Golf 2 startti ei pyöri KORJATTU!

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

Golf 2 startti ei pyöri KORJATTU!

ViestiKirjoittaja OssQ » 23.8.2008 16:48

Elikkäs taas joudun viisaammiltani kysymään mikä kakkista vaivaa kun startti ei pyöritä. Akku on täynnä mutta ei vain pyöri, niksaus kuuluu releestä numero 17 mutta onko se hyvä vai huono asia?
Kaikki neuvot, vinkit ja arvaukset tervetulleita.
Edit: Startti pyörii ehkä noin joka sadannella lukon vääntelyllä
-Osku
Viimeksi muokannut OssQ, 26.8.2008 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 23.8.2008 18:25

Startin solenoidi ehkä tai sen maadoitus.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 23.8.2008 23:16

eikös startti ole maissa koneen kautta runkoon? vai olenko ymmärtänyt väärin?
-Osku

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 23.8.2008 23:31

Kokeileppa kopauttaa jollain tuohon startin solenoidiin ja starttaa. Jos lähtee käyntiin niin suosittelen solenoidin vaihtoa.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 24.8.2008 1:32

Kokeillaan sitä heti kun herätään.
-Osku

keskone
-
Viestit: 271
Liittynyt: 1.5.2005 17:54

ViestiKirjoittaja keskone » 24.8.2008 11:43

Jos on virtaa, moottorin maadoitus on kunnossa ja heräte tulee solenoidille asti, niin startti vaan irti ja osiksi / vaihtostartti paikalle.

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 24.8.2008 13:01

Moottorin maadoitus on monesti ollut syynä siihen ettei startti sano mitään. Toisin sanoen: maajohto irti akusta, rungosta ja moottorin/vaihteiston kyljestä, kaikki liittimet ja pinnat puhtaaksi vaikka teräsharjalla, johto takaisin paikalleen ja todennäköisesti toimii.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 24.8.2008 13:42

Mikäli koputtelu auttaa niin silloin vika on hiilissä eikä solenoidissa. Kun hiilet tärähtävät ja muuttavat hieman asentoaan niin kollektorin ja hiilien välille syntyy kontakti ja startti pyörii.
Pelkkä hiilisilta ei ole kallis ja on helppo vaihtaa starttia irroittamatta.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 24.8.2008 16:08

Ei auttanut hakkaaminen.
Pakko kai se on koko paska repiä irti koneesta. *Tosi innostunut ilme*
-Osku

jetta82
-
Viestit: 194
Liittynyt: 15.7.2008 16:23

ViestiKirjoittaja jetta82 » 24.8.2008 16:30

Ei auttanut hakkaaminen.
Pakko kai se on koko paska repiä irti koneesta. *Tosi innostunut ilme*
-Osku


Tutki nyt ensin se maajohto, mulla on ollut usein vika juuri siinä. Tämä on sanottu n. kuuden auton kokemuksella.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 25.8.2008 16:06

Helpoin tapa testata maadoitus on kun laittaa apukäynnistyskaapelin akun miinuksesta moottorin/vaihteiston kylkeen kiinni. Jos pelittää niin uusi maajohto, alkuperäinen on todella surkea G2:ssa, erityisesti nelivaihteiset vaihteistot hapettuivat puhki maajohdon kohdalta.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.8.2008 16:46

Startin virtapiuha, siis se mikä akun plussanavasta menee startille. Ja perään uus akunkenkä ja samalla se maajohtokin kenkineen.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 25.8.2008 17:31

tutkimusten jälkeen löytyi tyhjänä oleva liitin solenoidista. toisessa liittimessä on plussa ja toine on tyhjä. Kuuluuko siihen maa? Itselläni ei ole mitään hajua :S
Edit: ei auttanut tuo apuvirtajohto kikka. Mutta yöllä kun oli kosteaa ja satoi niin startti toimi melkeinpä täydellisesti. kymmenestä kokeilukerrasta yhdeksällä pyöritti hienosti ja vain yhdellä jätti pyörittämättä.
-Osku

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 26.8.2008 13:47

Solenoidissa on kaksi kaapelia 8mm mutterilla ja yksi 6mm abikolla toinen abiko on tyhjä.
Testaa startti yhdistämällä hetkeksi päävirta ja se abiko johon tulee johto, jos toimii vika on virtalukonpohjassa ei mikään harvinainen vika.

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 26.8.2008 14:06

täytyypä kokeilla sitäkin sitten.
Edit: Meninpä kokeilemaan tuota ja huvikseni kokeilin startata ja sehän toimi, kokeilin toisen, homma toimi. sitten taas muutaman kerran jätti toimimatta ja taas toimi. Noh en jaksanut edes liata käsiäini vaan nyt hakemaan uusi pohja virtalukkoon, toivottavasti alkaa toimimaan kunnolla.
-Osku

OssQ
-
Viestit: 51
Liittynyt: 9.1.2008 20:19

ViestiKirjoittaja OssQ » 26.8.2008 20:33

Homma korjattu!
Syy oli kulunut avain, vara-avaimella lähtee aina komeasti käyntiin.
Eipä vain tullut aikaisemmin mieleen kokeilla tuollaista.
Suuri kiitos kaikille ketkä jaksoivat auttaa ja arvailla!
-Osku

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.8.2008 20:42

Jotenkin luulisin että jos huonokin avain kääntyy virtalukossa, niin auto käynnistyy...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 26.8.2008 21:07

Huomenna alkaa täälläkin startti-aerobic. Rottelo halavaantu tänään kaupan pihaan, mutta huijaamalla läks vielä tulille. Onkos ykskutvosessa sama startti kuin ykskasissa? Semmonen ois tuolla komentokeskuksessa asennusvalamiina, ei ois kun leipoa rasvan kanssa reikään.

Ihan ensin meinasin kyllä varastaa uuden akun.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 26.8.2008 21:12

^Samat tartit on

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 27.8.2008 15:30

Kiitos tiedosta. Lähinnä arvelutti bendix-rattaan hammasmäärä, mutta nytpä selevis tääkin.

Akun vaihto auttoi starttausongelmaan, joten varastartti saa edelleenkin huilata tallin hyllyllä. Aika miehekkään hintasia nuo patterit näin ekoaikaan; 65ämpärisankollista ja 95€.

Miikhail
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.1.2009 14:54

solenoidi napsuu ..mutta startti ei pyöri

ViestiKirjoittaja Miikhail » 4.10.2011 21:36

Soledoidi napsuu...
mutta startti ei lähde pyörimään...

(hiilissäkin näytti olevan vielä vähän pintaa kun startin avasin... reilusti kuluneet ne hiilet toki olivat )...
eli onko se vika solenoidissa vai starttimoottorissa ..?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.10.2011 21:53

Moottorissa se vika on, jos solenoidi kerta napsuu (=lue: toimii).

Miikhail
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.1.2009 14:54

ViestiKirjoittaja Miikhail » 4.10.2011 22:03

komiasti se napsuttaa....
(voikohan solenoidi olla jotenkin "vajaakuntoinen" ? vai onko se niin... että toimii tai ei.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 4.10.2011 22:11

Jos solenoidi olis pelkästään rikki, niin startti pyörisi "tyhjää" avainta kääntäessä. Tarkista startin johdotukset ensin, ennen kuin alat irti purkamaan...

edit: Startin toimivuuden voit testata vetämällä akulta suoraan virrat startin plus-napaan, esim. käynnistyskaapelilla.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 4.10.2011 23:05

^4, just meni itseltä startin ja solenoidin välistä se "avojohto" poikki :D, tai oli tullut sen verran tiensä päähän, ettei startannut, solenoidin sai kyllä napsumaan kaapelilla, mutta startti oli mykkä.

Miikhail
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.1.2009 14:54

ViestiKirjoittaja Miikhail » 4.10.2011 23:39

Tässä hyppysissä laitetta siis testailinkin" ja suoralla virroittamisella"..

ja päällisin puolin kaikki näyttäisi olevan kondiksessa. ja välijohdon pätkäkin näytti hyvältä.
tosin pitänee tutkia sitäkin lähemmin "suurennuslasilla" -:)

Tiedä sitten kannattaako kokeilla ja hankkia erikseen uutta hiilipäätyä.... vai suoraan
uusi startti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.10.2011 0:13

Paina solenoidin ankkuri pohjaan ja mittaa kytkeytyykö ne isot ruuviliittimet yhteen. Sillä tietää saako moottori sähköä.

Tai sitten voi autossa ollessa mitata tuleeko starttivaiheessa molempiin ruuviliittimiin jännite. Jos akun ja solenoidin välinen johto on OK niin ainakin siihen toiseen tulee :)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 5.10.2011 20:10

^ja irtostarttia piuhoilla kiusatessa täytyy antaa startin runkoon maita, muuten se ei pyörähdä.

mamaki
-
Viestit: 50
Liittynyt: 16.9.2007 11:57

ViestiKirjoittaja mamaki » 5.10.2011 21:23

Jos johdotuksista löydy vikaa niin paljon ajetuissa/startatuissa voi pusla laatikonpuolelta olla lopussa jolloin strtti rupeaa yleensä lämpimällä koneella oikuttelemaan..

Miikhail
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.1.2009 14:54

ViestiKirjoittaja Miikhail » 5.10.2011 22:24

Vika löytyi = > Solenoidia manuaalisesti aivan pohjaan painaessa ...mittari osoitti, että virta kytkeytyi ihan normaalisti.... eli laite tuntui näennäisesti olevan kunnossa... Ja naksui kauniisti.

MUTTA kun solenoidi toimi itsenäisesti ,omalla virrallaan, niin solenoidi ei ulottonut enää kontaktoimaan ruuviliittimien sisäpuolen kantoihin.... eikä siis antanut virtaa edelleen starttimoottorille. Tämä selvisi vasta kun tutkin ja avasin varovasti kangotellen koko prässätyn solenoidin... Pienet kupariprikat ruuvikantojen alle (testausmielessä)... ja johan taas alkoi pelittää...

kyllä se vika löytyy, kun tarpeeksi tutkailee... :)

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 21:36

Tuli vaan mieleeni että kun startissa on kaks abikoa mentävää liitintä niin kumpaa se heräte tulee kun tuli ajatuskatkos kun rupesin kasaamaan sitä takasin paikallensa. eli kun startti on paikallansa niin tuleeko se herätepiuha siihen tulipellin ja solenoidin väliin olevaan kantaan vai siihen mikä on solenoidin toisella puolen eli kannen vieressä olevaan kantaan
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.2.2013 22:01

Ne taitaa olla yhteydessä toisiinsa.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 22:04

Eli se on aivan sama kumpaan laittaa sen + herätteen? Ja eikös se sillain menny että toi startti maadottuu tohon koneen kautta eli siihen ei tarvi laittaa mitään toista maata..?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 28.2.2013 22:10

Ei tarvii toista maata. Se liitin on yleensä siinä tulipellin puoleisessa navassa kiinni.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 22:15

Noni juu selevähän se sitten on mutta on se kumma kun ei käynnisty.. se on varmaan sitten virtalukon pohja mikä siinä on kun laittaa virrat ne tulee kyllä mutta sitten kun käynnistää (starttaa) niin ei sano mitään sitä ennen se teki sillain että mittarin valot himmeni mutta se oli akusta latasin sitä hieman ja koitin niin ei auttanut kun sen että mittarin valot kirkastu, joten lataan sitä tän yön ja koitan huomenna uudestaan joko auttais... Muuten se on sitten virtalukonpohja koska startti on autosta mikä oli käyntikuntonen mutta pistettiin paloiks projektia varten..

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 28.2.2013 22:18

Ja eikös se sillain menny että toi startti maadottuu tohon koneen kautta eli siihen ei tarvi laittaa mitään toista maata..?

Kaippa siellä kuitenkin joku karva tuloo akulta sinne mjoottorille, ei oikein tahdo pidemmän päälle riittää amppeerit kaasuvaijerissa ;)

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 22:24

Siis tottakai akulle ja laturille menevät paksut johtimet on kiinni sen unohdin sanoa tai no oletin että ymmärtäisitte että ne on jo paikallansa.. jäi vain miettittymään toi herätteen sijainti.. mutta asia selkis jo.

Ja muuten voiko startti maadottua jos kone on päällisin puolin ihan sannan/mudan peitossa eli meneekö se maadoitus jotenki ettei se likaisuus haitanne?

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

ViestiKirjoittaja VilleVee » 28.2.2013 22:59

Likaisuus ei periaatteessa haittaa mitään, kunhan liitospinnoissa ei ole likaa tai hapettunutta pintaa jotka heikentävät maadoitusta. Eihän nuo maadotuksien liitokset olisi paha homma puhdistaa.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 23:02

Itseasiassa olen akku-runko-moottori/vaihteiston maan puhdistanut jo! Ja huolella!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 28.2.2013 23:24

Napaan 50 tulee heräte eikä tainnut olla kuitenkaan ihan sama, että kumpaan laittaa.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 28.2.2013 23:39

Eli kumpi napa se sitten on! Lainaten kuvaani
Kuva

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2013 0:03

Putsaa ja kato löytyykö merkintöjä.

Tuolta voit luntata mitä mikäkin tarkoittaa.

E: Aaa... Toinen on 15a josta otetaan akkujännite ulos startin aikana, eli menee kylmäkäynnistyssuuttimelle.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 1.3.2013 0:49

Siis et meinaa akun herätettä? Mikä menee tohon pystysuoraan liittimenkantaan! tossa.. kun eihän tohon pitäis tulla mitään mikä vaakasuorassa kuvaan nähden on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2013 1:04

Akun heräte?

Siis toiseen liittimeen tulee virtalukolta ohjaus ja toinen menee kk-suuttimelle antaen sille akkujännitteen startin aikana.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 1.3.2013 1:08

Aa siis juu se olikin virtalukon ohjaus.. Toi toi mulla ei ollu ainaka paikallansa tota kk-suuttimelle menevää piuhaa enkä nähny siinä mitään ylimääräsiä mitkä olis irti mistään..
Missä se suutin sielä kaasarissa pitäs olla? Niin osaa kattoo että jos siinä on liitin niin mihkä siitä lähtee piuha..

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 2:04

Nyt on kyllä eriskummallinen vika startti ei pyöri kun laittaa virtaavaimesta käymään mutta kun laittaa akulta suoran piuhan startin päävirtaan ja virtalukolta tulevaan liittimeen niin startti pyörii mutta ei lähde käymään mutta startti pyörii kyllä eli se startin hammasratas ei ota kontaktia vauhtipyärään tai mihkä se nyt yleensä pitäs mennä että se rupeis pyöritttää konetta. Virtaa tulee virtalukolta tulevasta punasesta johdosta. ja kaikki maat on kattottu akku-runko-vaihdeloota/moottorin välinen mutta siitä ei ole tietoa ottaako startti sitten maata koneen/vaihdelaatikon kautta kun startti ei pyöri. Akku on kunnossa kun akussa on 12.75 volttia.. Että mikähän mahtaisi olla kyseessä?

Ja siis kaikki tarpeelliset piuhat pitäisi ainakin olla kiinni jotta käytänössähän sen pitäs startata.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 2:22

Solenoidi tai sen vipu rikki jos ei vedä startin ratasta vauhtipyörän kehälle. Solenoidille tarjottu suora sähkö pitäisi saada sen vetämään kuuluvan naksahduksen kanssa.

Startti pöydälle ja solenoidi tutkimuksen alle.

Luulen että sun kannattaa kattoa muutava periaatekuva startin ja solenoidin toiminnasta niin tiedät mitä vikaa etsiä.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 2:30

Hmm siinäpä se startti otettu autosta joka tällä samaisella starttilla mikä on kiinni nyt meikäläisen autossa on käynnistetty moottori joka toimi, seuraavana päivänä asensin samaisen startin!! Ja sen jälkeen purettu osiksi jokkista varten joten en usko että startissa vikaa...

Ei kai se sitten vaan olisi virtalukon pohja mikä sielä kummittelee kun olen lukenut täältä samanlaisesta ongelmasta että startti ei pyöri kun avaimesta käännät mutta kun annat virtaa suoraan akulta niin startti pyörii mutta kun yrität avaimella käynnistää niin startti ei pyörikkään? mutta se ihmetyttää että jos antaa virtaa suoraan siihen startille niihin päävirtaan ja virtalukolta tulevaan liittimeen niin se starttipyöriin mutta se ei mene vauhtipyörän kehälle vai kuuluko sen edes mennä jos sille antaa suoran virran?
Viimeksi muokannut J4V, 2.3.2013 2:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 2:32

Solenoidi joskus alkaa kuulemma toimimaan koputtelun seurauksena.

Jos ei solenoidi vedä kun se saa sähköä niin se on rikki. Eli tarjoa napaa 50 sähköä ja jos ei mitään ääntä kuulu niin särki se on.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 2:37

Eikös se 50 napa ole ihan siinä käsillä kun kattoo sinne missä startti on niin siitä näkyy heti se solenoidin abikoliitin? niin siihen tulee virtalukolta piuha?

Ja kun antoi suoran virran niin se startti kyllä pyöri mutta ei menny kehällensä...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 2:41

Se on toinen niistä solenoidin abikoliittimistä. Toiseen kun annat suoraan akulta sähköä niin pitäisi naksahtaa. Toisesta ei tapahdu mitään.

Ja pistä solenoidin pää johdosta ensin kiinni ja liikuttele johdon irtopäätä siellä akun plussassa äläkä toisessa päässä. Jää paremmin auto palamatta kun ei osu jännitteinen johto solenoidin tmv. runkoon.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 2:46

Sitähän mää tässä juur hain että kun sielä on niitä liittimiä kaks niin kun siinä on pysty- ja vaakasuorassa ne liittimen päät niin kumpaa pitäs laittaa virtaa että se naksahtaa sinne kehälle?!?!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 2:50

No kokeile!

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 2:53

Sen olen kokeillut mikä on siinä heti nähtävissä eli pystysuorassa oleva liitin sillä nappas että startti rupes pyöriin! mutta kone ei pyöriny!!

kampiakselin päästä on kokeiltu että koneen pitäisi kyllä pyöriä ettei ole kiinnileikannu

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 3:02

Oletus että maadotus on kunnossa ja niin se lieneekin jos olet jo saanut startin jollain pyörimään ilman erillistä maadotusta
  1. Jos tarjoat vain liittimeen 50 jännitteen niin solenoidi vetää.
  2. Jos tarjoat vain suoraan startille jännitteen niin se pyörii mutta muuta ei tapahdu.
  3. Jos tarjoat molemmille niin startti pyörittää moottoria.
Mikä näistä nyt toteutuu tai ei toteudu?

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 3:06

Ainakin B.. eli startti pyörii ja muuta ei tapahdu koska en ole Varma siitä osuiko käynnistykaapelini tuohon 50 napaan!! kun ei ollu oikein muuta millä koittaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 3:09

Varmista noi ja kerro sitten uudestaan niin vika pitäisi olla selvillä.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 3:13

Selvä ja näin tehdään! nyt nukkuun ja huomenna toivotaan että käynnistyy! :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 3:17

Mä kyllä nyt tarvin lasin viiniä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.3.2013 11:19

Jos tarjoat vain liittimeen 50 jännitteen niin solenoidi vetää.

Jos autossa paikoillaaan piuhoissa oikein, niin starttaakin.

Mistä autosta kyse ? Mihin koneeseen ja mistä koneesta startti ?

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 2.3.2013 11:41

ihan kakkiksesta kyse! ja 1.3 kaasari koneesta vuosimalli 90 ja startti samasta koneesta eli 1.3 mutta tää startti mikä otettiin toisesta koneesta oli himpun isommat kuoret mitä siinä vanhassa oli minkä otin omasta koneesta irti

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2013 16:58

Jos autossa paikoillaaan piuhoissa oikein, niin starttaakin.
Jaksaako se startakin kun virta menee vetokäämin läpi?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 2.3.2013 19:02

Niin jos startti on autossa normaalisti kytkettynä ja napaan 50 annettaan jännite, niin startti pyörii.

Tuosta sinun listasta saa semmoisen käsityksen ettei tapahdu muuta kuin solenoidin vetäminen.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 3.3.2013 19:25

Noniin eli startti on saatu toimiin ja kone pyörimään MUtta nyt on sitten joko kipinässä tai jossain muussa vika kun ei käynnisty eikä ees lupaa. Kone jurnuttaa mutta siihen se jää... Oisko mitään mitä sille vois tehä!?!?

Ja sen takia ei sanonut mitään kun virtalukolta tuleva piuha oli väärin kytketty! Se piti kytkeä solenoidin taakse eli sinne ahtaaseen paikka minne juurja juur saa laitettua, Solenoidin ja kannen väliin ahtaaseen koloon!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.3.2013 19:33

Mistä se startin vika sitten löytyi?

Tuosta sinun listasta saa semmoisen käsityksen ettei tapahdu muuta kuin solenoidin vetäminen.
Niin oli tarkoituskin kun siten kytkentäkaaviosta tulkitsin.

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 3.3.2013 19:52

Kuva

Se oli tuosta oikeen puolimmaisesta abiko liittimestä en ollut laittanut siihen virtalukolta tulevaa piuhaa heti kun laitoin niin se rupesi starttaamaan! eli vaakasuorassa oleva liitin!!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 4.3.2013 12:10

Niin oli tarkoituskin kun siten kytkentäkaaviosta tulkitsin.

Väärin tulkittu :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.3.2013 17:02

Meneekö se virta kumminkin vetokäämin läpi kuten kuva esittää?

J4V
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.2.2013 11:24

ViestiKirjoittaja J4V » 5.3.2013 22:35

Muuten golffini tuli kuntoon :D Siinä oli virranjakaja rikki


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa