climatronic häikkää

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

climatronic häikkää

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 14.2.2011 9:03

jaahas. Nyt on pari viikkoa sitten alkanut auton lämmitysjärjestelmä hieman takkuamaan. Lämmintä ei tahdo oikeen tulla het starttaamisen jälkeen, vaikka eberi on käyttäny koneen lämpyseks jo vaan tommosen parinkymmenen kilsan ajon jälkeen vasta tulee ees normaali huoneilmalämpö. Vaikka puhaltimen laittaa täysille, ja lämmöt maxille, ei mitään muutosta puhalluksessa eikä lämmön säädössä tapahdu. En muista onko tuo lämpötila-anturi kurnuttanut nyt talvikaudella samalla tavalla kun yleensä kesällä, eikä niitä kanavien läppien BONK ääniä ole kuulunut myöskään. Jollain alipainehässäkälläkö nuo läpät liikkuu? Kun tosta pihasta porhaltaa motarille niin tuntuu että auto vaan viilenee sisältä, eli tulisi raitista ilmaa jostain ohi.

On ihan päivästä kiinni, ei mitenkääön lämpötilasta että pelaako vai ei. Mistähän osaisi vikaa alkaa etsimään mokomasta, pitänee putsata se lämpötila-anturi siit ritilän takaa, onko jotain muuta huoltokohteita mihin pitäisi kajota parantumisen toivossa?

Ja vuosmallihan on 2004

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 14.2.2011 13:18

Kaverille ainakin tehtiin noille läpille "perus-säätö" ihan VAG comilla.. Siinä oli muistaakseni ongelma semmoinen, että puhallin pummpasi eestaas. Rupesi futaamaan tuolla säädöllä.

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 14.2.2011 17:43

Perussäädön saa tehtyä myös näin: virrat pois, ECON ja sisäilmankiertonapit pohjaan, virrat päälle ja napit pohjassa ainakin pari sekuntia. Se kun onnistuu niin pitäisi ruveta climan näytössä kaikki segmentit vilkkumaan ja ajelemaan läppämoottoreita edestakaisin. Kun se on nuo tehnyt se palaa normaaliin tilaan.

Tässäpä vielä linkki ohjeisiin http://pics.tdiclub.com/data/517/Climatronic_Self_Diagnostics.pdf

Jos tuo perussäätö onnistu, niin tuossa on ohjeet vikakoodien lukuun suoraan climatronicilta josta voisi selvitä että mikä mättää.

ps. näin ainakin 3B:ssä

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 15.2.2011 21:20

Ohjeet oli hyfät, kiitos niistä, vikakoodit sain näkyviin, ja nollattua. (ekana näky joko 256 tai 25b, 04FA, 04F8, 04F7, 0318) No sitten tuota herkistelytestiä tekemään, hetken surruutteli ja humisi, sitten jämähtää tohon 04FA herjaan, eikä anna sitäkään enää nollata.

Mitäs seuraavaks aletana purkamaan :D Voihan noi toki pakkasestakin johtua, mutta empä saa autoa sisällekään tässä ihan toviin että sais rauhassa sulaa. Vois hyvinkin johtua jostain hyhmästä tuolla välissä...

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 15.2.2011 21:28

04FA on sisäkierron läpän vikakoodi, eli todennäköisesti hanskalokeron takaa puhaltimen moottorin läheisyydestä löytyy 3BG:ssäkin ko. läppä moottoreineen.

Z1ppo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 24.6.2009 12:38

ViestiKirjoittaja Z1ppo » 15.2.2011 23:18

Rupesikos se nyt työntämään lämmintä sisälle?
Tuo sisäilmankierron flappimoottorin ei pitäisi kyllä enää siihen vaikuttaa. Alunperinhän tuolla oli näköjään kaikista puhalluksen säätöön tarvittavista flappimoottoreista vikakoodit, kuten lämpötilansäätö, joten en ihmettele jos ei oikein ole toiminut :)

Mima
-
Viestit: 74
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

ViestiKirjoittaja Mima » 16.2.2011 18:38

Nouseeko autossa lämmöt normaalisti puoleen väliin ja pysyykö ajossa paikoillaan? Oisko termari mahollisesti entinen...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 16.2.2011 20:12

lämmöt nousee normaalist, ja ei seilaa yhtään. Kyl se lämpiää sisältäkin, mutta hitaammin ku normaalisti, eli ei puhalla niin kuumaa jostain syystä. Sisäkennon letkut on vitun kuumat kädellä koittaessa tosta lasin kohdalta, ettei se kyllä vesikierrossa vika voi olla...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 17.9.2011 13:29

Samaa herjaa edelleen mitä viimetalvenakin, nyt sentään muistin alkaa etsimään häikkää ennen pakkasia. Otin hanskalokeron veks ja kaikki noista näkyvistä vivuista liikkuu ku ajelee ton ohjelman läpi, mutta taasen antaa 25b koodin mihin pysähtyy.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.9.2011 13:46

Kokeiles vähän miten puhalluslämpö vaihtelee puhallusvoimakkuuden mukaan. Helposti kielii vesikanaviltaan tukkeutuneesta lämppärinkennosta jos pienellä puhalluksella tulee kuumaa, mutta isommalla nopeudella viilenee puhallus. Itsellä just uusimmassa autossa projekti kennon vesitilojen putsauksen kanssa, edellinen omistaja sekoittanut vähän vääriä jäähdytysnesteitä keskenään ja kenno oli melkein täysin tukossa. Uusi ei paljoa maksa, mutta vaihtotyö on melkoinen.

Jos joku tietää hyvä myrkyn, millä ton ruskeen tatinan saa kokonaan pois jäähdytysjärjestelmästä, niin vinkkejä otetaan vastaan.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 18.9.2011 8:55

ongelma on se että paikoillaan lämpiää mutta ajossa ei, eli joku läppä ei käänny että kennolta ois kierto kunnolla sisälle. Ja ne joidenkin läppien Bonk äänet ei kuulu vieläkään, mitkä monien muiden vastaavissa tuntuu kuuluvan :( Tahtoo Bonk ääniä omaankin autoon!!!

laimeella sitruunahapolla ja jonkin sortin etikkaseoksella työn puolesta CNC koneiden kiertoja ollaan putsattu. Toimii, mutta voi tosin irroittaa isompanakin kökkönä tuota likaa, mikä taasen tukkii pienen kanavan tehokkaasti, jos 2 ryyniä osuu reiän suulle samaan aikaan.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 17.10.2014 7:49

Passat 3BG, climatronic ja Eberi. Irroitin radion ja laitoin mukavuusvilkun. Asennuksen jälkeen Climatronicin näytöllä on pysyvästi HE-merkki päällä, ikään kuin Eberi olisi käytössä vaikkei ole. Käytn akunnavan irti muttei auttanut. Kaikki toimii ok pl. tuo valo, jota ei pitäisi olla.

Mikä sytyttää tuon HE-valon climatroniciin?

tuner1
-
Viestit: 80
Liittynyt: 2.7.2004 11:54

ViestiKirjoittaja tuner1 » 17.10.2014 12:27

En tiedä mistä tuo voisi johtua, mutta voisit mitata, että tuleeko climatronicin nastaan d1 12v. Laitteen pitäisi toimia niin että ko. nastaan tulee virta eberiltä ja näyttöön tulee HE. Jos johtoon tulee jatkuva jännite, täytyy koittaa etsiä, että miksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa