Vw Vento 2.0 -94 tehot kateissa.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

Vw Vento 2.0 -94 tehot kateissa.

ViestiKirjoittaja mustosi » 24.9.2011 16:14

Seuraavanlaisia oireita: laiskan oloinen, kiertää kyllä tappiin asti mut tuntuu kuin puuttuisi hepoja.Nykii tasakaasulla kierroksilla n.2000.Nopea kaasun painallus, "tukehtuu" sit lähtee laiskasti kiihtymään.Tyhjäkäynti vaeltelee satunnaisesti ja tyhjäkäynnillä kun nopesti kaasuttelee niin loiskaa/paukahtelee jossain konehuoneessa.Vaihdettuja osia:virranjakajan kansi,pyörijä,tulpat,tulpanjohdot,lämpötila-anturi,kaasuläpän asentotunnistin,alipaineletkut,termostaatti ja uutta puolaa kokeiltu.Apua ei ole tullut minkään osan vaihdolla.Kaikki neuvot otetaan ilomielin vastaan.Kiitos etukäteen.

audis6
-
Viestit: 627
Liittynyt: 10.2.2005 20:54

ViestiKirjoittaja audis6 » 24.9.2011 20:42

Onko katsottu että jako on kohdillaan? Jos jako heittää heittää myös sytytys,noista lähtisin liikkeelle.

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 25.9.2011 5:19

Jakoa ei ole tarkastettu. Tänä aamuna töihin mennessä kylmällä koneella ei ollut kyseisiä ongelmia. Kaasuun reagointi normaalia,ei nykimistä,eikä tukehtumista ja pirteämpi oli vedättäessä. Kun lämmöt alkoivat nousta alkoivat samalla oireet,ainoastaan nykiminen oli poissa,oli siitä kaasuläpäntunnistimen vaihdosta jotain hyötyä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.9.2011 14:24

Vikakoodit lukuun. Onko kone mallia 2e vai ady (muistaakseni). Yhdestä ady koneesta luin juuri koodit ja valitti lambda anturia ja maffia rikkinäiseksi. Siinä oli muistaakseni vastaavan kaltaisia ongelmia.

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 25.9.2011 16:18

Tänään tarkastettu jako,on kohdallaan.Kokeiltu toisella ilmamassamittarilla,ei vaikutusta.Moottori on tyypiltään 2E.Vikakoodeja ei ole antanut,luettu on.Elikkäs lambda taitaa olla seuraavana ostoslistalla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 25.9.2011 18:34

Ja unohdetaan ne tarvikelambdat niin ei tarvitse parin kk jälkeen itkeä kun taas kuralla.
Tampereella on liike joka myy bosch yleismallin antureita ja ainakin kolmoskopan golffiin ostin johtomäärän perusteella ja toimi.
firma on vpv-racing.

Ja onko noissa joskus tehoja ollutkin? :)

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 28.9.2011 19:21

Päivitetäänpäs hieman.Eilen vaihdettu ilmansuodatin ja putsattu ecun maadoitus,alavääntö+tehot tulivat takaisin.Jos jotain hyvää, niin näköjään myös jotain pahaakin,nykiminen tuli takaisin pahempana ja kylmänä kone käy 900-1300rpm lämmetesään rauhoittuu.Tätä tyhjäkäynnin vaeltamista ei ollut ennen kaasuläpän asentotunnistimen vaihtoa. Kokeilin vanhaa takaisin,tyhjäkäynti vaeltelee nyt myös silläkin.Nykii kylmällä koneella ja myös lämpöisellä.Moottorijarrutuksessa nykii myös ja kierrokset laskevat hitaanlaisesti. Olen kokeillut ajaa ilman lambdaa(liitin irti)i ei vaikutusta nykimiseen. Päästöt on mitattu ja on erittäin hyvät.Mitäs raati on mieltä,voisiko hall-anturi antaa kyseisiä oireta? Mites lambda,vaikkakin päästöt ok?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 28.9.2011 19:48

Ainakin 1.8 ABS koneeseen auttoi hetkellisesti akunkengän irroitus. Mutta lambdan vaihdolla pysyi vika poissa... Eli menee viallisen lambdan takia vikatilaan joka kuittaantuu seuravaan vikatilanteeseen asti tuolla akunkengän irroituksella.

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 14.10.2011 15:41

Eilen vaihdettu lambda(bosch). Eipä auttanut ongelmiin,nykii edelleen kierrosalueella 1800-2300rpm. Tyhjäkäynti vaeltaa kylmällä koneella 800-2100rpm,kun lämpiää käy tasaisesti vaikka aamusta iltaan.Vanha lambda oli tosi nokinen,samoin myös (uudet) tulpat nokiset.Missähän vika? Onko näistä mennyt ecuja?

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 28.10.2011 19:48

Nyt vaihdettu ecu,sillä korjaantui tyhjäkäynti.Edelleen nykii satunnaisesti n.1700-2000rpm. Uusi virranjakaja on myös vaihdettu,ei vaikutusta nykimisongelmaan.Bensa tuntuu kelpaavan edelleen aika reippaasti.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 28.10.2011 22:41

Uutta tyhjäkäynninsäätömoottoria et ollut vielä ilmeisesti kokeillut?

mustosi
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.9.2011 15:55

ViestiKirjoittaja mustosi » 29.10.2011 18:53

En ole kokeillut.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 26.1.2012 19:17

selvisikö tämä vika ?

poteroa
-
Viestit: 17
Liittynyt: 8.9.2003 14:24

ViestiKirjoittaja poteroa » 27.10.2012 19:00

Samanlaista vikaa täällä, kone ADY 2.0i -94.

Kylmänä pelaa hienosti, mutta heti kun lämpenee alkaa räkimään ja pätkii.
Oireiden jälkeen sammuu vaikka mitä tekisi, sekä ei tahdo lähteä käyntiin. Bensa haisee.
Jos auton antaa jäähtyä, pelaa taas hienosti, läppäri oli kiinni VAG-Comilla, niin samalla kun pätkintä alkaa, antaa vag-com errorin, (ei tunnista ECUa).
Samalla bensapumpun rele menee hulluksi, hillitön ropina kuuluu jalkatilasta(167).

Maffi vaihdettu
Uudet tulpat
tarkistettu jakaja, puola päällisin puolin ehjä, (ei halkeamia)

Ei mitää muita vikakoodeja kuin Lambda, mutta ei voi vaikuttaa tällä tavalla. Kun rupeaa pätkimään niin antaa heti sammumisen jälkeen Hall-anturin vian, mutta kaiketi antaa aina kun pätkii..?

Releet 30 ja 167 tarkistettu ja uudelleen tinattu (Ecu/bensapumppu)

Huomasin myös oudon piirteen, jos n. 75-80´c lämmöillä laittaa ajovalot päälle, niin räkiminen alkaa heti. Lämpimänä lähtee paremmin käyntiin, jos lähtee, ilman valoja.

Missähän on Ventossa (ADY koneella) ECU:n maadoituspiste? Kannessa ei näytä olevan mitään. Sekä mihin tuo sulakerasian päämaadoitus tulee?

Jelppiä?!? Olisin kiitollinen jos jollain olisi ensikäden tietoa tästä.

Päivistystä:

Löytyi vika. Eli minulla oli kiinni virranjakajan anturista, purin koko paketin ja puhdistin kauttaaltaan, takaisin nippuun niin nyt pelaa kuumanakin. Anturi ei ole kaiketi saanut maita lämmetessään, Vento sekoili kyllä aikalailla noinkin pienen seikan vuoksi.
Toinen anturin ruuveista oli todella löysällä, sekä jakaja täynnä sontaa..

Ei kun baanalle..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa