Auto on 1996 Golf 3 1.8i ja moottorikoodi ADZ 66kW
Pysähdyin tänään bensa-asemalle ottamaan tankkia täyteen pitkän ajorupeaman päälle ja kun hyppäsin takaisin autoon niin eihän se käynnistynyt. Pyöritti kyllä iloisesti mutta ei edes luvannut.
Olin vasta tehny tuohon autoon isohkon rempan (moottorin kannatinkumit ja venttiilikopan tiivistettä yms eli konetilan puolella on ollut ohjelmaa). Kävin siinä sitte läpi kaikki johtoliitokset konehuoneesta ja releet/sulakkeet ja autohan käynnistyi normaalisti kenties 5-10min odottelun jälkeen.
Ajoin parin kilsan päähän kodin parkkiin ja kokeilin mielenkiinnosta käynnistää heti sammutuksen jälkeen, taas vain sahaa eikä edes lupaa. Jäähdytysnesteen varoitusvalo vilkkui startin aikana.
Nyt tätä kirjoittaessa pyörähti mieleen että ehkä pari starttia ennen tuota ensimmäistä pimenemistä käynnistyminen on ollut hieman empivämpää siltä osin että normaalistihan tuo golffi rojahtaa heti päälle tuhannen kierroksen ku avainta hipasee oli kylmä tai kuuma ja siitä nätisti tyhjäkäynnille. Parina kertana startannu rykien n 500 kierroksella ja siitä normaalia tyhjää käymään alle sekunnissa.
Nyt kaipaisin kipeästi ideita mitä kaikkea tällä kertaa voisi lähteä arpomaan. Tuo jäähdytysnesteen varoitusvalon vilkkuminen voisi kertoa jotain? En tosin ole aikasemmin joutunu pitkää starttia vetämään joten en tiedä tosiaan kuuluisiko sen vilkkua.
Löytyiskö joku oulun alueelta kaapelin kanssa vikakoodeja lukemaan? Ei tarvi ilmaseksi tulla ja voin järkätä kyytiä jos saan volkkarin tulille :p
Golf III ja käynnistymisvaikeuksia kuumana
Valvoja: ffp jäsenet
Puolapaketissa näyttäisi olevan yksi halkeama. Koitin hämärässä katella eikä siellä tai jakajan tienoilla näkynyt hukkakipinöitä.
Taidampa silti ottaa varuiksi uuden puolan+sytkäyksikkö paketin motonetistä. Virtalukon pohja on myös aivan sohlo, joku millin kääntäminen virta-avaimesta sammutusasennon suuntaan riittää sammuttamiseen. Hieman epäilen tuon virtalukon pohjan osuutta asiaan. Jos vielä tuo vika iskee päälle niin koitan kattoa tuleeko kipinää/bensaa.
Täällä oulussa mulla ei tosin ole työkaluja tai paikkaa tuon pohjan oikeaoppiseen vaihtamiseen mutta ainahan tuosta voi tehdä autovarkaan unelman pariksi päiväksi eli jättää vanhan pohjan ja lukon paikoilleen ja törkätä uusi pohja johtojen päähän roikkumaan :)
Kone käy muuten aivan loistavasti ja vedot on tallessa, silllon ku starttaa niin aina räyhähtää tulille ku palmun alta ja kulkee hienosti. Vika päällä aivan sama miten kauan sahaat.
Taidampa silti ottaa varuiksi uuden puolan+sytkäyksikkö paketin motonetistä. Virtalukon pohja on myös aivan sohlo, joku millin kääntäminen virta-avaimesta sammutusasennon suuntaan riittää sammuttamiseen. Hieman epäilen tuon virtalukon pohjan osuutta asiaan. Jos vielä tuo vika iskee päälle niin koitan kattoa tuleeko kipinää/bensaa.
Täällä oulussa mulla ei tosin ole työkaluja tai paikkaa tuon pohjan oikeaoppiseen vaihtamiseen mutta ainahan tuosta voi tehdä autovarkaan unelman pariksi päiväksi eli jättää vanhan pohjan ja lukon paikoilleen ja törkätä uusi pohja johtojen päähän roikkumaan :)
Kone käy muuten aivan loistavasti ja vedot on tallessa, silllon ku starttaa niin aina räyhähtää tulille ku palmun alta ja kulkee hienosti. Vika päällä aivan sama miten kauan sahaat.
Irtoais varmasti mutta kaveripiiristä puuttuu henkilö jolla olis laitteet ja huolloissa oli aika täyttä ettei ihan lähipäiville tuntunut onnistuvan. Auto tosiaan toimii aivan loistavasti kunhan vain kerran sen käyntiin saa. Pitkään sahaaminen ei auta mitään mutta lyhyet alle sekunnin starttaukset on tie onneen.
Ja huomasin tuossa että starttaa se kuumanaki kun sattuu vain syttymään, ei välttämättä olekkaan väliä siitä onko kylmä vai kuuma kone. Haisee kyllä kovasti virtalukon pohjalta tämä homma.
Ja huomasin tuossa että starttaa se kuumanaki kun sattuu vain syttymään, ei välttämättä olekkaan väliä siitä onko kylmä vai kuuma kone. Haisee kyllä kovasti virtalukon pohjalta tämä homma.
Noh, nyt tiedetään että syyllinen ei ole virtalukon pohja tai puolapaketti. Mutta orkkis puolapaketti oli niin kurjassa kunnossa (varsinki siltä sivulta jonne ei normaalisti näe, halkeamia ja pullistumista) ettei harmita kyllä tippaakaan että se tuli vaihdettua. Taatusti olis jättänyt tielle joskus.
Perhana ku löytys joku jolta sais kaapelia lainaan. Jääkö tämmösistä vikamuistiin jotain jos on jäädäkseen vai pitäskö sitä päästä katsomaan sillon ku vika on ns päällä?
EDIT:
Tuhat kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa joten tässä aika monta tuhatta sanaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=pCvSH-q5dQo
Perhana ku löytys joku jolta sais kaapelia lainaan. Jääkö tämmösistä vikamuistiin jotain jos on jäädäkseen vai pitäskö sitä päästä katsomaan sillon ku vika on ns päällä?
EDIT:
Tuhat kuvaa kertoo enemmän kuin tuhat sanaa joten tässä aika monta tuhatta sanaa :)
http://www.youtube.com/watch?v=pCvSH-q5dQo
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa