Laitetaan nyt omana kyselynä.
Eli tuli ostettua -99 Passatti 1.8t möykyllä.
Joku lastu / softa siellä on sanoi edellinen omistaja ja siltä tuntuukin.
Mutta mikä? Mistä sais selville sen mikä autoon on laitettu?
Mistä ECU löytyy jos katsois onko siellä lastu?
Onko tietokoneelle jotain ohjelmaa jolla sais diagnostiikkapistokkeen kautta tuon em. tiedon selville? Esim. näyttääkö VAG-COM?
Lastun tiedot
Valvoja: ffp jäsenet
Ei pysty sanomaan kenen tekemä ohjelma VAG-COM:lla. Lastun päällä saattaa olla jonkun viripajan tarra, mutta epätodennäköistä sekin. Ohjainlaite sijaitsee vasemmalla puolella vesikaukalossa (Kuljettajanpuolen pyyhkijän allä), muovikotelon sisällä.
Softa voidaan lukea ja antaa jollekin kokeneelle softan tekijälle tutkittavaksi, tällöin voi olla mahdollista saada tieto softa "merkistä".
Softa voidaan lukea ja antaa jollekin kokeneelle softan tekijälle tutkittavaksi, tällöin voi olla mahdollista saada tieto softa "merkistä".
Mulla oli sama homma että myyjä myi ns. "autossa on lastu" periaattella mutta mitään dokumenttia tästä ei löytynyt, auto kyllä tuntui lastutetulta mutta syyksi paljastui viallinen N75 venttiili joka ei rajoittanut ahtopaineita --> piikkasi vakiolastulla 1.5bar
Tuli vaihdettua sitten tuo N75 uuteen ettei aiheuttaisi suurempia remontteja, nyt paineet 0,5.
Eli kannattaa tarkistaa myöskin tuo jos lastutuksesta et mitään merkkejä löydä.
Tuli vaihdettua sitten tuo N75 uuteen ettei aiheuttaisi suurempia remontteja, nyt paineet 0,5.
Eli kannattaa tarkistaa myöskin tuo jos lastutuksesta et mitään merkkejä löydä.
Ajoin äsken LPR:stä Hesaan ja vähän ennen Tsadia kiihdytyksen jälkeen ahdot eivät nouse enään kuin 0,4bar. Aiemmin 1,3bar. Pitää ottaa akunkenkä irti vielä puoleksi tunniksi jos meni varaohjelmalle.
Olisiko n75 tai bypass mennyt?
Käy nätisti, kulutus on normaali ja ahdot nousee normaalisti mutta jää nyt 0,4bar.
Auto kulkeekin VAIN kuin vakio.
Meni motarillakin bemari (perhana!) ohi kun tehot hävis.
Olisiko n75 tai bypass mennyt?
Käy nätisti, kulutus on normaali ja ahdot nousee normaalisti mutta jää nyt 0,4bar.
Auto kulkeekin VAIN kuin vakio.
Meni motarillakin bemari (perhana!) ohi kun tehot hävis.
Kuulostaa jumittavalta N75-venttiililtä niinkuin tuossa mainittin. Jos otat liittimen siitä N75sesta irti niin menee limb-moodiin ja ahdot pitäs olla 0.3-0.4 välilä. Tietenkin kun sulla nyt oli johdot ja kaikki kiinni ja meni vikatilaan niin vikakoodien luvulla olisi selvinnyt mikä tämän on aiheuttanut.
Lähinnä jos hukkaportin kello jumittaa auki niin silloin ei paineet nousis mutta akkukenkien irroitus ei mielestäni tämmöistä vikaa korjaa. Bypass jos on rikki niin pitäs kaasusta löysätessä sakata --> täräyttää konetta tai sitten vain suhisee pirusti kiihdytettäessä. Sen periaate kun on auki tai kiinni :)
Paras veto olisi kyllä minusta tarkistaa tuo N75 --> uusi venttiili. Uusi maksoi itsellä marmorilta 75€ että vähän kalliilta tuntui mutta korjasi ongelman :)
Lähinnä jos hukkaportin kello jumittaa auki niin silloin ei paineet nousis mutta akkukenkien irroitus ei mielestäni tämmöistä vikaa korjaa. Bypass jos on rikki niin pitäs kaasusta löysätessä sakata --> täräyttää konetta tai sitten vain suhisee pirusti kiihdytettäessä. Sen periaate kun on auki tai kiinni :)
Paras veto olisi kyllä minusta tarkistaa tuo N75 --> uusi venttiili. Uusi maksoi itsellä marmorilta 75€ että vähän kalliilta tuntui mutta korjasi ongelman :)
Nyt kun mainitsit asiasta niin mielestäni kone heilahti vähän aina kun kaasutin liikennevaloissa, mutta ei kyllä tärähtänyt tai suhissut kiihdyttäessä.
Tarkoitin akunkengän irroittamisella limp-modesta poistumista.
Veikkasin itsekin n75-venttiiliä. Oisko vaan jotain likaa tai jotain kun äsken toimi taas.
Tarkoitin akunkengän irroittamisella limp-modesta poistumista.
Veikkasin itsekin n75-venttiiliä. Oisko vaan jotain likaa tai jotain kun äsken toimi taas.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa