ahtopaineensäädin ?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

DieselPoweri
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.4.2011 14:24

ahtopaineensäädin ?

ViestiKirjoittaja DieselPoweri » 6.8.2011 16:00

Tuli tuommoinen ahtopaineensäädin ilmaiseksi kun kaverilta jäi yli, ja sen ajattelin tuohon eko td ventoon täräyttää paikalleen. Tuon asentamisesta olisi kysymys, elikkäs, olen käsittäny että tuo asennetaan niin että t-haara turbon ja painekellon väliseen letkuun, siitä vedetään letku tuolle säätimelle, mutta mihin menee tuo säätimeltä lähtevä letku?
Ahtoja ajattelin lisätä sinne 0.8bar pintaan tuolla pikkusolmulla, ettei pakopaineet nouse pilviin, ja sitten vielä kysymys, mistä muut venton omistajat on ottaneet lähdon pakopainemittarille? Ajattelin että sellainen olisi hyvä asentaa tässä samalla.




Kiitän jo vastauksista.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.8.2011 16:05

MuTuna heittäsin että meniskö se letku sen säätimen kautta? Ei siis t-haaralla.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 6.8.2011 16:22

Ainakin noissa 1.6td koneissa on kahta eri hukkaporttiversiota. Toiseen tulee yks ja toiseen kaks letkua.

Tuohon kaksletkuseen tarvii vain paineletkun väliin sen säätimen.

Yksletkusesa tarvii sen t-haaran ja sen säätimeltä lähtevän letkun voi jättää konehuoneessa auki jos sotkua haluaa mut suositeltavaa varmaan laittaa esim turbon imupuolelle.

Ahtomittarin voi laittaa imusarjasta löytyvään letkulähtöön tai letkuun t-haaralla jos sieltä semmonen löytyy.

DieselPoweri
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.4.2011 14:24

ViestiKirjoittaja DieselPoweri » 6.8.2011 18:40

Ahtomittarin laitoin tuohon pumpulle menevään ahdonalaisen syötön letkuun ja tuntuu pelaavan, huomenissa tutkin tarkemmin tuota turbolta kellolle lähtevää letkua, että onko siellä yksi vai kaksi.


Kiitän vastauksista

DieselPoweri
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.4.2011 14:24

ViestiKirjoittaja DieselPoweri » 7.8.2011 14:38

Nyt on tutkittu nuo letkut, turbolta lähtee yksi letku painekellolle, painekellolta lähtee letku egr:rälle ja siinä välissä on t-haara, josta letku lähtee ilmeisesti ahtopaineen lepuuttajalle. Eikö se toimi kun ottaa vain turbon ja kellon välistä t-haaralla lähdön paineensäätimelle? Kun jos yhdistän ne letkut sillä säätimellä niin eikö se lepuutta mene sekaisin?

DieselPoweri
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.4.2011 14:24

ViestiKirjoittaja DieselPoweri » 9.8.2011 16:11

Ahdot tuntui nousevan, eli asennus katsotaan onnistuneeksi, tuo halppisruuvi vaan vuotaa kiinni olevanakin. Ahdot nousi 0.9 baariin pelkällä säätimen laitolla, eli aivan riittävästi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa