1.2 TSI turbo reagoimaan nopeammin. Bypass venttiili?
Valvoja: ffp jäsenet
1.2 TSI turbo reagoimaan nopeammin. Bypass venttiili?
Terve!
Miten saisi turbon lähtemään uudelleen mukaan nopeammin kun on kertaalleen laskenut kaasusta? Onko dump/bleed valvella mitään käytännön hyötyä? Tässä ei haeta siis älytöntä ääntä, vaan käytännön hyötyä. Tosin ei se äänikään haittaa kunhan ei kuulosta miltään Teini-Skylineltä. Autoa olisi tarkoitus piristää 105hv --> noin 130-140hv/200-230Nm vakioturbolla, joten toivoisi sen toimivan käytettävyyden takia nopeammin.
Tuossa vastaava koneen kuva, josta vois joku kertoa mihin hittoon pitää se venttiili asentaa.
http://4.bp.blogspot.com/_Ii6kdI6KbZY/S ... TSI_07.jpg
Miten saisi turbon lähtemään uudelleen mukaan nopeammin kun on kertaalleen laskenut kaasusta? Onko dump/bleed valvella mitään käytännön hyötyä? Tässä ei haeta siis älytöntä ääntä, vaan käytännön hyötyä. Tosin ei se äänikään haittaa kunhan ei kuulosta miltään Teini-Skylineltä. Autoa olisi tarkoitus piristää 105hv --> noin 130-140hv/200-230Nm vakioturbolla, joten toivoisi sen toimivan käytettävyyden takia nopeammin.
Tuossa vastaava koneen kuva, josta vois joku kertoa mihin hittoon pitää se venttiili asentaa.
http://4.bp.blogspot.com/_Ii6kdI6KbZY/S ... TSI_07.jpg
Täysikaasulla ajosta. Esim. jos nostaa jalan kaasulta ja painaa uudelleen pohjaan, auto miettii joskus turhan kauan. Syö tota mutkatiellä ajamisen iloa aika pahasti ja esiintyy tota ongelmaa myös ripeässä kaupunki-ajossa.
Ja auto toimii normaalisti ja myös vakio bypass toimii. Ei ainakaan vuotoja/ vikakoodeja löytynyt.
Siis onhan tässä vakiona ilmeisesti takaisin kierrättävä bypass-venttiili. Kannattaako korvata sitten mäntämallisella bypass venttiilillä tai jopa dump-valvella? Meinasin vaan kun autoa on tarkoitus piristää (ohjelma ja putkisto), niin toivoo ainakin ettei tuo viive korostu lisää?
Olen ihan pihalla ton dumpin toiminasta, koska aikaisemmin oon pääosin ropeltanut dieseleitä.
Ja auto toimii normaalisti ja myös vakio bypass toimii. Ei ainakaan vuotoja/ vikakoodeja löytynyt.
Siis onhan tässä vakiona ilmeisesti takaisin kierrättävä bypass-venttiili. Kannattaako korvata sitten mäntämallisella bypass venttiilillä tai jopa dump-valvella? Meinasin vaan kun autoa on tarkoitus piristää (ohjelma ja putkisto), niin toivoo ainakin ettei tuo viive korostu lisää?
Olen ihan pihalla ton dumpin toiminasta, koska aikaisemmin oon pääosin ropeltanut dieseleitä.
Tuli tossa luettua pari tuntia luettua kaiken maailman foorumeita yms yms... ja tuli kyllä selväksi, että bypass on oikea ratkaisu ja AUDI TT:ssä on hyvä sellainen. Eli ei kalvolla toimiva vaan sylinteri.
Sitä ei tullut katottua toimiiko ohjaus alipaineella, vai sähköisesti.
Oiskohan jollain jotain linkkiä (esim. englanniksi) mistä voisi tuota TSI-koneen toimintaa opiskella tarkemmin?
Sitä ei tullut katottua toimiiko ohjaus alipaineella, vai sähköisesti.
Oiskohan jollain jotain linkkiä (esim. englanniksi) mistä voisi tuota TSI-koneen toimintaa opiskella tarkemmin?
Saattaa olla kalvolla toimiva, mutta laitetaan joku sylinterityyppinen sitten tilalle. Ihmetyttää että tässä 1.2TSi:ssä se tekee tuota miettimistä satunnaisesti, ei lähellekkään aina samalla tavalla ja miettiminenhän ei ole siis mitään verrattuna 1.4D toyotan samalla kaavalla piristettyyn moottoriin.
105 hevosvoimaiseksi 1.2TSI potkaisee kohtuuttoman paljon, jopa typerän tuntuisesti. Aluksi tuli vahingossa kiihdytettyä turhan räväkästi kun taas 1.4TSI oli paljon tasaisempi ja vetoa riitti hieman paremmin, mutta kokoajan kuitenkin tasaisemmin kaikin puolin kuin 1.2TSI.
Ja siis en ole haukumassa tätä vehjettä, vaan aina kiinnostaisi onko mahdollista parantaa tuota turbon reagointia jotenkin? Viive on edelleen aika vähäistä, mutta vois olla vähemmänkin...
105 hevosvoimaiseksi 1.2TSI potkaisee kohtuuttoman paljon, jopa typerän tuntuisesti. Aluksi tuli vahingossa kiihdytettyä turhan räväkästi kun taas 1.4TSI oli paljon tasaisempi ja vetoa riitti hieman paremmin, mutta kokoajan kuitenkin tasaisemmin kaikin puolin kuin 1.2TSI.
Ja siis en ole haukumassa tätä vehjettä, vaan aina kiinnostaisi onko mahdollista parantaa tuota turbon reagointia jotenkin? Viive on edelleen aika vähäistä, mutta vois olla vähemmänkin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa