Nyt pitäisi saada hyvä alustasarja Ventoon siksi aikaa, kun huollan nykyiset tolpat, eli talven ajaksi. Ongelmana vaan on, että 60/40-sarjoja ei pienemmillä yläjousilautasilla (siis 9/94 eteenpäin) ole olemassa. 40/40 tms. sarjoja löytyy jo jonkin verran. Ehkä voisin vaihtaa vanhan mallin hilut eteen, mutta mennään nyt ajatustasolla uudemman mallin hilppeillä.
Huomasin myös että 60/40-alustoja löytyy 5-pulttisille "plusfahrwerk" -alustoille. Nopeasti tuli mieleen, että nämä vr6 ja gti:n etutolpat kävisivät myös uudemmalle perus 4-pulttiselle alustalle, joka eroaa kuitenkin jonkin verran tuosta 5-pulttisesta. Molemmissa on mun mielestä samanlainen iskari ja jousen 60mm yläpää. Onko näin, käyvätkö nämä ristiin?
Tai sitten ostan vaan toiset coilit ja olen elämääni tyytyväinen. Jostain syystä mieli tekisi kokeilla Bilsteinia, H&R:n cup kittiä tms. kiinteällä madalluksella. Talvella lienee jopa mukavampi, kuin rata-orientoitunut d2. =)
Mk3 alustasarjoista ja yhteensopivuudesta
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä sä mies sekoot :) Kyllähän noita 60/40mm tiputtavia sarjoja on maailma täys ihan kummalla tahansa jousen yläpäällä?
juurikin itsellä ventossa tuollainen -60/40mm ja eritoten tilasin vielä uudemmalla jousen yläpäällä jotta sain samalla vaihdettua iskarin yläpään laakerit uudempaan ( kestävämpään ) malliin.
Ebay auki ja silmä käteen.......
juurikin itsellä ventossa tuollainen -60/40mm ja eritoten tilasin vielä uudemmalla jousen yläpäällä jotta sain samalla vaihdettua iskarin yläpään laakerit uudempaan ( kestävämpään ) malliin.
Ebay auki ja silmä käteen.......
Kyllähän tässä ebaytä on kahlattu jo hetken aikaa, mutta esim. B10 Bilsteinit on isommalla yläpäällä, H&R:ltä löytyy uudempiin se 40mm versio, kuten Vogtlandiltakin...jne. KW:ltä löytyisi peräti yksi versio aiheesta. Jomit nyt vaan ei sattuneesta syystä kiinnosta... Golffin ja Venton peräpainot kun on vähän eri luokkaa. Tai sit ostan vaan kiltisti peruscoilit ja siirrän ne keväällä emännän autoon. Ja tässähän vielä puhutaan dieseleistä, eli etupaino olisi 980kg mukaan, joka tuo vähän lisää haastetta etsintään.
Hyviä vaihtoehtoja mä tässä haen ja niitä saa ehdottaa jos olen jotain jättänyt huomioimatta. En välttämättä aiheetonta kettuilua siitä, ettenkö ostaisi lähes kaikkea auto- ja pärrätarviketta Saksasta, Englannista, tai Jenkeistä, kuten viime vuosina on tullut tehtyä.
Hyviä vaihtoehtoja mä tässä haen ja niitä saa ehdottaa jos olen jotain jättänyt huomioimatta. En välttämättä aiheetonta kettuilua siitä, ettenkö ostaisi lähes kaikkea auto- ja pärrätarviketta Saksasta, Englannista, tai Jenkeistä, kuten viime vuosina on tullut tehtyä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”