-07 RS Octaviaan DRL-valot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

-07 RS Octaviaan DRL-valot

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.8.2011 19:02

Kaveri olis kiinnostunut laittamaan Octaviaansa DRL, eli päiväajovalot (vai onko ne huomiovalot?). Uudemmissa ja kesymmissä malleissa on vakiona, mutta tuon ikäisessä RS:ssä ei ole.

Mitä pitää tehdä että ne toimisivat kuten tehtaan jäljiltä? Tarviiko valokytkin vaihtaa malliin jossa DRL on vai tehdäänkö muutos ohjelmallisesti? Ja mistä herätejännite saadaan?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.8.2011 19:26

No mites se on toteutettu samanikäisessä Passatissa?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 13.8.2011 21:34

Passatin alkuperäiset vai jälkiasennetut.
Halutaanko Octaviaan laittaa OEM (CAG) päivänajovalot vai tarvike päivänajovalot?
Onko tarkoitus asentaa LED vai hehkulanka DRL valot?
OEM toiminnot olen toteuttanut lähinnä kytkennällisesti ja koodannut ajovalo automatiikan pois tarvittaessa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.8.2011 21:40

Jos saa valita niin jälkiasennetut.

Tarkoitus olisi laittaa tuollaiset kaverin ocuun. Ongelma on vain siinä että kuinka ne saisi toimimaan mahdollisimman OEM-tyyliin.

Noissa on oma teholähde jolle tulee heräte ja sen kytkentäpiste olisi kiva tietää. Samaten se että tarviiko valokytkin vaihtaa DRL-malliseen vai onko se sama kaikissa. Sitten vielä pitäisi saada mahdollinen ohjelmointi tehtyä...

Enska50
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.6.2007 18:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja Enska50 » 14.8.2011 7:31

Se "heräte" kytketään ajovalojen plussajohtoon. Mitään teholähdettä niissä ei kyllä pitäis olla, ainoastaan ohjausyksikkö, joka kytkee valot päälle ja pois. Valokytkintä ei pitäis olla tarvetta vaihtaa, ainoastaan ajovaloautomatiikka täytyy poistaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.8.2011 17:02

Siis tossa Philipsin setissä on joku pieni teholähde mukana jolle tulee jatkuva jännite ja erikseen ohjaus. Onko sitten alkuperäisissä joku ohjausyksikkö?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.8.2011 19:15

Philllips kannattaa kytkeä seuraavasti. Maa normaalisti, sähköt +15 virtaan (ei +30, toiimi epäloogisesti) ja esto johto parkeille tai ajovaloille (jos haluaa että parkitkin voi palaa DRLlien kanssa)
VAG autoissa on samat valokatkaisijat riippumatta onko DRL vai ei, ei tosin liity tähän asennukseen mitenkään.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 14.8.2011 19:19

Phillipseissä on erillinen muunnin/ohjainlogiikka yksikkö. Ohjain osuus siinä on kylläkin epälooginen. Alkuperäisessä ohjauksen hoitaa koriohjainlaite ja jännitteenmuunnin on DRL umpiossa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.8.2011 20:42

Mitä tuolla estojohdolla tarkoitat? Esim. avaava rele joka katkaisee DRL:n sähköt kun ajovalo syttyy?

Enska50
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.6.2007 18:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja Enska50 » 15.8.2011 17:50

JAD tarkoittaa estojohdolla sitä johtoa jota sinä kutsut herätejohdoksi.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.8.2011 18:50

No se selventää. Muistelin vaan että se olisi toiminut toisinpäin ja kyseinen setti on tällä hetkellä n. 82 km päässä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa