Alunperin keväällä 2009 ostamani Pasuuna, joka oli sitten saman vuoden syksystä lähtien lähes vuoden ex-vaimon käytössä, kunnes päätyi takaisin minulle kesällä 2010.


Passat Variant GL 2.0 16V -95
Tekniikka: 2-litrainen, 16-venttiilinen ABF-moottori
Sisusta: vakio (toistaiseksi)
Alusta: vakio (toistaiseksi)
Renkaat: kesä 225/45-17 Cartec 17x7,5” aluvanteilla, talvi 195/50-15 aluvanteilla, toiset kesärenkaat 205/60-15 aluvanteilla
Äänentoisto: asennusta odottamassa JVC KD-R701 -soitin ja Rainbow SAX 265.20 2-tie erillissarja. Diskanteille tehty peilikolmioihin maalausta vailla valmiit asennuspaikat, midbassot ja jakosuotimet tulevat etuoviin. Myöhemmin tulossa myös erillisvahvistin ja subbari.
Viimeisen vuoden kuluessa tehdyt huollot ja remontit
Uusitut osat:
-pakoputken keski- ja takapönttö
-raitisilmasuodatin
-polttoainesuodatin
-moottori- ja vaihteistoöljyt, öljynsuodatin
-sytytystulpat
-öljynpaineanturi
-virtalukon pohja
-takaluukun kaasujouset
-jakohihna+ kiristäjä
-takapyörän laakerit, abs-tunnistinkehät, jarrulevyt ja -palat
-jarrunesteet
-jäähdytinnesteet
-oikean takaoven stopparirauta
-siistit ovipeilit hapettuneiden tilalle
Korjattu/ kunnostettu:
-jarruputket suojattu öljyämällä
-paneelimallinen vapaavirtaussuodatin puhdistettu
-syylärin ja vesipumpun juuren jäähdytysnestevuodot paikattu jäähdyttimenkorjausaineella (katotaan nyt kauanko tuo korjaus kestää)
-askarreltu uusi vesiletku murtuneen tilalle
Lähiaikoina tehtävät hommat:
-alustasarjan asennus (kiinteästi madaltavat jouset, kaasuiskarit)
-etujarrulevyt, -palat, -letkut
-takajarrupalat
-oikea käsijarruvaijeri
-uusien sumuvalojen asennus
-tummien etulokarin vilkkujen asennus
-takaovien ja takakaarten ruostevaurioiden korjaaminen ja maalaus
Pidemmän tähtäimen suunnitelmat:
-ilmastoinnin asennus (osat hankittuna)
-sähkölasien asennus (osa kamppeista löytyy jo, osa vielä hankintalistalla)
-tummat/punaiset takavalot (tehdään normaaleista)
Ja sitten tämä tuore hankinta:


Golf CL 1.3 -90
Tekniikka: 1.3-litrainen ruisku
Sisusta: vakio
Alusta: vakio
Renkaat: kesä 185/60-14 Melber 6x14” aluvanteilla, talvi 175/65-14 peltivanteilla
”Kolvi” kulkeutui minulle perintönä serkkupojalta, maksoi hakemisen vaivan. :) En ole vielä ehtinyt sen kummemmin miettiä mitä sen kanssa tekis, leimaa on jäljellä lokakuun lopulle saakka, joten ajellaan nyt siihen asti ja mietitään sen jälkeen.
Plussat:
-kahdet hyvät renkaat, joista toiset aluvanteilla
-viime talvena uusittu akku
-hyvässä iskussa oleva alusta
-uudehko tuulilasi
-Sonyn 6x9” kaiuttimet hattuhyllyllä
Miinukset:
-kannentiiviste vuotaa, jonka seurauksena moottori ulkopuolelta öljyinen
-jostakin tulee sateella vettä kuskin puolelle lattialle
-ilmeisesti murrosnivel pitää ääntä
-maalipinta haalistunut, jonkin verran kukkaa siellä täällä
Tuolla tekniikallahan vehje lähtee kuin täi tervasta, toisin sanoen ei mihinkään. Ja kun koneella on ajettukin reilut 340 tkm, niin ei sitä viitti alkaa enää laittamaankaan. Eli tekniikan vaihto tähän tulisi kyseeseen jos päädyn pitämään tämän itelläni. Koppa on sen verran asiallisessa kunnossa että vähän sitä kiinnostais alkaa laittamaan. Mutta tällä hetkellä ei ole tallipaikkaa, joten riippuu vähän siitäkin, löytyykö sellainen lähiaikoina. Kiire tuon laitteen kanssa ei ole, kun tosiaan ilmaiseksi sain niin tuumaillaan nyt rauhassa että mitä sen kanssa lopulta tehdään...
Loppuun vielä linkkejä yhteiskuviin Volkkareista:
Volkkarit sivusta
...takaa
edestä...
etuviistosta
ja toiselta puolelta