Vikakoodi 00537 Golf IV 1.6 bensa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Vikakoodi 00537 Golf IV 1.6 bensa

ViestiKirjoittaja PLe » 31.8.2011 16:48

Nykii joskus ja tehon puutetta ilmenee, onko lambda vai ilmamäärämittarivika. Auttakaas oheisen suomennoksessa, mitä oikein pitää tehdä.

"Remove the Air Mass Meter (check the cam cover to inlet trunk breather hose for splits) and clean it thoroughly inside with carb cleaner until spotless. Re-fit the TB and run the engine up until hot. Turn off and enter Adaptation 10 and then group 00, save and clear. Then go into Basic Settings 04 and main group 098, run the TB adaptation and wait for 30 seconds. Exit basic Settings and Engine 01 and turn off the ignition for 30 seconds, turn the ignition back on and wait for a few seconds and then reset and see how it behaves."

Muitakin vianpoistamiseen liittyviä vinkkejä kaivataan.

Staga
-
Viestit: 8
Liittynyt: 13.4.2011 20:46

tuolta vähän ehkä selvemmät ohjeet

ViestiKirjoittaja Staga » 31.8.2011 17:04

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00537

itse veikkaisin suoraan, että lambda vaihtoon. mutta muista ettet mene ostamaan mitään motonetin lambdaa tai saat olla 2 vko päästä vaihtamassa taas (kokemusta on)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 31.8.2011 17:53

Offtopic: Itellä kesti motonetin lambda tasan yhden päivän, (100km).. Tuplahinta Fixuksen Boschilaisesta, mutta toimii sentään

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 31.8.2011 22:22

Nyt tuli vuorostaan vikakoodi 00513, mitäs nyt tehdään??

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 1.9.2011 8:07

Kaverin 1.6 Passatti oli aikanaan laiska kuin lehmä sateella. Vikana oli moottorin käyntinopeusanturi, mikä antoi oikeansuuntaista mutta väärää tietoa niin koko auto oli tavallista mopommassa kunnossa.

vikakoodisi kertonee hieman samaa:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513

Jos sinulla on jokin OBD lukija, voitko seurata measuring blocksista mitä kone antaa arvoiksi esimerkiksi juuri moottorin käyntinopeuden suhteen?

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 1.9.2011 21:58

VAG-COM käytössä, ohjeita vian tulkitsemiseksi tarvitaan. Pelkkiä vikakoodeja luettu, muuten ohjemaa en ole ropeloinut.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 7.11.2011 8:55

Pitkään on taas pelannut hyvin, mutta taas oireilee. Veto loppuu kuin nykäyksellä ja vikakoodi tulee voimaan. Koodin poisto ja matka jatkuu taas jonkin aikaa hyvin. Voiko lambdavika tulla noin voimaan ? Mystistä... Vikatilassa moottori "pätkyttää" ja putkessa paukkuu !

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 8.11.2011 13:05

G28-anturi vaihdettu, toimii jälleen moitteettomasti. Ei tee enää kerrannaisena lambda-vikakoodia.

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

ViestiKirjoittaja PLe » 26.11.2015 17:48

Taas on tulut tämä paha nykimisongelma. Tulpat vaihdettu, ei mitään muutosta??.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa