Passat 1.8t vuotaa imupuolelta öljysäiliöön?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

humppajokeri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.7.2010 22:35

Passat 1.8t vuotaa imupuolelta öljysäiliöön?

ViestiKirjoittaja humppajokeri » 14.8.2011 19:17

Eli AEB passatissa imuvuotoja testatessaan jo puhaltamalla alkaa öljysäiliössä pulputtamaan. Eli työntääköhän turbon läpi ilman öljyn sekaan?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.8.2011 19:25

Siis mihin olette puhaltaneet? Paineilmallako, kö?

Uudemmissa 1.8T koneissa on ollut ongelmana imusarjan alla olevassa huohotinputkessa olevan huohotusvirtausta kuristavan yksisuuntaventtiilin rikkoutuminen, sen seurauksena voimakas imuvuoto imusarjaan, käy tyhjää kolmella ja ajossa ahtopaine karkaa öljytilaan. Vikamuistiin tallentuu myös kaikkea kivaa. Noin vanhasta en tiedä onko siellä vastaavaa systeemiä?

humppajokeri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.7.2010 22:35

ViestiKirjoittaja humppajokeri » 14.8.2011 19:48

paineilmalla yritin paineistaa imupuolta ja tukin myös sitä ennen sen huohotusjärjestelmän ettei sinne pääse paineilmaa menemään. Mutta ennenkun sai juurikaan mitään painetta aikaiseksi, alkoi öljysäiliön suunnasta kuulumaan pulputusta niinkuin ilma menisi suoraan sinne? joten vuotaako turbon imupuolelta suoraan ilma läpi öljyn paluuletkuun vai onkohan muitakin mahdollisuuksia?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.8.2011 21:26

Öljysäiliöön? Kuinka paljon painetta oikein laitoit?
Kyllä siitä turbon akselin välistä sen verran ilmaa pääsee läpi että alkaa öljypohjassa pulputtaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 14.8.2011 23:25

Siis coolerin puoleltako yritit paineistaa?

Vai imusarjasta kun sanoit tukkineesi huohotuspuolen? Meneehän se paine männänrenkaiden ohi kun joku imunen on varmaan pikkaisen auki kammen asennosta riippumatta. Puhumattakaan siitä että paine hajottaa varmasti huohotusjärjestelmän kumiletkut tuollaisessa 15v vanhassa autossa..

humppajokeri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.7.2010 22:35

ViestiKirjoittaja humppajokeri » 15.8.2011 17:42

Eli ilmanputsarin koteloon menevän letkun siis otin irti ja sitä kautta paineistin. tulppasin suoraan n75 venttiilin vierestä olevan huohotusputken sekä imusarjasta lähtevän otin irti ja tulppasin senkin. joten paine menee siis suoraan turbolle jonka läpi coolerille ja sieltä imusarjaan. mutta siis sitä että onko todellakin normaalia niin raju ilman läpipääsy turbon akselin läpi että ihan pelkällä puhaltamalla sai öljysäiliön pulputtamaan ettei tarvinut edes kompuralla painetta laittaa? eikä silläkään oikein saanut laitettua yli 0.5 baaria kun tuntui niin nopeasti paineet lähtevän pois? ainoa ettei kuitenkaan imuputket ole mitenkään erikoisen öljyiset että ei se pääse vuotamaan kuitenkaan turbon läpi öljyä imupuolelle vaikka ilma meneekin toiseen suuntaan? (oletettavasti?)

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 15.8.2011 20:19

Siis jos sulla on ahtoletku kiinni imusarjassa niin meneehän se ilma nyt herranjumala kaasuläpän ohi ja sitä kautta palotilaan ja männänrenkaiden ohi öljypohjaan. Mitään öljysäiliötä tossa ei olekaan.

tapza_s
-
Viestit: 116
Liittynyt: 1.5.2008 17:25

ViestiKirjoittaja tapza_s » 16.8.2011 12:06

Miten olet tuonne "puhaltanut"? Itsellä on tuo limupullosta ja autonventtiilistä tehty paineistus koje ja siihen on ainakin turha puhallella. Itse en ole noita huohottimia tulppaillut eikä kyllä ole reilun 0.5bar:in paineilla viellä pulputellut missään. Paitsi rikkinäisestä venttiilistä imusarjan alta kuului kyllä selvä suhina:)
Ainakaan vakiossa ei ole mitään erillistä öljysäiliötä jos ei sulla sitten ole rakennettu huohottimen öljyn keräystä?

humppajokeri
-
Viestit: 18
Liittynyt: 5.7.2010 22:35

ViestiKirjoittaja humppajokeri » 16.8.2011 21:46

No tuolla öljysäiliöllä meinaan siis paikkaa missä ovat moottorin öljyt, eli öljypohjaa ;)

Ja tosiaan samanlainen limsapulloviritelmä itelläkin, mutta korkissa venttiili joten ilman korkkia ihan puhaltanut ja sillä saanut jo sen samanmoisen pulputuksen mitä voitte kuvitella kun turbon öljynpaluu letkuun puhaltaisi, sillä sehän on öljynpinnan alapuolella.

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 16.8.2011 22:44

...
Viimeksi muokannut Jannu703, 18.8.2011 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 16.8.2011 23:51

Yleensä "T" koneissa etsitään kummiskin paremminkin painevuotoja ja ne ei välttämättä löydy ennenkuin on painetta joka esim. "avaa" vuotokohdan ettei nyttenkin olis kummiskin tästä kyse?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.8.2011 6:37

Eikä muutenkaan tolla starttipilottimenetelmällä ole mitään virkaa, jos ei vuotokohdassa ole alipaine. Toimii vain kaasuläpän jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa