lastuohjelman asennus kotikonstein

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jonimies
-

lastuohjelman asennus kotikonstein

ViestiKirjoittaja Jonimies » 25.9.2011 16:30

Terve, tietääkö kukaan saako netistä mistään ladattua noita valmiita "lastutus" ohjelmia volkkarin/audin ahdettuihin koneisiin? Itsellä olis pari vag-comin piuhaa ja koneella niiden ohjelmistot, joilla vikakoodit lukenut ja muutamia säätöjä sillointällöin muokkaillut. Ajattelin vain, että saako netistä jostakin ladattua valmiin ohjelmiston ja ajeltua sen itse sisään. Kyselin yhdeltä kaverilta lastutuksen hintaa ja tämä sanoi sen maksavan yli 500 euroa, eikä autoa käsittääkseni käytetä edes penkissä, vaan hän ajaa valmiin ohjelmiston suoraan koneella sisään.

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 25.9.2011 18:16

Asiasta sen enempiä tietämättä... Eikös se lastu vaihdeta sinne keskusyksikköön?

Sebastian
-

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.9.2011 18:22

Vanhemmissa vaihdetaan, uudemmat "flashataan" sinne moottorinohjaukseen jos oikein olen ymmärtänyt.

Jonimies
-

ViestiKirjoittaja Jonimies » 25.9.2011 18:45

Tätä "flashaamista" olen juuri ajellut takaa. Ilmeisesti alkuperäinen softa otetaan talteen ja uusi lyödään sisään. Saakohan näitä softia mistään?

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 25.9.2011 18:59

Vanhemmissa vaihdetaan, uudemmat "flashataan" sinne moottorinohjaukseen jos oikein olen ymmärtänyt.

Kaikkee ne saksalaiset keksii... :D

Taitaa jonimies nyt kysellä semmosia juttuja, mistä ei passaa foorumilla chättäillä...

JukkaA
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.9.2011 19:12

Nefmoton ohjelman saa ilmaiseksi netistä. Sillä saa luettua ja kirjoitettua ensimmäisten sähkökaasullisten 1.8t ohjelman vag-com piuhalla. Juu lukasitte ihan oikein, todellakin klooni VAG-COM kaapelilla!

Mutta nyt tullaan siihen mielenkiintoiseen puoleen. Osaatko itse tehdä tarvittavat muutokset softaan tai tiedätkö mikä virisofta sinne pitäisi laittaa ja mistä sen saa?

Tero V.
ffp jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 25.9.2011 19:21

tepi3: Miksi tästä aiheesta ei saisi keskustella?

Jos kyseessä on tuo profiilin B7 1.8t niin tuskin saa ihan helpolla luettua tai ainakaan muokattua mitään ohjainlaitteen koodia kotikonstein tietämättä asiasta tämän enempää.

tepi3
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 25.9.2011 19:44

tepi3: Miksi tästä aiheesta ei saisi keskustella?

Meikä vaikenee tämän asian osalta, kun tietämys ei oikeasti riitä...

Alan kohta oleman itse jo "vanhaa" kalustoa ja nämä flashäykset menee hieman yli ... :D

Aattelin vaan Tero, kun yleensä kun on kyselty "ilmaisia" ohjelmia, niin kyse on ollu siitä laittomasta latailusta. Jos tosiaan tarjoolla on oikeasti ilmaisia ohjelmia kyseisen asian tekemiseen, niin täytyypä seurata topiccia. Ties vaikka vanha koirakin oppis jotain... :D

Liekkis
-

ViestiKirjoittaja Liekkis » 25.9.2011 20:35

Eiköhän melkein kaikki nämä "uudet" autot joissa OBD väylä tai uudempi ns. vikakoodien lukuun varustettu portti ole niin voi "fläshätä" uuden ohjelmiston sisään. Se että onko niitä netissä ilmaiseksi jaossa ja voiko itse fläshätä kotikonstein ECUn sisälle niin en ainakaan itse rohkenis jonkun Niilo Näppärän tekemään moottoriohjaus softaan luottamaan, saatika alkaa sitä itse sinne sisään päivittelemään.

Siinä päivitystilanteessa on luultavasti samat riskit kuin esim. Tietokoneen emolevyn fläshäyksessä --> jos jokin menee pieleen niin laite kaput. Joku guru sitte saattaa saada jotain eloa siihen mutta se on taas eri lysti maksaa siitä. Mieluummin ehkä katon kun joku ammattilainen sen tekee tai sitten saan lastun myyjältä ohjeet/oikeat laitteet tähän toimenpiteeseen. Eipähän tarvitse sitte räntäsateessa monttu auki istua kun moottoriohjaus mykkänä.

Loppujen lopuksi nämä ihan peruslastuthan maksavat n. 360e - 600e riippuen tekijästä ja mitä lopputulosta hakee. Kuitenkin ammattilaisen tekemänä niille on olemassa sentään joku varmuus / penkissä säädettynä saadaan jokaista autoyksilöä kohden täysin oma softa. Autot kuitenkin kuluvat eri tahtiin ja osa jaksaa huoltaa enemmän kuin toiset.

Eli asia lyhyesti: Ei tarkkaa tietoa löytyykö netistä softia (ilmaisia/laittomia) ja kyllä, sen voi varmasti kokeilla tehdä itsekkin mutta mielestäni ei kannata "mutu"-tuntumalla lähteä tätä kokeilemaan.

TerZi1982
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 26.9.2011 9:47

saahan noita netistä valmiita mutta aikas moni on semmosen lataillu autoonsa ja sen jälkeen auto ei välttämäti edes käynnisty =)

Jonimies
-

ViestiKirjoittaja Jonimies » 26.9.2011 11:00

Lienee varmaan siis viisasta maksaa tuo reipas 500 euroa perus ohjelmoinnista mieluummin, kuin ajaa ojasta allikkoon. Kiitos vastanneille.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”