Tuollaisella vm. 2000 variantilla ajettu 300tkm ja epäilempä että alkuperäiset lootaöljyt sisällä. Sinänsä ei ongelmaa muuta kun että vähän takkuaa välillä ykkösen päällemeno. Synkrot ei ratise koskaan vaikka näin paljon menty (??)
Luin muistaakseni että tuolla saattais olla joku erikoinen pultinkanta tyhjennysproppuna? Onko täyttöaukko tosiaan jossain kuskinpuoleisen pyörän etulokarin sisässä? Kaipa ne hyvä olis vaihtaa kyllä, mahtaako kyllä tuohon ykkösen takkuamiseen auttaa..
Golf 4 Vaihteistoöljyn vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Ainakin omassa 1.4:ssä molemmat proput olivat kuusiokolokannalla, taisi olla 17mm. Joissain on XZN-kannalla, jossa on nasta keskellä, mutta nämä saa auki myös Torxilla.
Täyttöproppu viisivaihteisessa on laatikon päässä vetarin laipan lähettyvillä, eli on joissain malleissa vasten pyöräkotelon muoveja.
Täyttöproppu viisivaihteisessa on laatikon päässä vetarin laipan lähettyvillä, eli on joissain malleissa vasten pyöräkotelon muoveja.
Juuri eilen vaihdoin omaani 1.9tdi (agr) golffin -00 vaihdelaatikkoon öljyt. Tyhjennys ja täyttöproppu tosiaan tuo 17 kuusiokoloavain. Tyhjennysproppu laatikon pohjaassa (suprise suprise) ja mulla oli täyttöproppu laatikon etupuolella, lähellä pyöräkoteloa. Täyttömäärä 2L.
Öljyiksi itse laitoin esteripohjaista RedLinen MT-90 GL-4 75W-90 (Saapi ainakin motonetistä 18,90€ hintaan), tuplasti kalliimpaa ku perusöljy, mut eipä noita kovin usein tarvi vaihtaa....
Öljyiksi itse laitoin esteripohjaista RedLinen MT-90 GL-4 75W-90 (Saapi ainakin motonetistä 18,90€ hintaan), tuplasti kalliimpaa ku perusöljy, mut eipä noita kovin usein tarvi vaihtaa....
Ok, kiitos vastauksista. Tuskin siis tarvitsee pelätä että tarvitsisi mitään erikoishylsyjä. Miten olette saaneet uudet tavarat sisälle laatikkoon? Mitään pumppuja ei ole käytössä. Vanhassa autossa kaadettiin joskus suppilon ja letkun kanssa moottorin yläpuolelta. Onnistuukohan tässä. Toinen rajoitus on että ihan vaan hallitunkit käytössä, ei nosturia. Auton manuaali varmaan kertoo sopivan öljyn? Noista öljyitstä kyllä löytyy googlellakin.
Siis eihän tuota 17-kuusiokoloakaan perushylsysarjasta löydy :D aika iso :) Ensi tyhjäät vanhat öljyt pihallle... Sit laita vaikka pari lankkua etupyörien alle (että saat nokkaa vähä ylös). Sit kylkiproppuauki... puutarhaletkua reilu puol metriä sit siihen sopiva "ratti".. sit puutarhaletku vaan kyljestä lootaan ja letku konetilanpuolelta ylös.."rattiin" kiinni... sit vaan kaadellaan :)
Toi redline mt-90 käy noihin manuaaliaskeihin..... http://www.olyslager-lubricants.nl/ValvolineFinland/ <---- sit esim. tuolla voit katsoa suosituksia...
Toi redline mt-90 käy noihin manuaaliaskeihin..... http://www.olyslager-lubricants.nl/ValvolineFinland/ <---- sit esim. tuolla voit katsoa suosituksia...
Redlinen öljyt "pikkuusen parempia" kuin mobilin perusöljyt ja tosiaan about 18,90€ motonetis... ei voi verrata samana päivänä mobilin ja redlinen öljyjä. Ja tosiaan...ei tuo vaadi kuin puutarha letkusta reilun puolen metrin pätkäsyn ja ratin.... joutuupa hirveesti virityksiä näkemään... pohjapropusta öljyt tulee ihan itsekseen kippoon ja jos ei tuota letkuhärveliä osaa tehdä, niin kannattaa katsoa peiliin... parempi sitten kun alkaa leikkimään legoilla....Tuo taggiksen vinkki oli hyvä, en olisi itse keksinyt... :) kiitos siitä :)
Ahaa, kiitos tiedosta.Tuosta kylmäkäyttäytymisestä ei vielä itelllä kokemusta. Jäi itelle vaan niin pirun positiivinen kuva tuosta RL öljystä kun oman IV-golffin loota vähä takkuili ( vaihteet ei menny niin helposti päälle ja synkronointi rusahteli jos liian hätäsesti laitto vaihdetta pääälle, laitoin noi RL öljyt niin siihen loppu rusahtelu ja muutenkin vaihteet menee taas päällle niinkuin ennenkin.
Harmi etten muista minkä merkkiset öljyt tuonne viimeksi laitoin niin ois voinu ainaki "varottaa" siitä :)
Onko kellää kokemusta tuosta Valvolinen Durablendistä?
DuraBlend Gear Oil GL-4 75W-90
Synteettinen vaihteistoöljy
Henkilö-, kuorma- ja linja-autojen vaihteistoihin kun vaatimuksena GL-4 luokan öljy
Erinomaiset voiteluominaisuudet vaihtelevissa olosuhteissa
Erinomaiset kulumisenesto-ominaisuudet
EP -lisäaineistettu
Tuo suoraan valvolinen nettisivujen suosituksena tohon AGR-golffiin manuaali lootaan
Sit Mobilin sivujen ehdotus olisi tuohon AGR-lootaan Mobil Gearlube VS 200. Ja ei mulla siis mitää mobilin öljyjä vastaankaa oo :) Onhan mulla moottorissakin Mobilin Super 3000 5W-40 öljyt :).
Harmi etten muista minkä merkkiset öljyt tuonne viimeksi laitoin niin ois voinu ainaki "varottaa" siitä :)
Onko kellää kokemusta tuosta Valvolinen Durablendistä?
DuraBlend Gear Oil GL-4 75W-90
Synteettinen vaihteistoöljy
Henkilö-, kuorma- ja linja-autojen vaihteistoihin kun vaatimuksena GL-4 luokan öljy
Erinomaiset voiteluominaisuudet vaihtelevissa olosuhteissa
Erinomaiset kulumisenesto-ominaisuudet
EP -lisäaineistettu
Tuo suoraan valvolinen nettisivujen suosituksena tohon AGR-golffiin manuaali lootaan
Sit Mobilin sivujen ehdotus olisi tuohon AGR-lootaan Mobil Gearlube VS 200. Ja ei mulla siis mitää mobilin öljyjä vastaankaa oo :) Onhan mulla moottorissakin Mobilin Super 3000 5W-40 öljyt :).
Miten tuossa Boran DUU laatikossa tyhjennysproppu on asetettu? Onko pohjassa että tulee mahdolliset paskat pois öljyn mukana? Pitääkö vaihteistoöljykin ajaa lämpimäksi ennen vaihtoa niin kuin moottoriöljy vai riitääkö jos ajettu muutaman tunnin sisään?
Vaikuttaakohan öljynvaihto ykkösen ja kakkosen päällemenon takkuamiseen? Välillä pitää käyttää voimaa vävän enemmän että menee päälle... ei paljoa, mutta enemmän kuin muilla vaihteilla.
Vaikuttaakohan öljynvaihto ykkösen ja kakkosen päällemenon takkuamiseen? Välillä pitää käyttää voimaa vävän enemmän että menee päälle... ei paljoa, mutta enemmän kuin muilla vaihteilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa