BWA Nokkien välinen ketju. (2.0TFSI) Takuuseen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

BWA Nokkien välinen ketju. (2.0TFSI) Takuuseen?

ViestiKirjoittaja Niemine » 23.8.2011 10:13

Nokkien välinen ketju alkanut tyhjäkäynnillä ääntämään, kylmänä juurikaan erota tuota mutta kun kone on lämmin niin aikamoista ääntä pitää.
Eli autolla on ajettu 100thkm. ja ikää 5v. Voisiko tuota saada takuuseen? Huoltokirja on täydellinen ja olen toinen omistaja.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 23.8.2011 12:15

Ei voi. VW/Audi takuu 2vuotta.

Goodwilliä tai myyjän vastaantuloa voi olla mahdollista vähän saada, riippuen tietysti mistä olet auton ostanut.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 23.8.2011 21:08

Ei muuta kuin kysymään, mahdollisuuksia pitäisi olla jos olet huollattanut säntillisesti ja parastahan olisi että aina samassa paikassa. Kilometritkin on hyvin kohtuulliset. Asiallisella asenteella kun menee niin homma sujuu parhaiten.

JMP
-
Viestit: 214
Liittynyt: 24.7.2003 18:48

ViestiKirjoittaja JMP » 24.8.2011 13:38

Onko voitelussa ollut jossain vaiheessa puutteita? Mietin vaan ettei taida BWA moottorissa olla kovin yleinen vika?

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 24.8.2011 20:22

Ei ole voitelussa ollut mitään vikaa, öljyn kulutuskin 20thkm on ollut 6-7 desiä.

Käväisin paikallisessa merkkihuollossa ja katsoi koodit, ei ollut mitään vikaa.
Ainoastaan kaasuläpän sopeutus oli pielessä.
Äänestä asentaja sanoi että joissakin on kovempi käyntiääni ja toisissa hiljaisempi.
Se vaivaa itseäni että kylmällä koneella käy siistimmin kuin lämpimänä!
Eikös sen pitäisi näissä olla juuri toisinpäin?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 24.8.2011 22:11

Kiristin toimii öljynpaineella, kylmänä tyhjäkäynnin ö-paineet on korkeammalla kuin kuumana kun viskositeetti muuttuu. Loppuuko ropina kun kierroksia hieman nostaa?

Niemine
-
Viestit: 17
Liittynyt: 6.6.2009 13:31

ViestiKirjoittaja Niemine » 3.9.2011 12:42

Kyllä n.2000rpm ylös päin.

_Pepe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.5.2010 11:44

ViestiKirjoittaja _Pepe_ » 12.6.2012 20:24

Ootko saanut vian selville? Omassa autossa sama juttu että kylmänä käy nätisti ja kuumana kuullostaisi että tuo ketju rallattaisi ja autolla ajettu 132000.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 19.7.2012 15:01

Kyllähän se tuntuisi joo pitävän äänekkäämpää käytöstä kun kone on lämmin vs. kylmä.
Tutut VAG asentajat ovat sanoneet olevan täysin normaalia.
Omallani ikää 4 vuotta / 65tkm.
Tosin jakohihnakin tuli jo vaihdettua, koska jostain rullasta? tuli vikisevää ääntä kylmänä...
vaikka vaihtovälihän pitäisi olla huomattavasti pidempi.

- Better Safe Than Sorry!

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 19.7.2012 17:17

Millaisilla öljynvaihtoväleillä aloittaja on mennyt ja onko tietoa aikaisemmasta? Ei taida LL:lla hommat toimia kunnolla.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.7.2012 22:06

Ei taida olla sen paremmin kestävä muillakaan öljyillä, paskoja mitä paskoja vagin ketjut.

_Pepe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.5.2010 11:44

ViestiKirjoittaja _Pepe_ » 21.7.2012 13:00

Siinä olisi linkki mistä omasta mielestä on ainaskin hyöty jonkkun verran, että ens viikolla autoon ketjun ja kiristimen vaihto ja omassa samanlaista meteliä pitää kuin tossa videolla siinä taittaa olla lääke sairauteen :)

http://www.youtube.com/watch?v=s60DglXiGkw

Sound of the engine in my GTI before and after chain and chain tensioner replacement.
First 5 seconds - before, another 5 seconds is after replacement.

_Pepe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.5.2010 11:44

ViestiKirjoittaja _Pepe_ » 24.7.2012 19:50

Nonnii poijaat ny olisi ketju ja kiristin vaihdettu ei voi muuta kuin hymyillä :) koneesta ei kuulu enään minkäänlaista dieselmäistä ääntä/rallatusta.

_Pepe_
-
Viestit: 8
Liittynyt: 8.5.2010 11:44

ViestiKirjoittaja _Pepe_ » 24.7.2012 19:50

Nonnii poijaat ny olisi ketju ja kiristin vaihdettu ei voi muuta kuin hymyillä :) koneesta ei kuulu enään minkäänlaista dieselmäistä ääntä/rallatusta.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 25.7.2012 1:40

Öljy ei ole ongelma, eikä varsinaisesti ketjukaan. Pitkä öljynvaihtoväli, suuret lämpötilavaihtelut ja lyhyet ajosyklit sen sijaan vaikuttaa enemmän.

Draidy
-
Viestit: 15
Liittynyt: 25.7.2012 11:26

ViestiKirjoittaja Draidy » 26.7.2012 9:49

Tässä teillekkin nyt kun kaupanalalle olen niin olen jo hieman oppinut näitä lakeja. Suomessa ei ole sellaista lakia että takuu pitäisi olla ja sitä ei olla määritelty kuinka pitkä se on. Valmistaja voi luvata itse jollekki tuotteelleen takuun, yleensä 1-2v.

Mutta valmistajilla/myyjillä on aina VIRHEVASTUU, eli esim jos tv:n oletetaan kestävän 5v ja se kosahtaa aiemmin... On silloin myyjällä vastuu antaa uusi tai korjata vanha, jos asiakas lähtee ottamaan yhteyttä kuluttajasuojalakiin. Luonnollisesti itseaiheutettuja ei joudu kukaan korvaamaan, muttaa tuotteen valmistusvian kyllä.

Sinuna soittaisin kuluttajasuojalakiin ja kysyisit asiasta tai sitten maahantuojalta sen jälkeen.
Olettaisin että 100tkm kohdalla ei pitäisi ketju mennä, varsinkin kun niitä kehutaan siitä, ettei joudu jakopäätä vaihtelemaan.

Ei muuta kun onnea yritykseen! En tiedä paljo on oletettu kestävyys kuluttajasuojalain mukaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa