-94 B4 Passat,1Z ja alkuperäinen ilmastointi,manuaalinen.
Viime syksynä kun laittoi ac:n päälle niin hetken päästä kuului konehuoneesta aikas pamaus ja jotain höyryn sekaista oli ilmassa.Tämä teki muutaman kerran ennnekuin huomasin ettei jäähdytys/ilmastoinnin flekti lähde pyöriin kun on ac päällä.Pääsi siis aineet lämpiään ja ylipaineventtiilistä päästi sitten pihalle niitä.
No nyt sain vasta flektin vaihdettua ja joudun avaamaan lauhduttimen liitoksen jottai sain flektipaketin pois nokalta.Eli pääsi järjestelmä tyhjäksi.Sain saman tein auton korjaamolle jossa on Bosch ilmastoinhuoltohärveli.letku kiinni ja automaatille kone,sai sieltä 76g pois vaikka oli ollut liitos auki.Teki painetesti yms.Vähän ihmeteltiin kylmä-aineen määrää jota meni 1160g.(Tarkastin myöhemmin ja todellakin 1150-1200g on täyttömäärä)
Kone käymään ja ilmastointi päälle,paineet näytti oikeen hyviltä ja tuntui tulevan viileää ilmaa suuttimista..Mittasimme suuttimesta tulevan ilma lämpötilan joka oli +3.6 astetta eli luulis että pysyy ohjaamo viileänä.
Mutta seuraavana päivä kun ajelin ac päällä,alkoi kuulumaan sisälle sellaista ihme ujellusta.Vähän niinkuin kuorma-auton ilmajarrut ulisee/kitisee...Alkoi tyhjäkäynnillä ja ainakun kierrokset nousi niin lakkas.Ja ulina kuuluu kojetaulun sisältä,ei konehuoneesta.Ääni nousee ja loppuu kun kuuluu releen napsahdus keskeltä kojetaulua.Ilmeisesti joku ilmastoinnin rele koska hetkenpäästä taas napsahtaa ja ac menee päälle.
On nyt pari kertaa lyönyt ajosta ilmastoinnin pois päältä ja ei lähde enään päälle ennenkuin on auton sammuttanut.
Vinkkejä mikä voisi olla vialla?
B4 ilmastoinnista muutama kysymys
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Painetestin mukaan oli tiivis laitteisto,illalla klo 20 aikaan täytettiin ja seuraavana päivänä alkoi uliseen...
Ja edelleen tulee perkeleen kylmää niin kauan kun pysyy päällä,yleensä puolisen tuntia ennenkuin katkasee ja lähtee heti päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudeleen.
Täytyy alkaa etsiin vuotoja..
Ja edelleen tulee perkeleen kylmää niin kauan kun pysyy päällä,yleensä puolisen tuntia ennenkuin katkasee ja lähtee heti päälle kun auton sammuttaa ja käynnistää uudeleen.
Täytyy alkaa etsiin vuotoja..
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
No niin,lisää tietoa...Ulina johtuu ilmeisesti siitä että vetää kennon jäähän,siis ohjaamon puolella.(Höyrystin?)
Olin yhteydessä "vanhan liiton" kylmäkone mieheen joka epäili vahvasti sekoitinlaite vikaa.
Sen on se mötti siinä rintapellissä mistä menee putket höyrystimelle.
Tänään aamulla käyttelin paikoillaan noin puolisen tuntia ja vahva jääkerros oli putkissa,varsinkin juuri rintapellin vieressä.
Sama kylmäkone mies ei oikeen tykännyt näistä
ilmastointihuoltoautomaateista,sehän kierrättää kaasua,joten se ei ole "tuoretta" mitä järjestelmään laitetaan.Ja kylmäainehan on seoskaasua jostatiettyjä aineosia haihtuu.
Näin ollen voit saada järjestelmääsi jonkun 400tkm ajetun taksin kaasut,noin kärjistäen..
Aina pitäisi suoraan pullosta vaa'an kautta pistää..
Olin yhteydessä "vanhan liiton" kylmäkone mieheen joka epäili vahvasti sekoitinlaite vikaa.
Sen on se mötti siinä rintapellissä mistä menee putket höyrystimelle.
Tänään aamulla käyttelin paikoillaan noin puolisen tuntia ja vahva jääkerros oli putkissa,varsinkin juuri rintapellin vieressä.
Sama kylmäkone mies ei oikeen tykännyt näistä
ilmastointihuoltoautomaateista,sehän kierrättää kaasua,joten se ei ole "tuoretta" mitä järjestelmään laitetaan.Ja kylmäainehan on seoskaasua jostatiettyjä aineosia haihtuu.
Näin ollen voit saada järjestelmääsi jonkun 400tkm ajetun taksin kaasut,noin kärjistäen..
Aina pitäisi suoraan pullosta vaa'an kautta pistää..
Kuulostaa että on tainut jonkunnäköinen dementia iskeä vanhanliiton kylmämiehelle. Se kaasu ei mene käytössä miksikään, joten on ihan sama saatko 50vuotta vanhat kaasut uuteen autoon.
Mikäli sekoitinlaitteella tarkoitetaan höyrystintä edeltävää kuristinta, niin kyllähän se voi jäätää. Syynä voi sitten olla joku muukin kuin itse kuristimen viallisuus, kosteus järjestelmässä, ylitäytös tai roskat.
Mikäli sekoitinlaitteella tarkoitetaan höyrystintä edeltävää kuristinta, niin kyllähän se voi jäätää. Syynä voi sitten olla joku muukin kuin itse kuristimen viallisuus, kosteus järjestelmässä, ylitäytös tai roskat.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Jeps,monia eri vaihtoehtoja...Mutta eihän tuolla nyt kovin paljoa osia ole?
Jos höyrystin vetää jäähän niin ilmeisesti paine nousee ja painekytkin viheltää pelin poikki?
Tyhjäkäynnillä se ei sitä tee mutta tienpäällä toimii noin 30min ja sitten katkaisee ac:n pois päältä.
Ja lauhduttimen kenno on uusittu noin 3 vuotta sitten joten ei sekään nyt mikään seula pitäisi olla.
Ja nämä oireethan alkoivat Bosch ilmastointihuolto vempeleellä tehdyn täytön jälkeen...
Jos höyrystin vetää jäähän niin ilmeisesti paine nousee ja painekytkin viheltää pelin poikki?
Tyhjäkäynnillä se ei sitä tee mutta tienpäällä toimii noin 30min ja sitten katkaisee ac:n pois päältä.
Ja lauhduttimen kenno on uusittu noin 3 vuotta sitten joten ei sekään nyt mikään seula pitäisi olla.
Ja nämä oireethan alkoivat Bosch ilmastointihuolto vempeleellä tehdyn täytön jälkeen...
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa