Passat 1.8t vuotaa imupuolelta öljysäiliöön?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
Passat 1.8t vuotaa imupuolelta öljysäiliöön?
Eli AEB passatissa imuvuotoja testatessaan jo puhaltamalla alkaa öljysäiliössä pulputtamaan. Eli työntääköhän turbon läpi ilman öljyn sekaan?
Siis mihin olette puhaltaneet? Paineilmallako, kö?
Uudemmissa 1.8T koneissa on ollut ongelmana imusarjan alla olevassa huohotinputkessa olevan huohotusvirtausta kuristavan yksisuuntaventtiilin rikkoutuminen, sen seurauksena voimakas imuvuoto imusarjaan, käy tyhjää kolmella ja ajossa ahtopaine karkaa öljytilaan. Vikamuistiin tallentuu myös kaikkea kivaa. Noin vanhasta en tiedä onko siellä vastaavaa systeemiä?
Uudemmissa 1.8T koneissa on ollut ongelmana imusarjan alla olevassa huohotinputkessa olevan huohotusvirtausta kuristavan yksisuuntaventtiilin rikkoutuminen, sen seurauksena voimakas imuvuoto imusarjaan, käy tyhjää kolmella ja ajossa ahtopaine karkaa öljytilaan. Vikamuistiin tallentuu myös kaikkea kivaa. Noin vanhasta en tiedä onko siellä vastaavaa systeemiä?
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
paineilmalla yritin paineistaa imupuolta ja tukin myös sitä ennen sen huohotusjärjestelmän ettei sinne pääse paineilmaa menemään. Mutta ennenkun sai juurikaan mitään painetta aikaiseksi, alkoi öljysäiliön suunnasta kuulumaan pulputusta niinkuin ilma menisi suoraan sinne? joten vuotaako turbon imupuolelta suoraan ilma läpi öljyn paluuletkuun vai onkohan muitakin mahdollisuuksia?
Siis coolerin puoleltako yritit paineistaa?
Vai imusarjasta kun sanoit tukkineesi huohotuspuolen? Meneehän se paine männänrenkaiden ohi kun joku imunen on varmaan pikkaisen auki kammen asennosta riippumatta. Puhumattakaan siitä että paine hajottaa varmasti huohotusjärjestelmän kumiletkut tuollaisessa 15v vanhassa autossa..
Vai imusarjasta kun sanoit tukkineesi huohotuspuolen? Meneehän se paine männänrenkaiden ohi kun joku imunen on varmaan pikkaisen auki kammen asennosta riippumatta. Puhumattakaan siitä että paine hajottaa varmasti huohotusjärjestelmän kumiletkut tuollaisessa 15v vanhassa autossa..
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
Eli ilmanputsarin koteloon menevän letkun siis otin irti ja sitä kautta paineistin. tulppasin suoraan n75 venttiilin vierestä olevan huohotusputken sekä imusarjasta lähtevän otin irti ja tulppasin senkin. joten paine menee siis suoraan turbolle jonka läpi coolerille ja sieltä imusarjaan. mutta siis sitä että onko todellakin normaalia niin raju ilman läpipääsy turbon akselin läpi että ihan pelkällä puhaltamalla sai öljysäiliön pulputtamaan ettei tarvinut edes kompuralla painetta laittaa? eikä silläkään oikein saanut laitettua yli 0.5 baaria kun tuntui niin nopeasti paineet lähtevän pois? ainoa ettei kuitenkaan imuputket ole mitenkään erikoisen öljyiset että ei se pääse vuotamaan kuitenkaan turbon läpi öljyä imupuolelle vaikka ilma meneekin toiseen suuntaan? (oletettavasti?)
Miten olet tuonne "puhaltanut"? Itsellä on tuo limupullosta ja autonventtiilistä tehty paineistus koje ja siihen on ainakin turha puhallella. Itse en ole noita huohottimia tulppaillut eikä kyllä ole reilun 0.5bar:in paineilla viellä pulputellut missään. Paitsi rikkinäisestä venttiilistä imusarjan alta kuului kyllä selvä suhina:)
Ainakaan vakiossa ei ole mitään erillistä öljysäiliötä jos ei sulla sitten ole rakennettu huohottimen öljyn keräystä?
Ainakaan vakiossa ei ole mitään erillistä öljysäiliötä jos ei sulla sitten ole rakennettu huohottimen öljyn keräystä?
-
- -
- Viestit: 18
- Liittynyt: 5.7.2010 22:35
No tuolla öljysäiliöllä meinaan siis paikkaa missä ovat moottorin öljyt, eli öljypohjaa ;)
Ja tosiaan samanlainen limsapulloviritelmä itelläkin, mutta korkissa venttiili joten ilman korkkia ihan puhaltanut ja sillä saanut jo sen samanmoisen pulputuksen mitä voitte kuvitella kun turbon öljynpaluu letkuun puhaltaisi, sillä sehän on öljynpinnan alapuolella.
Ja tosiaan samanlainen limsapulloviritelmä itelläkin, mutta korkissa venttiili joten ilman korkkia ihan puhaltanut ja sillä saanut jo sen samanmoisen pulputuksen mitä voitte kuvitella kun turbon öljynpaluu letkuun puhaltaisi, sillä sehän on öljynpinnan alapuolella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa