IL3:n Golf mkIV

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

IL3:n Golf mkIV

ViestiKirjoittaja IL3 » 15.8.2011 19:30

IL3:n Volkswagen Golf IV

(Klikkaa nähdäksesi isompana)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Näissä kuvissa ekat muutokset tehtynä


Moottori: 1.6 16V AUS
Vuosimalli: 2001
Väri: Musta
Varustelutaso: Trendline

TEHDYT MUUTOKSET

Kori:
-Mallimerkintätekstit poistettu
-Musta etumerkki
-Musta takamerkki
-Depon modatut mustapohjaiset linssiumpiot*
-Xenonit (6000k)*
-LED-parkit*
-Mustapohjaiset LED-sivuvilkut
-LED-rekisterikilven valot
-V6 etuhelma
-VW Sharanin lyhyt antenni *
-FINnittömät rekisterikilvet *

Sisusta:
-Musta taustapeili *
-Kaikki valot vaihdettu LED-mallisiin
-Pioneer DEH-4800MP vaihdettu vanhan (orkkis?) Blaupunktin tilalle

Alusta:
-Raceland korkeussäädettävä alustasarja*
-FK:n etukallistuksenvakaaja*
-Säädettävät etukallistuksenvakaajan pystytangot*
-Seriff pohjapanssari*


TULOSSA:
-Vanteet (koossa 18x8,5 ja 18x10), ehdotuksia saa heittää!

* = Ei vielä kuvissa

SELOSTUS:
Golf tuli haettua kesän 2011 puolenvälin tienoilla Volkswagen liikkeestä Raumalta
ja mittarissa oli tuolloin 103000km. 4.5.2012 meni 133 000 rikki.

Suunnitelmissa on tehdä pientä ulkonäöllistä ehostusta oman maun mukaan, mutta vinkkejä ja ehdotuksia otetaan myös avosylin vastaan ;)

Pohjustukseksi tosiaan vielä sen verran, että auto toimii ja toivottavasti tulee jatkossakin toimimaan
ympärivuotisessa ja päivittäisessä käytössä. Tämä on ensimmäinen autoni, jota en aio pitää vakiona
(vasta 2. autoni kokonaisuudessaan) ja kaikki mitä siis tälle teen, teen ensimmäistä kertaa, ilman aikaisempaa kokemusta.
Tarkoitus olisi jalostaa hillitysti ja harkiten, mutta alkuperää kunnioittaen. Lambo-ovet, Evo-spoikka ja pulkka-skuuppi tilauksessa jo

Myöskään taitoa, työkaluja eikä tiloja pahemmin löydy, joten jo pelkästään renkaan vaihtoa varten joudun ajamaan pois kodin lähettyviltä, jotta pääsisin tarpeeksi tasaiselle alustalle :) Katoksen alle jos haluan, pitää suunnistaa jonkin kauppakeskuksen parkkihalliin ja kuivasta ja valoisasta työympäristöstä vastaa täysin Suomen luonto ja sen oikukkaat sääolot. Eli näillä mennään ja koitetaan selvitä ja tehdä puitteiden ja mahdollisuuksien mukaan.

Toivon siis hieman kärsivällisyyttä jos kyselen asioista, jotka ovat teille jo "peruskauraa".
Kaikki apu, ohjeet ja vinkit on tervetulleita ja kritiikkiä saa myös jakaa.

--Siirryin nopokemonshit.com foorumille ja jatkan siellä auton suhteen.--
Viimeksi muokannut IL3, 23.10.2012 14:08. Yhteensä muokattu 23 kertaa.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 21.8.2011 20:39

Tässä kuvia autosta muutamia päiviä ostohetkestä.

(Klikkaa nähdäksesi isompana)
KuvaKuvaKuvaKuva
KuvaKuvaKuva
Viimeksi muokannut IL3, 13.12.2011 22:10. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 21.8.2011 21:12

Mistähän tohon rekisterikilpeen löytää noille ruuveille semmoset valkoset suojakuoret?


Taitaa ihan varaosaliikkeestä tai katsastusasemalta löytyä.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 21.8.2011 21:51

Jos tulee tilattua uudet kilvet (oon FINnittömiä vähän suunnitellu), ni tuleeko mukana myös ruuvit ja mahdollisesti noi kuoret?

Joissain autoissa oon nähny myös valkosia ruuveja, mut kyl noilla kuorilla on silti asiallisemnat mun mielestä. Tosin mitäänhän noi tuskin maksaa, joten joka tapauksessa pitänee käydä hakemassa.

Sit vielä hyviä vinkkejä ton ruostevaluman ehkäisemiseksi? Eli jos ne uudet kilvet tulee hommattua, ni mitä vaatii, ettei ne pian näytä samalta ku nää tän hetkiset..

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 22.8.2011 18:36

Joskus ainakin sai kilpiä ilman kiinnitysreikiä jos arveluttaa ruuvien löytyminen...

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 22.8.2011 19:08

Joo lähinnä semmosta siistiä toteutusta haen, eli kunhan ei heti ruosteet hyppis silmille :)

Oiskohan jotain ainetta johon noi ruuvit kastais ennen kiinnilaittoa esim kuparitahna tai sikaflex, joka sit vähän sitois sitä ruosteen leviämistä?

Noh, eipä toi edes mikään murhe ole, kuhan turhia hifistelen :)

Seuraavaks pitäis vaihtaa kaikki jarrulevyt ja palat.
Ferodon palat kuulemma hyvät, eikä likaa, mut levyjen suhteen oon pähkäilly et meneeköhän tohon vakiota isompaa levyä, onko mitään järkeä laittaa esim. reikäsiä levyjä ja mites semmoset mustat levyt?

Auton tehottomuuden takia ei vakiota enempää jarrutehoa varmasti tarvitse, mutta ku kaikki vaihtoon menee ni jos pienellä lisäkustannuksella paremmat ja/tai hienommat saa, ni mikä jottei :D

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 23.8.2011 0:32

Auton varustelutason nimestä en ole varma?

Trendline
Sisältää sport penkit ja punamustat takavalot.

tuleeko mukana myös ruuvit ja mahdollisesti noi kuoret?

Ei tule.

Vauhko
-
Viestit: 14
Liittynyt: 5.4.2011 21:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vauhko » 23.8.2011 12:13

Millähän tekniikalla auto mahtaa olla, kun ei ole vielä tullut esille?

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 23.8.2011 13:44

Ihan vaan 1.6 16v kone kyseessä.
Oletin että tosta putkiston ulostulosta, nelipuolaisesta ratista ja korin värisistä listoista auton kauppakassiksi tunnistaisi :D

Tosin onhan jossain tehokkaammissa malleissa myös nelipuolainen ratti, mutta ne taitaakin olla monitoimiratteja?

E: päivitin moottorin ekaan viestiin.
Viimeksi muokannut IL3, 23.8.2011 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 23.8.2011 13:56

1,9TDI:ssä on näkyy ainakin 4-puolaista rattia. Eikä ole monitoimiratti.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 23.8.2011 21:38

Seuraavaks pitäis vaihtaa kaikki jarrulevyt ja palat.
Ferodon palat kuulemma hyvät, eikä likaa, mut levyjen suhteen oon pähkäilly et meneeköhän tohon vakiota isompaa levyä, onko mitään järkeä laittaa esim. reikäsiä levyjä ja mites semmoset mustat levyt?

Auton tehottomuuden takia ei vakiota enempää jarrutehoa varmasti tarvitse, mutta ku kaikki vaihtoon menee ni jos pienellä lisäkustannuksella paremmat ja/tai hienommat saa, ni mikä jottei :D


Oliskos tähän ehdotuksia/näkemyksiä?

Mitähän vakio palat ja levyt joka nurkkaan halvimmillaan kustantaa ja
onko huimaa eroa, jos vaikka etulevyt vaihtaa rei`itettyihin vakioiden sijaan?
Ja onko ylipäätänsä siinä minkään sortin järkeä?

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 24.8.2011 6:35

Eiköhän ne jarrut kannata ihan vaan huoltaa ja korvata vakio- tai vastaavilla kamoilla. Veikkaan, että hyöty noista reiällisistä on lähinnä ulkonäöllinen :)

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 24.8.2011 7:54

Joo, säästää ylimääräiset sitten alustasarjaan :)

ps. Eikös sun golf Raab olekkin VI, eikä IV ? ;)
(Tossa sun nickin alla)

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 24.8.2011 8:40

Totta, I FIX!!! :D

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 24.8.2011 11:31

Nyt olis kaksi kappaletta lyhyitä antenneja hakusessa.
Toinen tulis tähän Golffiin ja toinen vuoden 2001 1.4 Boraan.
Onkohan näissä eri kierteet kummassakin eli M5 ja M6?
Toi mun alkuperäinen ei tuntunut Boran antennin kierteille menevän..
Pitänee tänään asiaa selvitellä.

Eli oman pitkän antennin ajattelin vaihtaa VW Sharanin antenniin tai vastaavaan ja Borasta oli joku käyny repäsemässä antennin irti ni siks siihenkin tarttis :(

Tarkotus olis saada myös semmonen et jotain edes kuuluiskin vaikka lyhyempi antenni oiskin. Haineväantennia en halua.

Jos tuntomerkkeihin sopiva löytyy omista nurkista ni saa tarjota :)

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 4.9.2011 22:47

Antennipäivitys siirretty toistaiseksi tuonnemmaksi odottelemaan mahdollisia samaan aikaan tehtäviä hifiehostuksia.

Mitäs tälle sitten seuraavaksi?

Normi jarruremppaan menee seuraavat "ylimääräiset", mut pitäskö sit vaan laittaa alustasarjaan panostus vai oisko jotain muuta mitä puuhais vielä ennen vanteita&alustasarjaa (jotka kuitenkin ens kesäks tulee hommattua joka tapauksessa) ?

Ihan ok (pienet mut hyväkuntoset) alut löytyy talvivanteiks ja ku ne vaihdan alle, menee nää tän hetkiset ehostettaviks ja maalaukseen.
Näille nykyisille pitäs uus värikin funtsia, ehdotuksia?
Nää menee kesätassuiks ens kesäks avovaimon Boraan, joka on harmaa.
Eli sopiskohan mustat, valkoset tai sit sillä Boran korin värillä?
Mitään räikeetä se ei siihen tahdo.
Ja siks pitäs itsellekkin suunnitella hienot ja hyvät vanteet ja renkaat ens kesäks.

Avataan keskustelu ja katotaan mihin päädytään :)

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 12.9.2011 16:26

Sunnuntaina tuli tehtyä pientä jarruremonttia:
Eteen tuli uudet levyt ja palat ja samalla ehostettiin ulkonäköäkin hieman.
Kun kaikki oli purettu, käytettiin hiekkapuhallinta ja sit useampi kerros sinkkimaalia kaikkialle.
Sen jälkeen maalasin satulat vielä mustaksi ja kuparitahnaa joka pulttiin.

Myös öljyt ja suodattimet tuli vaihdettua samalla kertaa.

Takana levyt ja palat oli sen verran hyvässä kunnossa, ettei niitä tarvinnut vaihtaa, joten
siltä osin takapää koki vain puhdistuksen, tarkastuksen ja tuon ulkonäöllisen ehostuksen.
Kaikki kulmat tuli käsiteltyä mutta kuvat on vain apukuskin puoleisesta operaatiosta.

Tässä alempana kuvia ennen ja jälkeen operaatioiden.

(Klikkaa nähdäksesi isompana)
KuvaKuvaKuva
Ennen

KuvaKuvaKuva
Viimeksi muokannut IL3, 13.12.2011 22:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 24.11.2011 14:41

Päivitystä edelliseen tapahtunut FINnittömien rekisterikilpien, lyhyen antennin ja mustan taustapeilin merkeissä.

Laitan kuvia kunhan säät vakaantuu hieman, jotta viitsii auton pesaista.

Lähiaikoina olisi tulossa mustapohjaiset linssiumpiot ja niihin olis sitten tarkoitus asentaa xenonit.
Surkea Blaupunktin cd-soitin vaihtuu parempaan Pioneeriin.

Järjestelin myös aiemmat, kuvia sisältävät viestini hieman helppolukuisempaan muotoon.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 4.1.2012 22:50

Ajovaloiksi tuli tosiaan tilattua MTT-Tradingiltä tummapohjaiset linssiumpiot, jotka muuten miellyttivät silmää, mutta sekä lyhyiden valojen linssin-, että pitkien ja parkkien heijastimen reunalla oli kromia, josta tahdoin eroon.

Siispä kuumailmapuhaltimella umpion lasi aluksi irti:
Kuva

Sitten teippasin kromialueiden ympäristöt tarkasti:
Kuva

Ja sen jälkeen suuripiirteisemmin loput alueet:
Kuva

Tämän jälkeen maalasin umpiot mattamustalla kolme kertaa ja joka kerran välissä odottelin noin 10-15 minuuttia antaen samalla hiukan lämpöä kuumailmapuhaltimella:
Kuva

Lopulta annoin valojen kuivua 4-6 tuntia huoneen lämmössä, kunnes irroittelin teipit, puhdistin umpioiden lasin sisäpinnat ja lämmitin ne kuumailmapuhaltimella takaisin kiinni umpioihin:
Kuva

Pahoittelut heikkolaatuisista/epäselvistä kuvista.
Kuva

Seuraavaksi vuorossa on noiden laitto keulille ja xenonien asennus.
Vilkuiksi kävin hakemassa Silver Light-vilkut (eli ne jotka on oranssit vain vilkahtaessaan, ollen muuten hopeiset), jotta oranssi väri ei kuultaisi umpioista silloin kun vilkkuja ei käytä. En sitten tiedä olisiko normioransseista vilkuistakaan näkynyt kuinka läpi, mutta pelataan nyt varman päälle :D
Viimeksi muokannut IL3, 4.1.2012 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 4.1.2012 22:54

Jesh, eli "operaatio umpiot ja xenonit keulille" starttas mun tallissa, eli IKEAn parkkihallissa, kun olin löytänyt sieltä varmaan ainoan kohdan, jossa heikompi valaistus..
Sain Roban jeesaamaan ja eipä ois nappiin kyl ilman apuja mennykkään.

Tässä jotain heikkolaatuista kuvaa työpisteestämme:

Kuva

Eli maski, puskuri ja valot irti ja osat valmiina polttimoiden ja xenonien asennukseen.
Kuva Kuva

Kun oli korkeudensäätömoottorien vaihdon aika, huomasimme että toisen uuden umpion "jalka" sille moottorille oli katkennut. Noh, Roba käväisi hakemassa Rocket-pikaliimaa, ja se pelastikin operaation. Rocket näkyy kuvassa keskellä, tuommoinen sininen pikkuputeli, mustilla "siivillä".
Kuva

Olin ostanut H1 polttimot pitkiin, mutta toisin kuin orkkisumpioissa, näissä uusissa lyhyiden lisäksi myös pitkät on H7:t. Ne saatiin sitten orkkisumpioista otettua ja samoin tehtiin parkeille, kun ei viitsinyt avata pakettia jonka olin ostanut (Paketissa oli siis pari H1 polttimoita ja pari W5W polttimoita ja nyt pystyn ne sitten palauttamaan).
Onneksi orkkisumpioista otetut polttimotkin ovat vain nelisen kuukautta vanhoja.

Sitten pikainen testi, että kaikki toimii ja sen jälkeen kaikkien osien kasaus paikalleen.

Sitten pääsikin vertailemaan.
Matalampi, sininen, tummempilasinen, 4300k xenoneilla ja jenkkiparkeilla varustettu Golffi Roban ja se toinen sitten mun.

Kuva Kuva Kuva

Kuva Kuva Kuva

Kyllä nyt kelpaa ajella ja ero vanhoihin valoihin on kuin pitkillä ja parkeilla!
Valokuvio selkeä, tosin pitää hieman säätää sitä ja laskea.
Nyt pitää ajella niin että valot käännettynä niin alas kuin menee.
Tosin eipä oo kukaan vielä pitkiäkään väläytellyt :)

Suuri kiitos vielä Roballe jeesistä!

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 16.1.2012 2:06

Tuli haettua viime viikolla semmoset 5 lediset parkkipolttimot ja pääsin luksusolosuhteisiin niitä asentelemaan (serkun autotalliin), mutta kaikista yrityksistä huolimatta niitä ei saanu toimimaan, ei vaan syttynyt..

Eli pitää jättää toi parkkivalojen parantelu keväämmälle, nimittäin nyt on liian kylmä ja muutenkin kurjat olosuhteet ryhtyä niitä fiksailemaan.

Noh, jotain hyvääkin, eli auto oli silloin tällöin "runkkuvilkuttanut" ja polttimot eivät olleet palaneet ja rele tuli myös uusittua, muttei vaikuttanut asiaan. Kun nyt kuitenkin pääsin lämpöisessä ja kuivassa valot irrottamaan niin huomasin, ettei ajovalojen toinen etuvilkku istunut kunnolla, vaan heilui välillä kiinnitysjalassaan. Sain väännettyä niitä rautoja, joihin vilkku kiinnittyy, kuitenkin sen verran, että nyt vilkku on tukevasti kiinni, eikä tätä runkkuvilkuttamista ole sen jälkeen tapahtunut, joten kosketushäiriöstä oli kyse.

Eilen lunastin tämmöisen setin sitten itselleni:

Kuva


Kännykälläni ei nähtävästi parempia kuvia saa, enkä omista kunnon kameraa, joten pahoitteluni huonoista kuvista.

Tota ei mun osaamisella, työkaluilla eikä ainakaan mun tallissa asennella, joten pitää keväämmällä kysellä, josko joku firma iskis ton autoni alle. Mitähän mahtaa moinen operaatio noin suunnilleen kustantaa? (tiedustelen lähinnä näin jo etukäteen, jotta tietää, milloin joku tarjoaa järkevää hintaa)

Samalla pitää asennuttaa etukallistuksen vakaaja, sen säädettävät pystytangot ja teräksinen pohjapanssari, kunhan ne vaan saa aluksi hankittua.

Mitähän muuta ois fiksua uusia/lisätä/asentaa samalla kertaa kun ton alustasarjan asennuttaa?
Viimeksi muokannut IL3, 16.1.2012 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 16.1.2012 8:01

Kustannuksista pystyy laskemaan varmaan ihan pajan tuntiveloitus vs. asennusaika. Edelliseen mk6:seen alustan vaihto taisi viedä aikaa sen nelisen tuntia 50€/h veloituksella, eli ei isoa laskua tullut.

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 16.1.2012 9:38

Vaihdat(at) Powerflex -puslat alatukivarsiin kun alusta laitetaan alle. Nuo golffin omat murenevat kyllä ajanmyötä.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 16.1.2012 10:50

Joo copypastetin tän tekstin niin jäi toi asennus asia korjaamatta, eli se on jo järkätty.
Tuli asiallinen tarjous privaviestinä alustasarjan asennuksesta ja saadaan varmasti sovittua noi muutkin osat siihen sopivalla hinnalla.

Osaisko Makeke suositella jotain paikkaa mistä järkihintaan noita puslia kannnattais hankkia?

Makeke
-
Viestit: 254
Liittynyt: 2.9.2010 14:41

ViestiKirjoittaja Makeke » 16.1.2012 11:38

Pistät Mikolle Slamitille sähköpostia ja pyydät tarjouksen, sieltä sain ainakin omat sopivaan hintaan. Sivuilta ei silloin ainakaan suoraan löytynyt kuin nelivetogolffeihin, mutta kyllä sieltä niitä saa.

Tobou
-
Viestit: 49
Liittynyt: 23.4.2011 16:07

ViestiKirjoittaja Tobou » 16.1.2012 17:50

kokeilitko lediparkkeja myös toisinpäin eli vaihtamalla polttimon napaisuutta?

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 16.1.2012 21:29

Joo kyllä niitä kokeilin molemmin päin, muttei vaikuttanut asiaan.
Jonkin sortin istuvuusongelma varmaan kun normipolttimot "napsahti" paikoilleen, mutta noita en saanut pohjaan vaikka kuinka kokeilin. Enemmän jos olisi painanut olisi se jalka johon polttimo laitetaan mennyt rikki..
Ja kyseessä siis Depon umpiot, ei alkuperäiset.
Ajattelin seuraavaks lunastaa Slamitilta tollaset led-polttimot ja testata josko ne istuis. On vaan ihan pirun suolainen hinta (7,50€/kpl!).
Varsinkin kun oon kuullu ettei noi Ledit kestä samalla tavalla ku normi parkkipolttimot kun kuulemma umpioissa oleva kuumuus vaikuttaa noiden led-polttimoiden kestoon aika negatiivisesti.. Pitänee kysyä josko jonkun järki hinnan vois tarjota.

Laitoin jo kyselyä niistä puslistakin.
Tosin huomenna olen Dubaissa, joten jatkan asian selvittelyä noin kahden viikon kuluttua :D

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 29.1.2012 16:26

Päädyin nyt siihen että käyn maanantaina hakemassa Slamitiltä lediparkit.
Veikkaan että on vaan ollu huonot ne joita aiemmin kokeilin.

Sit pohjapanssariks Serifin teräksinen ja Slamitiltä pitänee tässä talven aikana tilata FK:n etukallistuksenvakaaja ja VMaxxin korkeussäädettävät etukallistuksenvakaajan pystytangot sekä Powerflexin puslasarja eteen. Sit ois alustan osat valmiina ja pääsis säästää ja suunnittelee vanteita ja renkaita :)

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 13.3.2012 19:33

Vihdoin sain lediparkit slamitilta haettua (viikkoja sitten) ja noin pari viikkoa sitten pääsin ne asentamaan.
Aluksi en saanut niitäkään millään toimimaan ja meinasin jättää parkit täysin laittamatta, mutta lopultahan ne sitten vihdoin meni oikein.

Aluksi taisi olla siinä polttimon "telakassa" (umpiossa oleva osa) häikkää ja sain niitä metalleja väännellä, jottei kosketushäiriön vuoksi olisi pimeänä. Noh, ei sekään tepsinyt ja pyörittelin polttimoita uudestaan ja uudestaan jos vaikka miinus ja plus-puolilla olisi merkitystä.
Ledin jalassa oli plus ja miinus merkit ja samoin umpion "telakkaosassa" oli selkeästi musta ja punainen johto, mutta ei toiminu vaikka oikein päin laitoinkin. Sitten uudestaan kosketushäiriötä epäillessäni vääntelin rautoja tiukemmalle jotta sovitus olisi tiukka ja päätin kokeilla vielä uudestaan ja ei..
Sitten kokeilin että jos plussan laittaisi mustaan ja miinuksen punaiseen ja sittenhän homma rupes tepsimään (!?)
Tiedä sitten oliko ledin jalkaan merkatut miinus ja plus väärin päin, vaiko Depon tarvikeumpioiden johtojen väritys väärä. Samapa se, pääasia että toimii. Ja hyvältä näyttää nyt.

Kuvaa ei tähän hätään ole kun olin aikeissa tänään pari kuvaa räpsästä, mutta kelit teki autosta semmosen likakasan, että saa kuvaaminen suosiolla siirtyä.

Viime perjantaina kävin hakemassa slamitilta nämä:
Kuva

Eli FK:n etuvakaaja ja etukallistuksenvakaajan pystytangot.

Puslia en sitten alkuperäisesta suunnitelmasta huolimatta tilannutkaan kun uudet tuli ton vakaajan mukana.

Nyt käynnissä varojen keräys vanteita ja kumeja varten.
Suunnitelmissa vanteiden koon puolesta 8,5x18 ja 10x18.
Jotain laatua tahtoisin tinojen sijaan. Mielellään koottavaa ja huulella, mutta ettei näin kesän kynnyksellä kuitenkaan mitään projketikuntoista kun varmaan viimiset lumet just sulanu kun budjetti ois kasassa.
Tarkoitus olisi haalia budjettiin noin 900-1100 euroa, mutta en sit tiedä saako sillä tuollaista kuvailemaani settiä kumeineen (joilla ainakin tämän kesän ajaisi).

Halukkaat saa mun puolesta laittaa ehdotuksia vanteista (merkeistä ja malleista) vaikka suoraan tähänkin topiikkiin, mutta myynti-ilmoitukset on vielä liian aikaisia, kun haluan eka kerätä koko budjetin kasaan.
Jakohan on 5x100 ja keskireika 57,1, mutta tarkoitus olisi saada vanteet kaarista renkaiden kulutuspinnan jäädessä piiloon, eli en ET-vaihtoehdoista osaa sanoa. Pultattavilla spacereillähän sitten saa varmasti tarvittaessa pelattua.

stidi81
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.6.2011 19:26

ViestiKirjoittaja stidi81 » 14.3.2012 13:12

Lueskelin tosta aiemmista postauksistas että etsisikelet sharanin antennia golffiis. Mulla ois yks kaupan 5mm kierteellä. Pistä yv jos kiinnostaa.

IL3
-
Viestit: 201
Liittynyt: 15.8.2011 8:14

ViestiKirjoittaja IL3 » 14.3.2012 15:36

Sait YV:n :)

--Siirryin nopokemonshit.com foorumille ja jatkan siellä auton suhteen, eli en päivitä enään tätä topiikkia--


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa