht tyrkyllä, sekä tyhjäkäynnin säätö ja melko suruttahan niitä voi kokeilla pyöritellä että mikä mihinkin vaikuttaa.. Koeajolle ja ruuvarit matkaan, sama myös sytkän säätöön.

Itellä oli aikoinaan vastaavassa koneessa 300-ast. ABT virinokka ja HC-arvo huiteli jossain 1500-2000, kun yläraja oli 600. Tuohan siis kertoo kuinka hyvin kone polttaa saamansa bensan.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 6.10.2011 0:10

noku katsastus säädöt pitäisi juuri saadakkin..muut saa suht kohilleen :)

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 6.10.2011 11:58

Jos sulla on oikeasti 3 bar bensapumppu, koneen pitäisi hukkua bensaan (jos ei oikein säädettyä paineensäädintä ole linjassa).

Weberin kaasarille 0,3 bar on oikea bensanpaine.

Jos sitten kaasaria säätämällä on yritetty tuota hommaa korjata, on varmasti kaikki päin p..tä.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 6.10.2011 12:30

Aiemmasta viestistä tosiaan unohtui, laittaisin kyllä originaalin bensapumpun ihan ensimmäisenä mikäli tuossa ei mitään paineensäädintä ole.

Jos ei sytkän ja kaasarin säädöllä saa pelattua tarpeeksi, niin nokka-akseli vaan vaihtoon suosiolla..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 6.10.2011 14:58

Rajummalla nokalla tulee aina ongelmaksi jäännöshappi tyhjäkäynnillä. Muut päästöt voi saada helpostikkin arvojen alle, mutta happea ei saa oikein pudotettua muuten kuin nostamalla tyhjäkäyntikierroksia.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 6.10.2011 15:09

Joo malbassin vai mikä soli oli 3 bar pumppu sähköinen konetilassa mutta säädinkin löytyy kyllä :) korvakuulolla säädeltiin tossa ni alko pelaamaan..ja kaasuttajassa oli muutehi yks alipaineletkun paikka irti ja suhisi sieltä..saa nähä huomena uus päästö yritys..

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 8.10.2011 14:32

no niin, mittauksessa on käyty..ja päästöt saatu yllättävänki helposti..seuraavaksi pitäs toi motti säätää sillai että vetäis suht puhtaasti, eikä sois bensaa mite sattuu kulutus tietokoneen mukaan 9,2 kaupungissa..ennen säätelyä se oli 22,1 :D onko kellään kokemusta kone on gu mitä tapahtuu ku siihen laittaa megaanisen bensapumpun sen joka tulee nokkaakselille naputtaan:)



tekniikan vaihto mieless,ä saattas olla tuo säädin ja 3bar pumppu kaupan :)

Sam79
-
Viestit: 143
Liittynyt: 31.8.2003 0:48

ViestiKirjoittaja Sam79 » 9.10.2011 17:03

Noin niinkuin yleisesti ottaen, älkää muokatko tällä tavalla näitä topicceja.
Otsikosta ei hajuakaan kuten ei myöskään avausviestistä.
Vittumaista hakea jotain searchilla ja sitten mahdollisesti tulee vastaan tämmöisiä topicceja joista poistettu juttuja, ei hyvä.
Vaikkei tässäkään nyt mitään mullistavaa informaatiota varmaan kadonnut mutta silti.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.10.2011 18:56

Juuri näin. Olis aika tyhjä foorumi jos topicit aina poisteltais kun on saatu kysymykseen vastaus.

Mizaa
-
Viestit: 359
Liittynyt: 11.4.2007 19:32

ViestiKirjoittaja Mizaa » 9.10.2011 20:24

niin tietysti..sori..:/


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa