020 vaihteisto rohisee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jorgg@
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.9.2008 21:24

020 vaihteisto rohisee

ViestiKirjoittaja jorgg@ » 5.9.2011 21:08

Mikähän mahtaa olla ku Rohisee ja sorvaa laatikko kaikilla vaihteilla eikä pykälä mene sisään. Kun laittaa auton käyntiin vapaalla, kytkimen pohjaan, vaihteen kepistä, nostaa kytkimen niin rohisee ja paukkuu. Tämän jälkeen ku painaa kytkimen pohjaan niin edelleen jatkuu rohina, hieman pienemmällä metelillä...

Säätää oon yrittäny kepin juuresta nylon mutikkaa kääntelemällä, ei vaikutusta. Myös laatikon päästä tankoja rukaamalla ja sieltä vaihteen laittaen sisään, ei vaikutusta asiaan.
Auto siis AAZ 3golf...

Jorkka

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 6.9.2011 17:40

Katoppa nyt ensin pyöriikö jompikumpi vetoakseli/sisäpää kun vahde päällä käyttää. Itsellä kyseistä vikaa aiheutti epäehjääntynyt vetonivel.

Mutta jos ei tosiaan mene pykälät ollenkaan päälle niin ootko kokeillu laittaa eka vaihdetta ja sitte yrittää käynnistää? Eli irroittaako kytkin kunnolla?

jorgg@
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.9.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jorgg@ » 6.9.2011 20:57

Tuotapa en ole kokeillutkaan, täytyy käydä katsoo miltä näyttää ku starttaa.

Tänään työntelin vaihde päällä ainakin sitä...

Edit: ei pyöriny kumpikaan vetonivel!
Ja kun käynnisti ykkönen silmässä niin sellainen erikoinen sivuääni kuuluu,ei kuitenkaan sorvaus ääntä ja auto ei liikahdakkaan...Tarpeeksi sekavaako?? heh

Ja jotta johtaisin vielä enemmän harhaan niin korjaan tuota ekaa viestiä sen verran että vaihteet kyllä menee kepin että laatikon päästä paikoilleen, mutta sorvaavat joka ikinen kunnes nostaa kytkimen ylös...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.9.2011 0:01

Villiveikkaus. Perästä niitit irti ja laatikko paskana. Laske öljyt pois ja katso mitä tulee mukana. Muistaakseni proppuun tarvii 17mm kuusiokoloavaimen. Ja katso tuleeko tarpeeksi öljyä ulos vai onko laatikko kuiva.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 7.9.2011 17:16

Kokeile viel semmonen että vaihde päällä käyntiin ja katsot siitä kytkinkopasta olevasta reiästä pyöriikö kytkinakseli. Jos akseli ei pyöri on vika kytkimessä mutta jos pyörii niin vika laatikossa. Jotenkin viitais kytkinvikaan kun kerran ääni kuulu kytkimen molemmissa asennoissa.

jorgg@
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.9.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jorgg@ » 7.9.2011 18:54

Diesilisti, oikeessa olit!! Kytkinakselo ei pyöri vaihteen ollessa päällä.
Ja taas tuli todettua, köyhän ei halpaa kannata ostaa. Halpis neli lapanen sintteri kyseessä. Oisko tuosta boorit menny tai palat kyrähtäny niinku tuossa viereisessä topicissa uumoillaan?? no sen näkee ku pääsen purkaa tuon.

Mitäs levyä raati suosittelee, Sachssi? Silmällä pitäen että pitoa pitäisi olla 150-200hp +300nm tietämille taattu...

Asetelmaksi tuo 883082 999739
Ja levyksi 881861 999707....Onko tää muuten vakiolevy?

Näyttäis olevan tuolla ale kampanja sachsista http://www.race.fi/fi/catalog/cat-trans ... _0_10.html

Ja kataloogi http://www.race.fi/fi/data/sachs/Sachs_ ... ue2010.pdf

jorgg@
-
Viestit: 24
Liittynyt: 21.9.2008 21:24

ViestiKirjoittaja jorgg@ » 11.9.2011 20:29

Tänään löin lihoiksi, vika oli että kytkinlevyn booritus oli hävinny!! Yleistäkin???

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 11.9.2011 21:56

En tiedä onko mahdollista mutta jos ois asennettu isommalle kytkinakselille oleva levy pienemmän kytkinakselin omaavaan laatikkoon?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 96 vierailijaa